Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Tünel Yangınlarında Eğim, Blokaj-Yangın Mesafesi ve Çoklu Havuz Yangın Yüklerinin Deneysel ve Numerik Analizi
Date
2017-12-31
Author
Yozgatlıgil, Ahmet
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
198
views
0
downloads
Cite This
Projenin amacı tünel yangınların deneysel ve sayısal olarak analiz edilerek yangın modellerinin oluşturulmasıdır. Oluşturulacak bu modeller gerçek yangın senaryoları hakkında önemli bilgiler sağlayacaktır. Konu ile ilgili ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü Akışkan Laboratuvarında bulunan rüzgar tünelinde çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Daha önceki çalışmalarda katı yakıt kullanılarak blokaj ve havalandırma hızının tünel yangınına etkileri incelenmiş, sıvı yakıtlar kullanarak (etanol ve n-heptan ve karışımları) havuz yangınlarında havuz geometrisinin ve tünel yüzeylerinden geri yansıyan ışınımın etkileri çalışılmıştır. Önerilen çalışmada tünel yangınlarında literatürde çok az çalışılmış olan tünel eğimi, blokaj-yangın mesafesi ve çoklu yangın yüklerinin yangındaki en önemli parametrelerden olan ısı salınım hızı (heat release rate) ve kütle kayıp hızı (mass loss rate)’na olan etkileri deneysel ve sayısal olarak çalışılacaktır. Daha önceki yapılan çalışmalarda yangın parametreleri zamana bağlı olarak ölçülmüştü. Önerilen çalışmada ise yangının kararlı durum (steady state) karakteristikleri eklenecek yakıt besleme sistemi ile incelenecektir. Özellikle farklı eğim senaryoları ulaşım ve maden tünellerinde sıklıkla karşılaşılan bir parametredir ve deneysel ve sayısal olarak incelenmesi gerekmektedir. Çoklu yangın yükleri ise literatürde daha önce deneysel olarak çalışılmamış fakat önemli bir yangın senaryosudur.
Subject Keywords
Yakıt ve Yanma
,
Akışkanlar Mekaniği
URI
https://hdl.handle.net/11511/59009
Collections
Department of Mechanical Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Tünel Yangını Sırasında Taşıt Blokajının Farklı Havalandırma Hızlarında Yangın Yüküne Etkisi
Yozgatlıgil, Ahmet(2014-12-31)
Projede amaçlanan tünellerde meydana gelen yangın kazalarını küçük ebatlarda modellendirerek yanma ile açığa çıkan ısı salınımı ve tünel içinde oluşan sıcaklık dağılımının farklı parametrelerle değişimlerini incelemektir. Farklı havalandırma hızları ve ışınım değerleri değişen malzemelerin sıcaklık dağılımı ve ısı salınım hızına etkilerini araştırmak gelecekte tasarlanacak tünellerin güvenliğini arttırmada faydalı olabilecek bir çalışma olarak düşünülmektedir. Yanma esnasında ortam sıcaklığını düşürebilecek...
Deneysel ve Hesaplamalı Yöntemlerle Afşin-Elbistan Linyitinin Yanma Davranışının Düşey Borulu Reaktör Kullanılarak İncelenmesi
Kazanç Özerinç, Feyza; Özer, Burak(2018-12-31)
Projenin amacı Türkiye'nin geniş rezervlere sahip olduğu Afşin-Elbistan kömürünün pulverize yanmasını nümerik ve deneysel olarak incelemektir.
NOKTA YÜKLEME DENEYİ KULLANARAK EVAPORİTLERİN TEK EKSENLİ BASMA DAYANIMLARININ TESPİT EDİLMESİ VE SAYISAL MODELLENMESİ
Öztürk, Hasan(2014-12-31)
Bu projenin amacı nokta yükleme deneyi kullanarak Evaporitlerin tek eksenli basma dayanımlarının tespit edilmesi ve deneylerin sayısal olarak modellenmesidir. Eğer bir numunenin nokta yükleme indisi biliniyorsa, bazı dönüşüm katsayıları kullanılarak tek eksenli basma dayanımı belirlenebilir. Araştırmacılar farklı dönüşüm katsayıları önermişlerdir ve bu dönüşüm katsayıları kayanın cinsine bağlıdır. Literatürde farklı tortul, volkanik ve başkalaşım kayaları için farklı dönüşüm katsayıları bulunur fakat Evapor...
Dolgulu Kolonlarda Ultrason Yayılımın Deneysel ve Teorik Olarak İncelenmesi
Uludağ, Yusuf(2015-12-31)
Bu alanda yapılan çalışmalardan pek çoğunda amaç Biot’un teorisini deneysel olarak gözlemleyerek, bu teorinin geçerliğini kanıtlamak adına yapılmıştır. Bu nedenle yapılan ölçümlerde kullanılan frekans değeri aralığı küçüktür. Bu çalışmada ise frekans değeri yüksek tutulacak ve gözeneklilik oranı ile parçacık boyutunun ses dağılımı üzerine etkisi gözlemlenecektir. Ultrasonic Doppler Velocimetry cihazı ile yapılan ölçümler düşük maliyet gerektirdiği, hızlı ölçüm yapabilme olanağı sağladığı ve opak ortamlar iç...
Düşük Süpürme Açısına Sahip Delta Kanatların Akış Yapılarının Deneysel Tekniklerle İncelenmesi.
Yavuz, Mehmet Metin(2014-12-31)
İnsansız savaş uçakları (UCAV) askeri savunmaya kattığı, ve insansız hava uçakları (UAV) ve mikro hava araçları (MAV) havacılık endüstrisine kattıkları yeniliklerden dolayı dünyada en çok rağbet gören konuların başında gelmektedirler. Bunlarla direk ilişkili olarak, bu uçakların aerodinamiği son yıllarda oldukça popular araştırma konuları aralarında olmuştur. Genelde delta kanat planformlarina sahip bu uçaklar gerek sabit gerekse değişken uçuş durumlarında kompleks akış yapılarına sahiptirler. Bu kompleks ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Yozgatlıgil, “Tünel Yangınlarında Eğim, Blokaj-Yangın Mesafesi ve Çoklu Havuz Yangın Yüklerinin Deneysel ve Numerik Analizi,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59009.