Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Sosyal Ağlar için Reklam Öneri Sistemi
Date
2017-12-31
Author
Karagöz, Pınar
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
262
views
0
downloads
Cite This
Sosyal ağ kullanımı sırasında, bir kullanıcıya ilgisini çekebilecek ürünlerin reklamlarını göstermek, rastgele reklam göstermekten çok daha tercih edilen bir yaklaşımdır. Bu sayede reklamın tıklanma ve ürünün alınma ihtimali artmaktadır. Facebook gibi daha uzun mesajların yazılabildiği ve kullanıcıya ait zengin verilerin bulunduğu sosyal ağlar için reklam öneri teknikleri çalışılmıştır. Bu projede, mesaj uzunluğu ve kullanıcıya ait bilgilerin daha sınırlı olduğu mikroblog ağları için bir reklam öneri sistemi geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda daha önce mikroblog'larda kullanıcı profilini belirlenmesi için yeni teknikler üzerine çalıştık. Kullanıcının yazdığı mesajlar, takip ettiği kişilerin attığı mesajlar ve duygu analizinden faydalanan teknikler geliştirdik. Bu projede, oluşturulan profilerin daha da zenginleştirilerek reklam metinleri ile eşleştirilerek önerilmesi için teknikler e bir sistem geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Subject Keywords
Teknolojik Bilimler (Mühendislikler)
,
Bilgi Depolaması ve Geri Kazanımı
,
Metin/Doküman İşleme
,
Veri Gösterimi ve Saklanması
,
Veritabanı Sistemleri
URI
https://hdl.handle.net/11511/59387
Collections
Department of Computer Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Web'de Davranış Deseni Keşifleri için Yapay Zeka Yöntemlerinin Kullanımı
Karagöz, Pınar(2013-12-31)
Veri madenciliği büyük miktardaki veriden anlamlı bilginin çıkarılması ile ilgili teknikler bütünü olup pazarlama, bankacılık, sigortacılık ve tıp sektörü başta olmak üzere bir çok sektörde etkin şekilde kullanılmaktadır. Veri madenciliği uygulamalarından biri olan web madenciliği ise, web verileri üzerinde veri madenciliği fonksiyonlarının yerine getirilmesi sürecinde kullanılan yöntemlerin bütünüdür. Web içerik madenciliği, web yapısal madenciliği ve web kullanım madenciliği şeklinde üç ana başlıkta ince...
Türkiye’deki Yapı Stoku Özelliklerine Bağlı Deprem Sigortası ve Reasürans Primi Değerlendirmesi
Kestel, Sevtap Ayşe; Şimşek, Meral; Yıldırım Külekci, Bükre; Yakut, Ahmet(2015-12-31)
Bu projenin amacı amacı belirli sigorta bedeli ve prim değerleri hesaplanmış olan sivil poliçeler bazında etkinliğinin ölçülmesi amacıyla, deprem sigortası portföyünde yer alan riskleri minimize eden parametrelerin belirlenmesidir. Belirlenen poliçelere ait bilgiler ve hasar davranışları kullanılarak, zararlılık derecelendirmesi yapılması, etki analizi çerçevesinde prim alt yapısını oluşturacak kırılganlık eğrileri bina yapı ve diğer özellikler detayına göre hesaplanarak, sismik bölge etkisinin bina, ve bö...
DÜNYA VE TÜRKİYE ÜNİVERSİTELERİ AKADEMİK PERFORMANSLARININ GENEL BAŞARI KRİTERLERİNE GÖRE VE ALANLAR ÖZELİNDE İNCELENMESİ
Çakır, Murat Perit; Acartürk, Cengiz; Barış, Buket Tuba; Akkaya, Ayşen; Akbulut, Ural; Ömrüuzun, Fatih; Koçak, Murat; Alaşehir, Oğuzhan(2017-12-31)
Yükseköğretim kurumlarında üretkenlik ve kalite ölçümü son yıllarda değerlendirmede objektif kriterlerin giderek önem kazanmaya başladığı bir araştırma olarak gelişmektedir. Akademik performansa dayalı sıralama sistemleri günümüzde kurumların kendi öz değerlendirmelerini gerçekleştirmelerine duyulan ihtiyaç doğrultusunda, hem diğer kurumlarla kıyaslamalı olarak hem de zaman planları çerçevesinde stratejik planlarını etkileyen veriler sağlayabilmektedir. Nesnel ve ölçülebilir kriterlere dayanan sıralama sist...
Arama Motorlarında Endeks Budama için Cevap Çeşitliliği Odaklı Algoritmalar
Altıngövde, İsmail Sengör(2015-12-31)
Arama motorları günümüzde web üzerinde bilgiye erişimin en temel yöntemlerinden biridir. Bir taraftan kurumlar ve bireyler tarafından üretilen dijital veri hacmi artarken, diğer taraftan da kullanıcıların her geçen gün daha hızlı ve kaliteli sorgu cevapları talep etmesi, arama motorları alanında hem verimlilik hem de cevap kalitesi açısından sürekli yeni ve akılcı yöntemlerin geliştirilmesini gerektirmektedir. Bu projede temel amaç, arama motorlarının verimliliği ve ölçeklenebilirliği için önemli bir mekani...
Toprağa Gömülü veya Engel Arkasına Gizlenmiş Hedeflerin Tespit ve Teşhisi İçin Yeraltı Radarı (GPR) Sinyal Simülasyonları, Önişleme ve Öznitelik Çıkarım Yöntemleri
Sayan, Gönül(2017-12-31)
Önerilen projenin amacı, gömülü ya da engel arkasındaki cisimlerin elektromanyetik yöntemlerle tespit ve sınıflandırılması problemi için önerilecek özgün önişleme ve öznitelik çıkarma yöntemlerinin başarımını gerçeğe yakın olarak tasarlanan benzetim (simülasyon) problemlerinin çözümü üzerinden değerlendirmektir.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
P. Karagöz, “Sosyal Ağlar için Reklam Öneri Sistemi,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59387.