Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Toprak Dolgu Barajlarin Gövdelerindeki Sizmanin Belirsizlik Esasli Arastirilmasi
Date
2014-12-31
Author
Yanmaz, Ali Melih
Kentel Erdoğan, Elçin
Çalamak, Melih
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
170
views
0
downloads
Cite This
Barajlar büyük su yapilari oldugundan kullanilan malzeme özelliklerinin kesitte degisim göstermesi olasidir. Bu nedenle sizma hesabi yapilirken daha gerçekçi sonuçlar elde edebilmek için olayi etkileyen belirsizliklerin analizlere dahil edilmesi gerekmektedir.
Subject Keywords
Barajlar
,
Yapıların Performansı
,
Hidrolik ve Hidromekanik
URI
https://hdl.handle.net/11511/59059
Collections
Department of Civil Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Hidrolik Kapaklardaki Hidrodinamik Yüklerin Hesplamali Akiskanlar Mekanigi Kullanilarak Belirlenmesi
Köken, Mete(2014-12-31)
Hidroelektrik santrallerinin su alma yapisinda mevcut olan hirdolik kapaklara gelen hidrodinamik yüklerin belirlenmesi kapagin dizayni için önem teskil etmektedir. Bu çalismada, kapaklara etkiyen hidrodinamik yükler farkli kapak açikliklarinda ve farkli kapak dudak geometrileri için hesaplamali akiskanlar mekanigi kullanilarak incelenecektir.
HİDROMEKANİK LABORATUVARI ÇOK AMAÇLI KURPLU KANAL İNŞASI VE ÖN DENEYLER 1. KISIM
Köken, Mete(2016-12-31)
Menderesli nehirlerde kurpların yarattığı ikincil akımlar, özellikle taban malzemesinin zayıf olduğu durumlarda nehir dış kenarı boyunca oyulmaya yol açmaktadır. Kurplu kanallarda oluşan ikincil akımlar ve türbülanslı akım yapıları akım koşullarını oldukça karmaşık hale getirmektedir. Hidromekanik Laboratuvarında kurplu kanallarla ilgili çalışmalar yapılacak bir deney düzeneği bulunmamaktadır. Böyle bir deney düzeneği ile dikdörtgen veya bileşik kesitli kurplu kanallarda oluşacak olan akım koşulları ve oyul...
Yatay Perdeli Narin Yüksek Yapılarda Rüzgâr Kaçış Katlarının Optimizasyonu
Ay, Bekir Özer(2018-12-31)
Narin yüksek binalarda cephe ve kütlenin aerodinamik tasarımına ek olarak yapı cephesinde oluşturulan açıklıklar (rüzgâr kaçış katları) ile binadaki yatay ötelenme kontrol edilebilir. Ancak bu durum yapıdaki kullanılabilir alanı azaltmaktadır. Benzer şekilde yüksek yapılarda rijitliğin arttırılması (örn. yapının taşıyıcı elemanlarının boyutunun büyümesi) kullanılabilir alanların veya panoramik görüşün azalması gibi tasarımcılar tarafından arzu edilmeyen sonuçlar ortaya çıkarabilir. Bu çalışmada, rüzgar kaçı...
Burgulu Yüksek Binaların Taşıyıcı Sistem ve Aerodinamik Özelliklerinin İncelenmesi
Ay, Bekir Özer; Sezer Uzol, Nilay(2018-12-31)
Karmaşık geometrilere sahip yenilikçi yüksek yapı formlarının kullanımı hızla artmaktadır. Geleneksele alternatif olarak son yıllarda ortaya çıkan yenilikçi tasarımlardan biri de burgulu yüksek yapılardır. Bu çalışma burgulu yüksek yapılara ilişkin güçlükleri ve üstünlükleri araştırmaktadır. Bu tür yapıların tasarımı ve taşıyıcı sistem davranışı burgu formundan kaynaklı ilave karmaşıklıklar da dikkate alınarak incelenecektir. Burgu formların estetik ve fonksiyonel niteliklerinin yanı sıra yapısal ve aerodin...
Beton Ağırlık Barajların Sismik Davranışını Etkileyen Parametreler
Soysal, Berat Feyza; Arıcı, Yalın (null; 2015-10-16)
Beton ağırlık barajların tasarımı için yüksek sismik risk taşıyan bölgelerde doğrusal olmayan yöntemler kullanılmaktadır. Bununla birlikte eski baraj stoğunda da artan sismik tehlike şartlarında doğrusal olmayan yöntemlerle performans tetkiki yapılması gerekmektedir. Doğrusal olmayan alanda beton için en sık kullanılan malzeme modellerinden biri ise döner çatlak yapısal modelidir. Bu çalışmada, beton ağırlık barajların sismik davranışının ve performans sınırlarının döner çatlak modeli ile tahmin edilmesi ir...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. M. Yanmaz, E. Kentel Erdoğan, and M. Çalamak, “Toprak Dolgu Barajlarin Gövdelerindeki Sizmanin Belirsizlik Esasli Arastirilmasi,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59059.