Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I ve II Dersleriyle İlgili Algıları’(Pre-Service English Language Teachers’ Perceived benefits from School Experience Courses)
Date
2006-10-01
Author
Gürbüz, Nurdan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
92
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/94128
Journal
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Collections
Department of Foreign Language Education, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğretmen Adaylarının Ders İmecesi (Lesson Study) Kapsamında Matematiksel Fark Etme Nitelikleri
Güner, Pınar; Akyüz, Didem (2017-06-01)
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının ders imecesi mesleki gelişim modeli uygulaması kapsamında öğrencilerin matematiksel düşünmelerine yönelik ne fark ettiklerini ve nasıl fark ettiklerini araştırmaktır. Bu doğrultuda, ders imecesi modelinin temel üç adımı olan planlama, dersin öğretimi ve tartışma aşamalarının her birinde öğretmen adaylarının matematiksel fark etme becerileri analiz edilmiştir. Araştırma, özel durum çalışması niteliğinde olup çalışma grubunu ilköğretim matematik öğretmenliği programını...
Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuarlarında QR Kodlarla Zenginleştirilmiş Poster Kullanımları
TEKİN, NURCAN; CANBAZOĞLU BİLİCİ, SEDEF; Karahan, Engin (2016-10-15)
Öğretmen Adaylarının Ayrımcılığa Yönelik Tutumları
Özbek, Özlem Yeşim; Taneri, Pervin Oya (2018-11-01)
Prospective teachers’ self-efficacy for preparing and implementing worthwhile mathematical tasks
Yürekli, Bilge; Işıksal Bostan, Mine; Çakıroğlu, Erdinç; Department of Elementary Education (2015)
The purpose of this study was twofold. First, the aim was to examine prospective elementary mathematics teachers’ self-efficacy for preparing and implementing worthwhile mathematical tasks throughout a mathematics teaching methods course. Then, it was sought to investigate factors with impact on prospective teachers’ self-efficacy in the context of methods course and explain how each influence operated through hypothesized sources of self-efficacy. Nine junior prospective teachers participated in this quali...
Öğretmen Adaylarının Davranışsal Tutumlarının Yordayıcılarının ve Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Sağlayıcıların ve Engelleyicilerin Belirlenmesi
Aslan, Orhan; Kaplan, Göknur (null; 2018-05-04)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
N. Gürbüz, “Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi I ve II Dersleriyle İlgili Algıları’(Pre-Service English Language Teachers’ Perceived benefits from School Experience Courses),”
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol. 32, no. Güz, pp. 67–72, 2006, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/94128.