Bor ve Malzeme Bilimi

2020-10-01
Bu kitap 7-bölümden oluşmaktadır. 1. Bölümde, Bor nitrür (BN) özellikle hekzagonalve kübik fazlarının sentezi, mikroyapısı ve uygulama alanları hakkında bilgi verilmiş-tir. 2. Bölümde ise titanium diborür (TiB2) ve zirkonyum diborür’ün (ZrB2) sentezi,ve farklı özellikleri hakkında bir içerik bulunmaktadır. 3. Bölümde, Bor camları ileilgili olarak bor oksit (B2O3)’in farklı cam sistemleri içerisindeki katkıları ve optik,optoelektronik, ve elektrik özellikleri hakkında bilgi bulunmaktadır. 4. Bölümde iseElemenentel bor ‘un sentezi, farklı özellikleri ve endüstriyel ölçekteki üretimi hakkında bir içerik verilmiştir. 5. Bölümde, bir biyomalzeme olarak sert doku mühendisliğiuygulamalarında kullanılan bor oksit içeren biyoaktif camlar hakkında bilgi verilmiş-tir. 6. Bölümde TiB2, VB, NbB ve MoB borürleriyle katkılandırılmış çelik sistemininözellikleri hakkında bir çalışma sunulmuştur. Son olarak, 7. Bölümde borik asitin özellikleri ve üretimi hakkında bilgi verilmiştir.

Suggestions

Su Kaynaklarında Kirlenme
Yetiş, Ülkü; Dilek, Filiz Bengü (TODAIE, 1997-01-01)
YYAEM Kentsel Hizmetler Dizisi yayınlarının ikincisi olan bu çalışma, iki kesimden oluşuyor. Su Kaynaklarında Kirlenmeyi konu alan kitapçığın birinci kesimi ODTÜ öğretim üyeleri Doç. Dr. Ülkü Yetiş ve Doç. Dr. Filiz B. Dilek tarafından hazırlandı. İçmesuyu Arıtımını konu alan ikinci bölümün yazarları ise Doç. Dr. Ülkü Yetiş ve Burcu Tokmak. Kitapçığın birinci kesiminde, içme ve kullanma suyu sağlama projelerinde, maliyeti birinci derecede etkileyen faktör olarak su kaynağının kalitesi üzerinde durulmakta ve...
Osteoporotik insan ve hayvan kemiklerinde malzeme özelliklerinin mekanik ve ultrasonik yöntemlerle araştırılması
Günel, Uğur; Yeni, N. Yener; Turan, Belma; Delilbaşı, Ertan; Akkaş, Nuri(1995)
Bu çalışma iki ana bölümden oluşmuştur. Birinci bölümün amacı, heparin, kalsitonin ve tamoksifenin osteoporoz başlangıcı ve gelişimindeki etkisini biyomekanik yöntemlerle araştırmak ve böylece bu ilaçların klinik kullanımına yardımcı olmaktır. Çalışmanın kontrollü deneysel bu kısmı için 32 dişi beyaz Yeni Zelanda tavşanı kullanılmıştır. Femur, humerus ve tibia kemiklerine bütün olarak üç-noktalı eğilme testleri uygulanırken aynı örneklerin proksimal uçlarına basınç testleri uygulanmıştır. Tavşan kemikleri s...
Dünyada sınai gelişmenin geleceği üzerine düşünceler
Türel, Oktar (ODTÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2022-6-31)
Bu çalışma, beş bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölüm’ü gelecek iki onyılın nasıl bir uluslararası düzen içinde geçeceğini tartışmaya ayırdık; çünkü 1980’li yıllar ve sonrasında ABD hegemonyası altında tesis edilen tek kutuplu, neoliberal dünya düzeninin karşılaştığı ciddi meydan okumalara değişikliğe uğramadan direnebilmesi, artık mümkün görünmüyor. Çeşitli siyasal ve ekonomik göstergeler, iki büyük aktörü ABD ve Çin olan iki kutuplu bir dünya düzenine doğru ilerlediğimizi düşündürüyor. Oluşmakta olan böyle...
Investigation of middle school mathematics teacher emotions and their students’ mathematics achievement emotions: a mixed-methods study
Çalık, Başak; Çapa Aydın, Yeşim; Department of Curriculum and Instruction (2021-1-01)
The purpose of the study was three-fold. First, the study aimed to investigate the relationship between mathematics teachers’ emotions, self-efficacy, and burnout. Second, it was aimed to examine the relationship between mathematics teachers’ emotions and their students’ mathematics self-efficacy, perceived teaching quality, perceived teacher affective support, and mathematics achievement emotions. Third, the reasons for and relevant processes behind students’ emotions were uncovered by considering the lear...
Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Öğretmenleri Ve İlköğretim Öğrencilerinin Yer Bilimleri Konusundaki Kavramsal Bilgilerinin Ve Tutumlarının Ölçülmesi Ve Ontolojik Açıdan Değerlendirilmesi.
Ertepınar, Hamide(2011-12-31)
Bu çalışmanın amacı üç boyutludur. Birinci aşamada ilköğretim öğrencilerinin yer bilimleri konusundaki kavramsal bilgileri, ikinci aşamada ilköğretim fen bilgisi öğretmenlerinin yer bilimleri konusundaki kavramsal bilgileri, yer bilimlerinin öğretilmesine yönelik görüşleri ve ontolojik düzeyleri ölçülecektir. Üçüncü aşamada fen bilgisi öğretmen adaylarının jeoloji dersini almadan önce ve aldıktan sonraki kavramsal değişimleri araştırılacak ve ontolojik düzeyleri seçilen bir grup ile araştırılacaktır. Birçok...
Citation Formats
Z. Evis, Bor ve Malzeme Bilimi. 2020.