Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Communities & Collections
Communities & Collections
Erken Dönem Yaşam Stresinin Çocukların Kortizol Düzeyleri ve Bilişsel Becerileri Üzerindeki Etkisi: Mizacın Düzenleyici Rolü
Date
2018-12-31
Author
Kazak Berument, Sibel
Ertekin, Zeynep
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
17
views
0
downloads
Erken dönem yaşam stresi (EYS), çocukların erken dönemde bir veya birden fazla risk faktörüne maruz kaldıkları, ancak onlarla başa çıkacak yeterli kaynağa sahip olmadıkları şeklinde tanımlanmaktadır (Pechtel & Pizzagalli, 2011). Yoksulluk, şiddet, ihmaller, fiziksel veya duygusal istismar, ve felaketler sıklıkla çalışılan erken yaşam stresi örnekleridir (Brown ve ark. 2009). EYS, kısa ve uzun vadede çocukların gelişimlerini olumsuz etkilemektedir (De Bellis, 2005; Lupien, McEwen, Gunnar ve Heim, 2009). Düşük sosyo ekonomik düzey aile ortmında büyüyen çocukların daha fazla yaşam stresine maruz kaldıkları bilinmektedir (Mistry, Vandewater, Huston, & McLoyd, 2002). Bu yüzden bu çalışmada, düşük sosyo-ekonomik düzey aile ortamında büyüyen bebeklerin bilişsel ve fizyobiyolojik (kortizol) gelişimleri ölçülecektir ve kortizolün, bilişsel gelişimleri ile erken dönem yaşam stresi arasındaki etkisine bakılacaktır. Ayrıca bebeklerin mizacının kortizol-bilişsel-gelişim-erken dönem yaşam stresi arasındaki ilişkide düzenleyici etkisine bakılacaktır. Bu bağlamda Ankara’nın ekonomik düzeyi düşük mahallelerinden 3 ay 15 ay aralığındaki toplam 65 bebekten veri toplanacaktır.
Subject Keywords
Psikoloji
URI
https://hdl.handle.net/11511/58742
Collections
Department of Psychology, Project and Design