Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Disiplinler Arası Bir Tasarım Çalışmasında Öğrenci Bilgi Kazanımlarının İncelenmesi
Download
utak2016-OTURUM kısa bildiriler 739-744.pdf
Date
2016
Author
Helvacıoğlu, Şebnem
Arıburun Kırca, L.N. Ece
Fışgın, Saniye
Semizoğlu, Sena
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
269
views
115
downloads
Cite This
Bu çalışmada İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü lisans seçmeli dersleri arasında yer alan EUT453E Basic Principles of Yacht Design (Yat Tasarımının Temel İlkeleri) dersinin süreci ve çıktıları üzerinden bir analiz yapılmaktadır. Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü ile Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü öğrencilerinin birlikte ürün tasarlamasına yönelik olan bu dersin kurgusunda disiplinler arası etkileşim öne çıkmaktadır. Ders süresince her iki disiplinden yürütücüler görev almakta ve her iki disiplinden gelen öğrencilere eşit sayıda kontenjan açılmaktadır. Derste grup çalışması sistemi uygulanmaktadır. Bu sayede öğrencilerin bireysel kazanımlarının yanı sıra disiplinler arası etkileşimin artırılması hedeflenmiştir. Bu çerçevede yer alan incelemede yürütücülerin ve öğrencilerin bilgi paylaşımı, aktarımı, öğrenilen verileri ortak bir ürün diline dönüştürebilme becerisi, süreç ve çıktılar üzerinden araştırılmıştır.
Subject Keywords
Disiplinler arası tasarım
,
yat tasarımı
,
gemi mühendisliği
,
endüstri ürünleri tasarımı
URI
https://utak.metu.edu.tr/utak-2016/
https://hdl.handle.net/11511/97891
Conference Name
UTAK Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı
Collections
Department of Industrial Design, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Disiplinler Arası Tasarım İşbirliği: Çok Katmanlı Tasarım Problemlerine Çözüm Arayışları İçin Bir Pilot Proje Uygulaması ve Sonuçları
Tezel, Elçin (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
Tasarım disiplininin değişen ekonomiler, sosyal ve çevresel koşullar doğrultusunda, çok boyutlu ve karmaşık tasarım problemlerinin çözümüne odaklanan ve genişleyen bir rolünün olduğunu gözlemlemekteyiz. Günümüz tasarım uygulamalarında ürün ve kullanıcı arasındaki etkileşimlerin artması nedeniyle, farklı ölçeklere dokunan disiplinler arası tasarım problemleriyle karşılaşılmakta, bu durum disiplinler arası iletişimi ve işbirliğini zorunlu hale getirmektedir. Tasarım tabanlı eğitim veren farklı programlardaki ...
Studio-Sustain Urla-Barbaros: Sürdürülebilirlik Üzerine Gündelik Hayatın Bir Parçası Olarak Tasarım Stüdyo Dersi
Hough, Simge; Kıyak İngin, Aslı; Tarcan, Berilsu (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Bu yazı, 201 Güz döneminde İstanbul Bilgi Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünde başlatılan sürdürülebilir tasarım temalı Studio Sustain stüdyo dersleri serisinin ilki üzerinedir. Serinin birincil amacı tasarım öğrencilerinin çevrelerine, canlılara, kaynaklara ve kararlarına dair sorumluluklarını fark edecekleri, düşünecekleri ve tartışacakları bir eğitim ortamı oluşturmaktır. Bu amaçla, sürdürülebilir tasarım süreç ve yöntemlerini kapsayan bir stüdyo dersi kurgulandı. Proje konusu, öğrencilerin...
Kuvvetli Yer Hareketlerindeki Belirsizliğin Nükleer Güç Santrallerinin Yapı Zemin Etkileşimine Etkisinin İncelenmesi
Gülerce, Zeynep(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı, NGS tasarımı veya tasarımın lisanslanması aşamasında yapılan dinamik yapısal analizler için kullanılan kuvvetli yer hareketi kayıtlarının, yapı-zemin etkileşimi ve üstyapı parametreleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu aşamalarda yapılan dinamik analizlerde, daha önce olmuş depremlerden alınan kuvvetli yer hareketi kayıtları ölçeklendirilerek kullanılabildiği gibi, tasarım ivme spektrumuna birebir uyumlu sentetik kayıtların üretilerek kullanılması da mümkündür. Seçilen veya üreti...
Türkiye’de Tekne Tasarımında Tasarımcının Rolünün Araştırılması: Gulet ve Motor Yat Karşılaştırması
Büyükkeçeci, Elif; Turan, Bülent İbrahim (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Bu çalışmada, iki farklı ürün grubu olarak gulet ve motor yat tasarımı üzerinden, Türkiye’de tekne tasarım/yapım sürecinde tasarımcının diğer aktörler arasındaki yeri araştırılmıştır. Araştırmanın birincil bilgi kaynağı, gulet ve motor yat tasarım/yapımında en az iki senedir yer alan tasarımcılar, mühendisler ve tersane sahipleri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerdir. Araştırmanın başında tasarım/yapım sürecinde aktörlerin rolünün gulet ve motor yatta büyük ölçüde farklı olduğu öngörülmüşse de araş...
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Pratiğinde Katılımcı Tasarım: Dijital Acente Portalı Tasarımında Katılımcı Tasarım Atölyelerinin Kullanılması
Demir, Erdem; Ekin, Gamze; Balaban, Melike (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Tasarım araştırmaları ve tasarım pratiği, son 30 yıldır kullanıcı odaklı tasarım yöntemlerinden, kullanıcıların da sürece dâhil olduğu yeni tasarım yöntemlerine doğru evrilmektedir (Sanders ve Stappers, 2008). Bu çalışmada, Türkiye’de 4000’den fazla acentesi bulunan büyük bir sigorta şirketi için gerçekleştirilen dijital acente portalı tasarımında kullandığımız katılımcı tasarım yöntemi anlatılmaktadır. Ayrıca, katılımcı tasarımın literatürdeki tartışmalarını ve çeşitli uygulamalarını inceleyerek, tasarım s...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ş. Helvacıoğlu, L. N. E. Arıburun Kırca, S. Fışgın, and S. Semizoğlu, “Disiplinler Arası Bir Tasarım Çalışmasında Öğrenci Bilgi Kazanımlarının İncelenmesi,” ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Ankara, 2016, p. 739, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://utak.metu.edu.tr/utak-2016/.