Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Kamu kurumlari için süreç yetenek modeli geliştirilmesi
Date
2014-01-01
Author
Gökalp, Ebru
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
224
views
0
downloads
Cite This
Kamu sektörünün kendine özgü özelliklerinden kaynaklı olarak kalite iyileştirme çalışmalarında problemlerle karşılaşılmaktadır. Bu problemleri çözmek için bilgi teknolojileri kullanılsa da, öncelikle iş süreçleri iyileştirilmeden yapılan bu çalışmalardan istenilen sonuçlar alınamamaktadır. Bu çalışmada kamu sektöründe iş süreçlerini iyileştirmek için gerekli olan yapının gereksinimleri belirlenmiş, literatürdeki kamuya özgü değerlendirme modelleri bu gereksinimleri sağlamaları açısından incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda kamu kurumlarının süreç kalitesinin nasıl iyileştirileceğine dair yön gösterecek bir kılavuzun mevcut olmadığı, bu alanda çözümlere ihtiyaç duyulduğu tespit edilmiştir. Olgunluğa ulaşan yazılım süreç yeterlilik/olgunluk modellerinin özel alanlara uyarlanması ve bu yönde metodolojilerin geliştirilmesi de son zamanlarda organizasyonlarda en çok görülen trendlerden biridir. Bu bilgiler ışığında, bu çalışma kapsamında, kamu kurumlarında süreçleri tutarlı bir şekilde uygulamak, yönetmek ve diğer kamu kurumlarıyla ilişkisini kontrol edebilmek için ISO/IEC 15504 yapısını temel alan bir yaklaşımla, kamu kurumlarına özgü süreçlerin tanımlandığı ve yetenek seviyesinin ölçülerek, süreç iyileştirme yol haritasının ortaya konulduğu bir süreç yetenek modelinin geliştirilmesi önerilmektedir.
Subject Keywords
ISO 15504
,
Devlet
,
Kamu
,
Süreç İyileştirme
,
Yazılım Süreç Yetenek Olgunluk Modeli
URI
https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84911913349&origin=inward
https://hdl.handle.net/11511/91555
Conference Name
8th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2014
Collections
Graduate School of Informatics, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
ISO/IEC 15504 standardinin devlet kurumlari için uyarlanmasi
Gökalp, Ebru (2015-01-01)
Kamu kurumlarında düşük verimlilik ve süreç performansı, yüksek maliyet ve hata oranı gibi kalite problemleri görülmektedir. Başarılı süreçlerin yüksek kalite sağladığını düşünürsek, devlet kurumlarında gözlemlenen bu kalite problemlerinin giderilmesi, süreçlerin iyileşmesi ile sağlanabilir. Olgunluğa ulaşan yazılım süreç yetenek/olgunluk modellerinin sektöre özel uyarlanması son zamanlarda en çok görülen eğilimlerden biridir. Bu doğrultuda, ISO/IEC 15504 yapısını temel alan bir yaklaşımla, kamu süreçlerini...
Üniversite son sınıf öğrencileri ve yeni mezunların iş araştırma stratejileri
Baş, Türker (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2011-12-1)
Bu çalışmada, Türkçe yazında oldukça az araştırılan konulardan birisi olan iş araştırma süreci ile bu süreçte kullanılan bilgi kaynakları ve söz konusu kaynakların kullanım yoğunluğu incelenmiştir. Bu çerçevede kapsamlı odak grubu çalışmaları sonucunda oluşturulan soru formları, iş araştırma sürecinin hazırlık aşamasında olduğu değerlendirilen üniversite son sınıf öğrencileri ile üniversiteden 1-3 yıl önce mezun olan ve aktif olarak iş arayan yüksek lisans öğrencilerinden oluşan 188.523 kişilik bir örneklem...
Kamu lojmanlarının tahsisi: Bir karakterizasyon
Küçükşenel, Serkan (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2014-8)
Bu çalışmada, kamu lojmanlarının önceliklere bağlı olarak dağıtımı problemi incelenmektedir. Bu kıt kaynak dağılım problemi için gerçek yaşamda kullanılabilecek önceliklere dayalı sabit fiyat kamu personeli optimal mekanizmasının teşviklerle uyumluluk, bireysel rasyonellik, bütçe dengesi, adil-dağıtım ve iki yardımcı aksiyomu sağlayan tek mekanizma olduğu ispatlanmaktadır. Ek olarak, göreceli olarak adil olmayabilecek dağılımların ortaya çıkmasını önlemek için Kamu Konutları Yönetmeliğindeki öncelik sıralam...
Kamu Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyetinin Çok Düzeyli Analizi: Türkiye Örneği
Kose, Tekin; Çınar, Süleyman Kürşat (2019-12-01)
Bu çalışma vatandaşların kamu hizmetlerinden duyduğu memnuniyeti etkileyen faktörleri Türkiye örneği için araştırmaktadır. Memnuniyet düzeyinin belirleyicilerini ortaya çıkarmak için memnuniyet endeksi geliştiren ve çok düzeyli analiz kullanan bu çalışma; bireysel, hanehalkı, yerel düzeylerdeki açıklayıcı değişkenleri bir araya getirmektedir. Ampirik analizler, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından 2013 yılında yapılan ve 190,000 civarında katılımcı içeren Yaşam Memnuniyeti Anketi verilerine dayanmaktadır. V...
Kamu kurumlarında teknolojik inovasyon ve inovasyon politikası
Arpacı, İbrahim (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2011-8)
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler diğer sektörlerde olduğu gibi, hizmet sektöründe de inovasyonların önünü açmıştır. Hızlı değişen teknoloji, küresel rekabeti artırdığından büyüme, verimlilik, rekabetçilik, kârlılık ve en önemlisi hayatta kalabilmek için inovasyon yapmak zorunlu hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı Türk hükümetinin inovasyon politikasını anlamak için inovasyon sürecini, bu sürecin paydaşlarını, inovasyonun kaynaklarını, itici güçlerini ve önündeki engelleri tespit etmektir. Bu ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Gökalp, “Kamu kurumlari için süreç yetenek modeli geliştirilmesi,” Guzelyurt, Türkiye, 2014, vol. 1221, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84911913349&origin=inward.