Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler Araştırmalar Eğilimler
Date
2016-08-01
Author
Çağıltay, Kürşat
Göktaş, Yüksel
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
1240
views
0
downloads
Cite This
Bu kitap, Öğretim Teknolojileri alanındaki temel teorileri, araştırmaları ve eğilimleri konu alan kapsamlı bir çalışmanın ürünüdür. 42 bölümden oluşan kitap, 27 farklı üniversiteden alanında uzman 65 yazar tarafından kaleme alınmıştır. Kitabın, geniş konu/yazar yelpazesiyle ve detaylı bilgiler sunmasıyla, alandaki Türkçe kaynak ihtiyacını önemli ölçüde karşılaması beklenmektedir. Bu kitap ile; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri bölümlerinde öğrenim gören Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin, bu bölümlerde görev yapan öğretim elemanları ile teknolojiyi kendi branşıyla bütünleştirmeye çalışanların, öğretim teknolojileri alanındaki temel bilgi ve becerilerine katkıda bulunulması amaçlanmıştır. BÖTE Bölümlerindeki lisansüstü programların bütün derslerinde ve bu bölümlerin lisans derslerinin büyük bir kısmında başucu kitabı olarak kullanılabileceğine inanılan kitabın sonunda alanda sık kullanılan terimlerle ilgili bir sözlük bulunmaktadır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/97603
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğrenme stratejileri teorik boyutları araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar
Somuncuoğlu, Yeşim (1998-01-01)
Bu makalede, etkili öğrenme sürecinin işlevsel bir boyutu olarak görülen öğrenme stratejilerinin teorik temelleri ve bu konuda yapılan araştırmaların sonuçları incelenmiş, öğrenme stratejilerinin program geliştirme ve öğretim süreci yönünden ortaya koyduğu bazı önemli uygulama sonuçları tartışılmıştır.
Investigating the quality of teacher reflection and the nature of changes in the quality of teacher reflection through critical incidents analysis
Yılmaz, Elanur; Akar, Hanife; Department of Educational Sciences (2021-3-31)
This embedded mixed methods research is an investigation to explore the current status of teachers’ reflections and the role of the guided reflective practices through critical incidents analysis in the development of teachers’ reflections and their teaching actions. To address this purpose, a multi-case study design is embedded in the survey study. The study involved a sample of 236 teachers from 66 public elementary schools in Ankara that are selected through cluster random sampling. From the sample, ten ...
Öğrenme Güçlüğünde Teknoloji Kullanımı Üzerine Sistematik Bir İnceleme
Doğan, Sibel; Delialioğlu, Ömer (2020-09-01)
Bu çalışma, öğrenme güçlüğü (ÖG) olan bireyleri desteklemek için teknolojiyi kullanma konusundaki araştırmaçalışmalarının sistematik bir alanyazın taramasıdır. Çalışmanın amacı; (1) öğrenme güçlüğünde teknolojiyikullanan makalelerin demografik ve yöntemsel özelliklerini belirlemek, (2) makalelerde geliştirilmek istenenbecerileri ve bu becerileri geliştirmek için kullanılan teknolojileri belirlemek, (3)kullanılan teknolojilerin öğrenmegüçlüğü yaşayan öğrencilerin performanslarını nasıl etkilediği ve (4) öğre...
Öğrencilerin Basit Doğrusal Denklemlerin Çözümünde Karşılaştıkları Güçlükler ve Kavram Yanılgıları Student Difficulties and Misconceptions in Solving Simple Linear Equations
Erbaş, Ayhan Kürşat; Çetinkaya, Bülent (2009-01-01)
Öğrencilerin temel cebirsel kavram ve işlemleri anlaması ve kullanması üzerine olan literatür, farklı okul ve sınıf seviyelerinde öğrencilerin birçok güçlüklerinin ve yanılgılarının olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada, dört farklı okuldan bir grup öğrencinin (n = 217) basit doğrusal denklemlerin çözümünde karşılaştıkları güçlükler, yaptıkları ortak hatalar ve olası kavram yanılgıları incelenmiş ve bunlar belirlenen yanlış kurallamalar ve yanılgılar çerçevesinde kategorilere ayrılmıştır. Çalışma sonuçların...
Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerinin Uzaktan Eğitime Entegrasyonu Ve Bu Ortamda Öğrenmeye İlişkin Tutum Ve Davranışların İncelenmesi.
Özden, Muhammet Yaşar(2011-12-31)
Amaç ve Gerekçe Bu projede, Türkiye'de henüz gelişmekte olan bir alan olan uzaktan eğitim olgusuna katkı yapmak amaçlanmaktadır. Projede özel olarak halen ODTÜ Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tarafından verilmekte olan servis derslerinin internet ortamına aktarılması hedeflenmektedir. Proje kapsamında sağlanacak parasal destek ile bu derslerin internet ortamına aktarılması için gerekli altyapı hazırlanacak ve söz konusu dersler görsel ve görsel olmayan malzeme ile beraber, her yönüyle internet ort...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
K. Çağıltay and Y. Göktaş,
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler Araştırmalar Eğilimler
. 2016.