Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Erken Dönem Yaşam Stresinin Çocukların Kortizol Düzeyleri ve Bilişsel Becerileri Üzerindeki Etkisi: Mizacın Düzenleyici Rolü
Date
2018-12-31
Author
Kazak Berument, Sibel
Ertekin, Zeynep
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
6
views
0
downloads
Erken dönem yaşam stresi (EYS), çocukların erken dönemde bir veya birden fazla risk faktörüne maruz kaldıkları, ancak onlarla başa çıkacak yeterli kaynağa sahip olmadıkları şeklinde tanımlanmaktadır (Pechtel & Pizzagalli, 2011). Yoksulluk, şiddet, ihmaller, fiziksel veya duygusal istismar, ve felaketler sıklıkla çalışılan erken yaşam stresi örnekleridir (Brown ve ark. 2009). EYS, kısa ve uzun vadede çocukların gelişimlerini olumsuz etkilemektedir (De Bellis, 2005; Lupien, McEwen, Gunnar ve Heim, 2009). Düşük sosyo ekonomik düzey aile ortmında büyüyen çocukların daha fazla yaşam stresine maruz kaldıkları bilinmektedir (Mistry, Vandewater, Huston, & McLoyd, 2002). Bu yüzden bu çalışmada, düşük sosyo-ekonomik düzey aile ortamında büyüyen bebeklerin bilişsel ve fizyobiyolojik (kortizol) gelişimleri ölçülecektir ve kortizolün, bilişsel gelişimleri ile erken dönem yaşam stresi arasındaki etkisine bakılacaktır. Ayrıca bebeklerin mizacının kortizol-bilişsel-gelişim-erken dönem yaşam stresi arasındaki ilişkide düzenleyici etkisine bakılacaktır. Bu bağlamda Ankara’nın ekonomik düzeyi düşük mahallelerinden 3 ay 15 ay aralığındaki toplam 65 bebekten veri toplanacaktır.
Subject Keywords
Psikoloji
URI
https://hdl.handle.net/11511/58742
Collections
Department of Psychology, Project and Design