Sosyal Ağlar için Reklam Öneri Sistemi

2017-12-31
Sosyal ağ kullanımı sırasında, bir kullanıcıya ilgisini çekebilecek ürünlerin reklamlarını göstermek, rastgele reklam göstermekten çok daha tercih edilen bir yaklaşımdır. Bu sayede reklamın tıklanma ve ürünün alınma ihtimali artmaktadır. Facebook gibi daha uzun mesajların yazılabildiği ve kullanıcıya ait zengin verilerin bulunduğu sosyal ağlar için reklam öneri teknikleri çalışılmıştır. Bu projede, mesaj uzunluğu ve kullanıcıya ait bilgilerin daha sınırlı olduğu mikroblog ağları için bir reklam öneri sistemi geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda daha önce mikroblog'larda kullanıcı profilini belirlenmesi için yeni teknikler üzerine çalıştık. Kullanıcının yazdığı mesajlar, takip ettiği kişilerin attığı mesajlar ve duygu analizinden faydalanan teknikler geliştirdik. Bu projede, oluşturulan profilerin daha da zenginleştirilerek reklam metinleri ile eşleştirilerek önerilmesi için teknikler e bir sistem geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Suggestions

Web'de Davranış Deseni Keşifleri için Yapay Zeka Yöntemlerinin Kullanımı
Karagöz, Pınar(2013-12-31)
Veri madenciliği büyük miktardaki veriden anlamlı bilginin çıkarılması ile ilgili teknikler bütünü olup pazarlama, bankacılık, sigortacılık ve tıp sektörü başta olmak üzere bir çok sektörde etkin şekilde kullanılmaktadır. Veri madenciliği uygulamalarından biri olan web madenciliği ise, web verileri üzerinde veri madenciliği fonksiyonlarının yerine getirilmesi sürecinde kullanılan yöntemlerin bütünüdür. Web içerik madenciliği, web yapısal madenciliği ve web kullanım madenciliği şeklinde üç ana başlıkta ince...
Türkiye’deki Yapı Stoku Özelliklerine Bağlı Deprem Sigortası ve Reasürans Primi Değerlendirmesi
Kestel, Sevtap Ayşe; Şimşek, Meral; Yıldırım Külekci, Bükre; Yakut, Ahmet(2015-12-31)
Bu projenin amacı amacı belirli sigorta bedeli ve prim değerleri hesaplanmış olan sivil poliçeler bazında etkinliğinin ölçülmesi amacıyla, deprem sigortası portföyünde yer alan riskleri minimize eden parametrelerin belirlenmesidir. Belirlenen poliçelere ait bilgiler ve hasar davranışları kullanılarak, zararlılık derecelendirmesi yapılması, etki analizi çerçevesinde prim alt yapısını oluşturacak kırılganlık eğrileri bina yapı ve diğer özellikler detayına göre hesaplanarak, sismik bölge etkisinin bina, ve bö...
Toprağa Gömülü veya Engel Arkasına Gizlenmiş Hedeflerin Tespit ve Teşhisi İçin Yeraltı Radarı (GPR) Sinyal Simülasyonları, Önişleme ve Öznitelik Çıkarım Yöntemleri
Sayan, Gönül(2017-12-31)
Önerilen projenin amacı, gömülü ya da engel arkasındaki cisimlerin elektromanyetik yöntemlerle tespit ve sınıflandırılması problemi için önerilecek özgün önişleme ve öznitelik çıkarma yöntemlerinin başarımını gerçeğe yakın olarak tasarlanan benzetim (simülasyon) problemlerinin çözümü üzerinden değerlendirmektir.
Genetik algoritma ile akiferlerde tuzlu su girişiminin kontrolünün optimizasyonu
Aksoy, Ayşegül; Çelebi, Emrehan Berkay(2018-12-31)
Bu çalışmada gerçek saha uygulamalarından elde edilecek literatür verileri ile oluşturulacak hipotetik bir saha için tuzlu su girişimini engellemeye odaklı bir optimizasyon modeli oluşturulacaktır. Bu modelin amacı minimum maliyetle tuzlu su girişiminin engellenmesi olacaktır. Sahada farklı kullanımlar için akiferden su çekimi ve tuzlu su girişimini engellemek için geri kazanılmış suların akifere enjeksiyonu göz önünde bulundurulacaktır. Enjekte edilen geri kazanılmış suyun akifer su kalitesini önemli ölçüd...
İşletmeler için Büyük Veri ve İş Analitiği Yaklaşımlarının İncelenmesi ve Çözüm Önerisi
Akyol, Mehmet Ali; Eren, Pekin Erhan; Koçyiğit, Altan; Gökalp, Mert Onuralp; Gökalp, Ebru; Şener, Umut; Kayabay, Kerem(2017-12-31)
Bu projenin amacı, büyük veri ve iş analitiği temelli yaklaşımların kurumlara sağlayabileceği faydaların değerlendirilmesi ve organizasyonların doğru kararları hızlı şekilde verebilmeleri için gerekli bilgiyi gerçek zamanlı olarak keşfedebilmelerini kolaylaştırmaktır. Projeyle hedeflenen çıktılar, bir organizasyonun faaliyet gösterdiği alanda daha rekabetçi olabilmesi için iç ve dış kaynaklı ortaya çıkan her tür bilginin gerçek zamanlı olarak analiz edilerek karar mekanizmalarında kullanılabilir hale getiri...
Citation Formats
P. Karagöz, “Sosyal Ağlar için Reklam Öneri Sistemi,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59387.