Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Otomobil Egzoz Gazları için Üç Yollu Katalitik Dönüştürücü Geliştirilmesi
Date
2017-12-31
Author
Külah, Görkem
Önal, Işık
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
261
views
0
downloads
Cite This
Dünyadaki taşıt sayısı arttıkça emisyon limitleri sürekli olarak düşmekte, bu da taşıtların egzozlarında kullanılan üç yollu katalitik dönüştürücü teknolojisinin daha da geliştirilmesi ihtiyacını yaratmaktadır. Günümüzde Ce0.75Zr0.25O2/Al2O3 üzerine paladyum ve/veya rodyum gibi değerli metalleri emdirilen katalizörler yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu katalizör formülasyonundaki problem ısıl dirençtir. 700oC’nin üzerinde, emdirilen metaller topaklanarak yüzey alanlarını kaybetmekte böylece aktivite düşmektedir. Katalizör yatağının motora yaklaştırılarak taşıt çalışır çalışmaz çok kısa bir sürede aktif hale gelmesi ve buna bağlı olarak daha yüksek sıcaklıkta çalışmaya uygun katalizör geliştirilme çabası birçok araştırmaya konu olmaktadır. Başvurusunu yaptığımız bu projede yüksek sıcaklık dayanımına sahip LaCoO3 perovskite temelli ve katalitik akvitisi Ru, Rh, Pd elementlerinin kobalt ile birlikte perosvkitin B sitesine beraber yerleştirildiği katalizörler geliştirilmeye çalışılacaktır. Geliştirilen katalizörlerin aktiviteleri dinamik test sisteminde belirlenmeye çalışılacaktır. Geliştirilen katalizörlerin termal yaşlanma sonrasındaki aktivite değişimleri ile aynı şartlara maruz bırakılan ticari katalizörlerin aktivite değişimleri kıyaslanacaktır.
Subject Keywords
Kataliz ve Katalitik Süreçler
,
Kimyasal Tepkime Mühendisliği ve Kimyasal Kinetik
URI
https://hdl.handle.net/11511/59171
Collections
Department of Chemical Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Mikrodalga Reaktörde Adsorpsiyon Destekli Buharlı Etanol Reformlanmasından Hidrojen Üretimi
Sezgi, Naime Aslı; Sarıyer, Merve(2017-12-31)
Çevresel kaygılar ve fosil kaynakların hızlı tükenmesi, alternatif yakıt ve enerji taşıyıcılarının üretimleri için yapılan araştırma ve geliştirme faaliyetlerini hızlandırmıştır. Hidrojen, yakıt pili içeren arabalar için geleceği umut vaad eden enerji kaynaklarından biri olarak görülmektedir. Hidrojen, temiz yanma özelliğine sahip olması nedeniyle çevre dostu bir yakıt olarak düşünülebilir. Hidrojen temiz yanma özellikleriyle yakıt olarak önerilmesine rağmen, yüksek basınçta depolanma zorluğu, taşınması ve...
Soy metal amonyak sentezi katalizörlerinin hidrojenle zehirlenme mekanizmasının taşma olayları ile ilişkisinin incelenmesi
Üner, Deniz(2013-12-31)
Soymetaller üzerinde H2 molekülünün parçalanarak adsorplanması ve metal üzerinden destek madde üzerine taşması ölçülebilen ve gözlemlenebilen bir fiziksel olaydır. Buna karşılık, katalizör desteği üzerine taşmış olan hidrojenin kimyasal olarak hangi formda ve/veya formlarda olduğu kesin olarak bilinememektedir. Taşmış hidrojenin endüstri ölçeğindeki tepkime üzerine olan etkisi bu güne kadar hiç dikkate alınmamıştır. Bu çalışmada, nanoyapılı destekler üzerinde hazırlanmış olan rutenyum katalizörleri üzerin...
Petrol Fraksiyonlarının Buharlı Reformlanması
Sezgi, Naime Aslı(2016-12-31)
Gelişen teknoloji ile birlikte enerji ihtiyacının artması alternatif yakıtların geliştirilmesi ile ilgili çalışmaları hızlandırmıştır. Hidrojen, temiz yanma özelliğine sahip olması nedeniyle çevre dostu bir yakıt olarak düşünülebilir. Ancak, doğada saf hidrojen molekülünün bulunmaması, hidrojen içeren kaynaklardan, hidrojen üretim süreçlerinin geliştirilmesini zorunlu hale getirmiştir. Hidrojen temiz yanma özellikleriyle yakıt olarak önerilmesine rağmen, yüksek basınçta depolanma zorluğu, taşınmas...
DİZELİN REFORMLANMA REAKSİYONLARINDA KULLANILMAK ÜZERE CeO2 ve W İÇERİKLİ KATALİZÖR DESTEK MALZEMESİ GELİŞTİRİLMESİ
Sezgi, Naime Aslı(2017-12-31)
Günümüzde, küresel ısınma ve fosil yakıt kaynaklarının tükenmeye yüz tutması nedeniyle yenilenebilir enerji kaynaklarına ilgi artmıştır. Hidrojen, alternatif temiz enerji kaynakları arasında önemli bir yere sahiptir ve 21. yüzyılın enerji taşıyıcısı olarak anılmaktadır. Ancak, doğada saf hidrojen molekülünün bulunmaması, hidrojen içeren kaynaklardan, hidrojen üretim süreçlerinin geliştirilmesini zorunlu hale getirmiştir. Hidrojen temiz yanma özellikleriyle yakıt olarak önerilmesine rağmen, yüksek bas...
RU ESASLI KATALİZÖRLERİN DESTEK MALZEMELERİNİN YÜZEY ASİTLİK KARAKTERİSTİKLERİNİN AMONYAK SENTEZ REAKSİYONU HIZINA ETKİSİ
Üner, Deniz(2018-12-31)
Bu projenin amacı, yüzey asitlik değerleri (asidik, bazik, nötr) farklı olan destek malzemeler kullanılarak sentezlenmiş rutenyum (Ru) metali esaslı katalizörlerin, amonyak sentez reaksiyonuna etkisini incelemektir. Proje kapsamında farklı destek malzemeler kullanılarak hazırlanmış olan Ru esaslı katalizörler ile amonyak sentez reaksiyon hızları, bakır-amonyak kompleksleşmesi reaksiyonunun UV-Vis spektrofotometresi ile takip edilmesi ile ölçülmesi planlanmaktadır.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Külah and I. Önal, “Otomobil Egzoz Gazları için Üç Yollu Katalitik Dönüştürücü Geliştirilmesi,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59171.