6x6 Taktik Tekerlekli Askeri Kara Platformu Üzerinde Kullanılacak Hidropnömatik Süspansiyon Sisteminin Modellenmesi ve Sistem Elemanlarının Sönümlemeye Etkisinin İncelenmesi

2019-09-06
Kocakulak, Tolga
Çokgünlü, Sefa A
Konukseven, Erhan İlhan
Bu çalışma kapsamında 6x6 insansız kara platformu üzerinde kullanılacak olan tek serbestlik derecesine sahip hidropnömatik süspansiyon sisteminin MATLAB/Simulink simülasyon programı üzerinde 1/6 araç modeli oluşturulmuştur. 6x6 insansız kara platformu üzerinde kullanılacak olan hidropnömatik süspansiyon sisteminin matematiksel denklemleri oluşturulmuş ve MATLAB/Simulink simülasyon programına girdisi yapılmıştır. Araçta kullanılan lastik tekerlerin oluşturduğu yaylanma kuvveti ihmal edilerek, model sonucunda sadece süspansiyon sisteminin davranışları incelenmiştir. Süspansiyon sistemine girdi olarak kullanılmak üzere aracın teknik özellikleri belirlenmiş, statik ve dinamik durumlarda hidrolik silindire etki eden kuvvetlerin hesabı yapılarak sistem elemanlarının dayanımları bu özellik ve kuvvetlere uygun olarak seçilmiştir. Süspansiyon sisteminin cevaplarının incelenebilmesi amacı ile APG (Aberdeen Proving Ground) standartlarında bulunan yarım daire darbe tipi tümsek profili referans alınarak simülasyona girdisi yapılmıştır. Simülasyon sonucunda 6x6 kara platformu gövdesinin tümsek girdisine karşı yer değiştirme ve ivme değerleri elde edilmiştir. Hidropnömatik süspansiyon sistemi parametrelerinin (orifiz çapı, akümülatör gaz hacmi) değişiminin, kara platformu gövdesine ait yer değiştirme ve ivme değerlerine etkisi incelenmiş ve değerlendirilmesi yapılmıştır.
The 1st International Symposium On Automotive Science And Technology (ISASTECH 2019)

Suggestions

A Comparative Evaluation of Two Computer SupportedCollaborative Work Systems for Supporting Collaborative BusinessProcess Modeling Activities
Fındık Coşkunçay, Duygu; Çakır, Murat Perit (2018-10-01)
In this study, a comparative evaluation of different Computer-Supported Collaborative Work CSCW environments was conducted to reveal their constraints and affordances for supporting synchronous collaborative business process modeling cBPM activities online. For this purpose, two case studies were carried out with two CSCW systems that differ in terms of their interaction design features for supporting joint work. The dual-eye tracking method was employed to monitor how the participants focused their attenti...
Modelling of an articulated flying body and control system design
Güzelcan, Burçin Tutku; Yazıcıoğlu, Yiğit; Özgören, Mustafa Kemal; Department of Mechanical Engineering (2022-12-5)
This study presents the conceptual design of an articulated coaxial rotor Unmanned Air Vehicle (UAV) with three-dimensional dynamical models and a control strategy. Conventional rotary-wing aircrafts operate maneuvers via swashplates which is a complex mechanism adding bulky elements to the aircrafts. While designing light weight UAVs, there appears a need for less complex and compact mechanisms for maneuverability rather than swashplates. There are different methods and mechanisms to acquire maneuvering wi...
Evaluation of deep learning based multiple object trackers
Moured, Omar; Akar, Gözde; Department of Electrical and Electronics Engineering (2020-9)
Multiple object tracking (MOT) is a significant problem in the computer vision community due to its applications, including but not limited to, surveillance and emerging autonomous vehicles. The difficulties of this problem lie in several challenges, such as frequent occlusion, interaction, intra-class variations, in-and-out objects, etc. Recently, deep learning MOT methods confront these challenges effectively. State-of-the-art deep learning (DL) trackers pipeline consists of two stages, i.e., appearance h...
Modelling and Control of 3D Flapping Flight
Çalış, Özgün; Kurtuluş, Dilek Funda; Arıkan, Kutluk Bilge; Department of Aerospace Engineering (2022-2)
This thesis presents aerodynamic modelling, dynamical modelling and control studies on a flapping-wing micro air vehicle flight. The wing morphology and kinematics of nature flyers are investigated, and an aerodynamic model is created based on quasi-steady estimations and blade element theory. The model in question calculates the aerodynamic forces and pitching moment created by the flapping motion in a much shorter time than the alternating techniques, making it usable during control simulations. This mode...
Çip-Üstü-Laboratuvar Uygulamaları için Elektrostatik Mikro Kapak Tasarımı
Yıldırım, Ender; Külah, Haluk (2010-04-21)
Bu bildiri, yüzey mikro işleme yöntemleriyle, çip-üstülaboratuvar (lab-on-a-chip) uygulamaları için üretilmiş yeni bir elektrostatik tahrikli mikro kapak tasarımını ve üretimini anlatmaktadır. Çip-üstü-laboratuvar uygulamaları genellikle düzlem içi mikro akışlar içermektedir. Burada anlatılan mikro kapak, düzlem içi akışa paralel bir diyaframın, elektrostatik kuvvetler yardımıyla akış yönüne dik olarak hareket ettirilmesi yöntemiyle çalışmaktadır. Bildiride, mikro kapağın çalışma prensipleri sunulmuş, kapağ...
Citation Formats
T. Kocakulak, S. A. Çokgünlü, and E. İ. Konukseven, “6x6 Taktik Tekerlekli Askeri Kara Platformu Üzerinde Kullanılacak Hidropnömatik Süspansiyon Sisteminin Modellenmesi ve Sistem Elemanlarının Sönümlemeye Etkisinin İncelenmesi,” Ankara, Türkiye, 2019, p. 99, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://isastech.org/staticfiles/ProceedingBook.pdf.