Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Otomobil Egzoz Gazları için Üç Yollu Katalitik Dönüştürücü Geliştirilmesi
Date
2017-12-31
Author
Külah, Görkem
Önal, Işık
Bayram, Bilal
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
0
views
0
downloads
Dünyadaki taşıt sayısı arttıkça emisyon limitleri sürekli olarak düşmekte, bu da taşıtların egzozlarında kullanılan üç yollu katalitik dönüştürücü teknolojisinin daha da geliştirilmesi ihtiyacını yaratmaktadır. Günümüzde Ce0.75Zr0.25O2/Al2O3 üzerine paladyum ve/veya rodyum gibi değerli metalleri emdirilen katalizörler yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu katalizör formülasyonundaki problem ısıl dirençtir. 700oC’nin üzerinde, emdirilen metaller topaklanarak yüzey alanlarını kaybetmekte böylece aktivite düşmektedir. Katalizör yatağının motora yaklaştırılarak taşıt çalışır çalışmaz çok kısa bir sürede aktif hale gelmesi ve buna bağlı olarak daha yüksek sıcaklıkta çalışmaya uygun katalizör geliştirilme çabası birçok araştırmaya konu olmaktadır. Başvurusunu yaptığımız bu projede yüksek sıcaklık dayanımına sahip LaCoO3 perovskite temelli ve katalitik akvitisi Ru, Rh, Pd elementlerinin kobalt ile birlikte perosvkitin B sitesine beraber yerleştirildiği katalizörler geliştirilmeye çalışılacaktır. Geliştirilen katalizörlerin aktiviteleri dinamik test sisteminde belirlenmeye çalışılacaktır. Geliştirilen katalizörlerin termal yaşlanma sonrasındaki aktivite değişimleri ile aynı şartlara maruz bırakılan ticari katalizörlerin aktivite değişimleri kıyaslanacaktır.
Subject Keywords
Kataliz ve Katalitik Süreçler
,
Kimyasal Tepkime Mühendisliği ve Kimyasal Kinetik
URI
https://hdl.handle.net/11511/59171
Collections
Department of Chemical Engineering, Project and Design