Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Daha Yaşanabilir Kentler İçin Mikro Ölçek Bir Yürünebilirlik Modeli
Download
metujfa2016211.pdf
Date
2017-01-01
Author
Belge, Züleyha Sara
Akkar Ercan, Zübeyde Müge
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
622
views
1040
downloads
Cite This
Türkiye’de ve dünyada önemi artan planlama ve tasarım konularından biri olan yürünebilirlik, tarihi kent merkezlerinin korunması ve yenidencanlandırılması, sağlıklı toplumların yaratılması, sürdürülebilir ve yaşanabilir kentlerin geliştirilmesi için benimsenen bir kentsel stratejidir. Türkiye’de 2000’li yılların başında yürünebilirlik engelli insanların kentsel mekâna erişebilirliğinin artırılması bağlamında önem kazanmıştır. 2013 yılından itibaren Türkiye’de Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı’nın başlatılmasıyla beraber, yürünebilirlik sağlıklı yaşam ve obeziteyle mücadelenin önemli bir aracı haline gelmiştir. Bütün bu olumlu gelişmelere rağmen, Türk kentlerinin ne kadar yürünebilir planlandığı ve tasarlandığı tartışmaya açıktır. Bu araştırma, bir mekânın yürünebilirlik kapasitesini ölçme ve değerlendirmeyi sağlayan mikro ölçekli bir yürünebilirlik modeli geliştirmeyi amaçlamaktadır. Makalenin ilk bölümlerinde, yürünebilirlik kavramı, yaşanabilirliğin ve yaşam kalitesinin bir ölçütü olarak incelenmektedir; mikro-mekân ölçeğinde yürünebilirliğin değerlendirilmesini sağlayacak niceliksel ve niteliksel ölçütler tanımlanmaktadır. Makalenin ikinci bölümünde, araştırma yöntemi detaylı olarak aktarıldıktan sonra, pilot çalışma alanı olarak belirlenen Mersin’in tarihi kent merkezinde yer alan Atatürk ve Uray Caddeleri’nin yürünebilirlik kapasiteleri incelenmektedir. Makalenin son bölümünde, araştırma bulgularına dayanarak, Mersin ve tarihi merkezinin yaşanabilirlik ve yürünebilirlik kapasitesine katkıda bulunabilecek planlama ve tasarım stratejileri tartışılmaktadır. Ayrıca, kurallara dayalı planlama ve tasarım yaklaşımı çerçevesinde sürekli evrilen kentlerin dinamizmine uygun esnek bir planlama ve tasarım yaklaşımını hayata geçirebilmek için, önerilen yürünebilirlik modelinin günümüzde ve gelecekte nasıl kullanılabileceği ve geliştirilebileceği aktarılmaktadır.
Subject Keywords
Yürünebilirlik
URI
https://hdl.handle.net/11511/46445
http://jfa.arch.metu.edu.tr/archive/0258-5316/articles/metujfa2016211.pdf
Journal
ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi
DOI
https://doi.org/10.4305/metu.jfa.2016.2.11
Collections
Department of City and Regional Planning, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
DEVELOPING SUSTAINABLE COMMUNITIES IN HISTORIC NEIGHBOURHOODS OF ISTANBUL
Akkar Ercan, Zübeyde Müge (Wiley, 2011-01-01)
This paper aims to explore the success of the recent regeneration efforts in building sustainable communities in historic housing areas of Istanbul that have suffered from growing problems of urban deprivation and poverty. It explains the interplay between conservation, community needs and sustainability, based on the assumption that finding a balance between the needs, aspirations and concerns of local communities and the conservation of the built environments will lead to the creation of more equitable an...
Science shop for innovative mobility solutions for mobility challenged Europeans (INMOSION)
Tüydeş Yaman, Hediye(2009-6-30)
The overall aim of this project is to accommodate through a University based Science Shop (called InMoSion) to develop all necessary expertise and know-how for assisting communities with the deployment of an innovative transportation system to meet the mobility needs of elder and mobility challenged Europeans. The system will be a flexible, technologically advanced demand based paratransit system. The InMoSion project will be lead by the University of Thessaly in Volos, Greece and will support at first a Gr...
Üç Yeni İlaç Adayı Bileşiğin Sentezi, Karakterizasyonu ve İnsan Telemorik DNA’sı İle Etkileşimlerinin İncelenmesi
Persil Çetinkol, Özgül(2017-12-31)
Bu proje kapsamında benzimidazol türevi 3 yeni bileşik sentezlenecek, karakterize edilecek ve bu bileşiklerin insan telomerik DNA dizini, tel24 ile etkileşimleri incelenecektir. Bu proje kapsamında sentezlenecek olan ilaç adayı moleküller, benzimidazol halkasında bulunan alkil grubunun uzunluğu ve türü (bütil, izobütil ve benzil) bakımından farklılık gösterecektir. Projenin en temel amacı kansere endike, insan telomerik DNA dizinlerine kuvvetli bir şekilde bağlanan yeni ilaç adayı molekülleri ortaya çıkartm...
A Hybrid building extraction algorithm based on multilevel segmentation and boundary simplification
Yarkınoğlu Gücük, Oya; Düzgün, H. Şebnem; Department of Geodetic and Geographical Information Technologies (2017)
Building footprints have an important role in urban planning, infrastructure development, climate studies and disaster management. The precise knowledge of buildings serves as a primary source for interpreting complex urban characteristics and also helps decision makers with more realistic urban management. In this thesis, the building boundary extraction including a hybrid approach is proposed. Firstly, normalized Digital Surface Model (nDSM) of the study area is generated from aerial Light Detection and R...
Orta Ölçekli Parkların Mikro İklimsel Etki Alanlarının Araştırılması: Gezi Parkı, Maçka Parkı Ve Serencebey Parkı Örneği
Kuşçu Şimşek, Çağdaş (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2016-8-10)
Sürdürülebilir kent yönetiminde önemi gün geçtikçe artan park alanlarının biyofiziksel özellikleri, kentsel iklimin iyileşmesinde önemli yer tutmaktadır. Özellikle ağaçların yoğun olarak bulunduğu park alanları; havanın serinletilmesi, bağıl neminin artışı, temiz hava temini, havanın filtrelenmesi, gürültünün emilmesi, oksijen üretimi gibi görevleri ile sera etkisinin azaltılması ve enerji tasarrufunun sağlanmasına da katkıda bulunmaktadırlar. Bu makalede, benzer yapıya sahip 3 orta ölçekli parkın çevresiyl...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Z. S. Belge and Z. M. Akkar Ercan, “Daha Yaşanabilir Kentler İçin Mikro Ölçek Bir Yürünebilirlik Modeli,”
ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi
, vol. 34, no. 1, pp. 231–265, 2017, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/46445.