Farklı Nedenlerle Çalışma Ve Çalışmanın Genç Üzerine Etkileri

2011-06-01
Ücretli çalışma, genellikle, yetişkin kişiye özgü bir deneyim olarak görülmektedir. Çocuk ve gençler çalışma hayatının dışında görülmekte ve bu dönem yetişkinliğe hazırlanma olarak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda çalışma genç için belirlenmiş “hayata hazırlanma” döneminin sonlandırılması olarak değerlendirilmekte ve okuldan işe geçiş gençlerin hayatlarındaki en önemli değişim olarak kabul edilmektedir. Bu çalışmada okuldan işe geçiş deneyiminin üç farklı biçimini; “okurken çalışma”, “okulu terk ederek çalışmak zorunda kalma” ve “çeşitli itici ve çekici faktörlerin etkisi ile çalışmayı tercih etme” irdelenecektir. Bu üç farklı boyut incelenirken, gençlerin okuldan-işe geçiş ile ilgili dile getirdikleri güçlükler, çalışma zorunluluğu ve maddi olanakların zayıflığı, eğitim koşullarının yetersizliği ve işgücü piyasasının yeterli sayıda ve mesleki becerilerle uyumlu işler üretememesi konuları ele alınacaktır. Konular ele alınırken cinsiyet, eğitimin niteliği ve niceliği ile yaşanılan yer değişkenleri ayrı ayrı değerlendirilecektir. Çalışma 2009 yılında gerçekleştirilmiş olan “Güneydoğu Anadolu Gençlik” araştırması verilerine dayanmaktadır
Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi

Suggestions

Bazı olasılık kavramlarının öğretimi için çalışma yapraklarının geliştirilmesi
Bulut, Safure; İşeri, Aykut İnan (1999-01-01)
Yabancı ülkelerin bir çoğunda ve ülkemizde çeşitli nedenlerden dolayı olasılık kavramları etkin bir şekilde öğretilememektedir. Bunun nedenlerinden bir tanesi, uygun öğretim materyaııerinin eksikliğidir. Bu çalışmada, öğretim materyaııerindençalışma yapraklarınınnasıl geliştirilebileceği konusunda bilgi verildikten sonra "ayrık olayların olma olasılığını" öğretmek amacıyla geli
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Tanrısevdi, Mine; Çakıroğlu, Jale (2021-05-21)
Hızla gelişen günümüz teknolojileri ve yaşanan COVID-19 pandemisi düşünüldüğünde, öğretmenlerin bu değişime ayak uydurması beklenmektedir. Bu bağlamda, farklılaşan öğrenci ihtiyaçları, uzaktan eğitimin yaygınlaşması ve zorunlu hale gelmesi, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) araştırmalarına verilen önemi artırmaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın temel amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin teknopedagojik eğitim yeterlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelemektir. Bu temel amaç kapsamında fen b...
Farklı makroyapılar kullanılarak iletken polimer bazlı çeşitli alkol biyosensörlerinin geliştirilmesi
Toppare, Levent Kamil; Asil Alptekin, Demet; Danışman, Mehmet Fatih; Önal, Ahmet Muhtar; Esentürk, Okan; Hacaloğlu, Jale; Erel Göktepe, İrem; Çırpan, Ali(2017-12-31)
Alkol tayinine yönelik olarak geliştirilen biyosensörler; spesifik, ekonomik, pratik, girişim etkilerinden mümkün olduğunca uzak ve hemen her laboratuar şartlarında kullanıma izin verebilen sistemler olduğu için alkol tayininde diğer metotlara nazaran gittikçe artan bir düzeyde kullanım alanı bulmaktadır . Alkol oksidaz (AOx) enzimi en çok kullanılan biyo-tanımlayıcı elementlerden biridir. Bu enzim beş karbonlu primer alkollerin tamamını dönüşüme uğratabilmektedir. Uygun biyobileşen ve fiziksel bileşenler s...
Farklı Parlaklıktaki Resim Dizilerinin Yüksek Dinamik Aralıklı Resim Oluşturma Amacı İle Hizalanması
Akyüz, Ahmet Oğuz(2013-12-31)
Farklı parlaklıktaki resim dizilerinin bir araya getirilerek yüksek dinamik aralıklı (YDA) resim oluşturulması günümüzde sıkça kullanılan bir yöntemdir. Bu teknik kısaca poz basamaklama olarak da adlandırabilir. Poz basamaklama sırasında karşılaşılan önemli sorunlardan birisi birleştirilecek pozların birbiri ile hizalanmış olma zorunluluğudur. Bunun sağlanabilmesi için araştırmacı ve fotoğrafçılar genellikle üçayak (tripod) kullanmak zorunda kalmaktadır. Bu da YDA elde etme sürecini zorlaştırmakta, fotoğra...
Kullanıcıların Duyusal Ürün Deneyimlerini Değerlendirme Biçimleri Üzerine Bir Araştırma Kurgusu
Coşkun, Merve; Şener Pedgley, Bahar (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
Ürün deneyimi, ürün-kullanıcı etkileşimi sonucu zamanla şekillenen çok katmanlı ve karmaşık bir yapıdan oluşmaktadır. Duyuların tasarımda merkez alındığı ürün deneyimi ya da başka bir deyişle, duyusal ürün deneyimi de bu bütünün en önemli katmanlarından biri olup, ürünün kullanıcı tarafından algılanması, yorumlanması ve deneyimlenmesini doğrudan ya da dolaylı bir şekilde etkilemektedir. Bu çalışma, ürün kullanımı esnasında özellikle işleve yönelik ürün etkileşimlerinden doğan duyusal deneyimlere odaklanmakt...
Citation Formats
K. Çelik and F. U. Beşpınar Akgüner, “Farklı Nedenlerle Çalışma Ve Çalışmanın Genç Üzerine Etkileri,” Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, pp. 59–69, 2011, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/81761.