Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Suç Korkusunun Sosyolojik Profili: Ankara Örneği
Date
2009-12-31
Author
Mutlu, Mehmet Kayhan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
180
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışma suç korkusunun üniversite öğrencileri üzerine yansımasını ve sosyolojik profilini çıkarmayı amaçlamaktadır. suç korkusu suç oranı yüksek olmayan bölgelerde bile yüksek çıkan bir özelliğe sahiptir. bu açıdan değerlendirdiğimizde yaşam kalitesini etkileyen suç korkusunun seviyesini belirlemek ve buna uygun stratejiler geliştirmek, bireylerin yaşamlarını olumlu yönde etkileyen bir unsur olabilmektedir. çalışmamız öğrencilerin kampüs yaşamını ve faaliyetlerini etkileyen bir unsur olarak suç korkusunu çoklu değişkenler üzerinden belirlemeyi amaçlamaktadır. çalışmamız, öğrencilerin suç korkusunu belirleme açısından suç korkusunu ölçmeye yönelik anket sorularını içerecektir. suç korkusunu çok boyutlu bir düzeyde ele alan anketimiz sonucunda oluşan verileri nicel analiz yöntemleri kullanarak değerlendireceğiz. çalışmamız sonucunda ortaya çıkan sonuçların ışığında kampüs yaşamında suç korkusunun azaltılmasına yönelik önerilerde bulunacağız..
URI
https://hdl.handle.net/11511/58669
Collections
Department of Sociology, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Çocuk ve Robotik Oyuncak Etkileşimini Belirleyen Unsurlar Üzerine Bir Araştırma
Dönmez, Yasemin; Börekçi, Naz Ayşe Güzide Z. (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Bu bildiride çocuk ve robotik oyuncak etkileşimi konusunda yürütülen bir araştırmanın bul- guları sunulmaktadır. Araştırmada kullanılan I[i-play çocuklara eşlik eden bir oyun arkadaşı olarak geliştirilen masaüstü robotik oyuncaktır. Araştırmaya iki farklı yaş grubundan toplam 14 çocuk (4- yaş ve 8- yaş) katılmıştır. Araştırma, çocukların kendi okullarında yürütülmüş, katılımcı ve robotik oyuncak etkileşimi oyun oturumlarında gözlemlenmiştir. Oturumlarda bi- rinci yazar olan araştırmacı pasif katılımcı ola...
Güçlendirme Algılarını Etkileyen Sosyal Yapısal Özelliklerin Analizi
Çöl, Güner (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2006-6)
Bu çalışmanın amacı örgütlerin sosyal yapısal özellikleri ve Türkiye’de kamu üniversitelerinde görev yapan akademisyenlerin güçlendirme algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın verileri 13 kamu üniversitesinde görev yapan 403 akademisyenden toplanmış ve bu akademisyenler tesadüfi olarak belirlenmiştir. Verilerin analizinin ilk aşamasında sosyal yapısal özelliklerin ve güçlendirme algılarının boyutlarının belirlenmesinde açıklayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçları sosyal yapısal...
Çoklu Zeka Alanlarına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarılarına Etkisi
Gürçay, Deniz; Eryılmaz, Ali (2005-01-01)
Bu çalışmanın amacı Çoklu Zeka Kuramına dayalı öğretim ve geleneksel öğretirnin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin fizik başarılarına etkisinin saptanmasıdır. Bu amaçla ölçme aracı olarak Çoklu Zeka Anketi (ÇZA), ve Coulomb kanunu konusunda Çoktan Seçmeli Fizik Başan Testi (ÇSFBT) kullanılmıştır. Çalışma Sincan ilçesi normal devlet okullarındaki 268 lise dokuzuncu sınıf öğrencisine uygulanmıştır. ÇZA ve ÇSFBT ön-test olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Daha sonra deney gruplarındaki öğrencilerin s...
Social problem solving skills of children: a phenomenological study of preschool teachers’ views and practices
Şakar, Gizem Nur; Erden, Feyza; Department of Early Childhood Education (2022-9)
The purpose of this study was to investigate the views and practices of preschool teachers regarding children's social problem-solving skills. The participants were 15 preschool teachers working in public and private early childhood education institutions in Trabzon. The study was conducted as a phenomenological study within the scope of qualitative research method and data were collected through semi-structured interviews and classroom observations. The findings of this study revealed that teachers find th...
Çocukların Sosyal Ağlarda Kişisel Bilgi Paylaşım Eğilimleri
Çağıltay, Kürşat; Kaşıkçı, Duygu Nazire; Kurşun, Engin; Karakuş Yılmaz, Türkan (2017)
Bu betimleyici çalışma, çocukların sosyal ağlarda kişisel bilgi paylaşım eğilimleri, sosyal ağları kullanma alışkanlıkları ve potansiyel riskli davranışlarını belirlemeyi hedeflemektedir. Bu çalışma Türkiye'nin en büyük üç şehrinde (İstanbul, Ankara ve İzmir) gerçekleştirilmiş olup, veriler rastgele seçilen 9 ile 16 yaş aralığındaki sosyal ağ kullanıcısı 524 çocuk ve velileri ile yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Bu görüşmeler esnasında her çocuk ve yanında bulunan velisine 25 sorusu çocukların so...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. K. Mutlu, “Suç Korkusunun Sosyolojik Profili: Ankara Örneği,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/58669.