Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma İle İlgili Kavram Yanılgılarının Tesbiti Ve Bu Kavram Yanılgılarının Kavramsal Değişim Yaklaşımıyla Giderilmesi.

2009-12-31
Ülkemizde fen dersleri işlenirken ortaya çıkan önemli bir eksiklik konuların öğretmen merkezli olarak işlenmesi ve kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmeden öğrencilere sunulmasıdır. Bu da öğrencilerin bilgiyi yapılandırması yerine, ezberleyerek öğrenmeye yöneltir ve kavram yanılgılarına yol açar. Kavramsal değişim yaklaşımı öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesini temel almaktadır. Özümleme ve düzenleme bakımından kavramsal değişim için gerekli dört şart belirtilmiştir. Bunlar öğrenciler tarafından kabul edilecek yeni bir kavramın özelliğini tanımlayan şartlardır. Bu şartlar: 1- Var olan kavramdan hoşnutsuzluk duyulmalıdır. 2- Yeni kavram anlaşılır olmalıdır. 3- Yeni bir kavram başlangıçta makul görünmelidir. 4- Yeni kavram verimli bir araştırma programı sağlamalıdır (Posner, Strike, Hewson ve Gertzog, 1982). Küresel iklim değişikliği ve sera etkisi konusunda pek çok çalışma yapılmış ve bu çalışmalar sonucunda öğrencilerin bu konuyla ilgili doğru olan bilgilerinin yanı sıra kavram yanılgılarının da olduğu saptanmıştır (Boyes & Stanisstreet, 1993). Öğretmen adaylarının küresel ısınma ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarının öğrencilere aktarılmasını önlemek amacıyla bu kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesi büyük önem taşımaktadır. Böylece küresel ısınmayı bilen ve yaşamında küresel ısınmayı yavaşlatmak ve olumsuz etkilerinden korunmak için duyarlı davranışlar gösteren bireyler yetiştirilebilir. Bu çalışmanın amacı Türkiye genelinde üniversitelerin eğitim fakülteleri öğrencilerinin, diğer bir deyişle öğretmen adaylarının küresel ısınma ile ilgili kavram yanılgılarını tespit etmek ve kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin bu konuyla ilgili kavramsal yanılgılarını yok etmesindeki rolünü araştırmaktır. PROJEDEKİ MALİ GELİŞMELER Araştırma kapmasında herhangi bir harcama yapılmamıştır çünkü henüz bir uygulama yapılmamış olup test geliştirme aşamasında çalışma yürütülmektedir. PROJEDEKİ GELİŞMELER 1- Küresel ısınma konusunda literatür taraması yapılmış ve kavram yanılgıları tespit edilmiştir. 2- Bu konuda kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla öğretmen ve öğrencilerle görüşülmüştür. 3- Literatür taraması ve görüşmelerden yararlanılarak küresel ısınma kavram testi hazırlanmıştır. 4- Oluşturulan kavram testinin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. DEĞERLENDİRME Çalışmada literatür taraması ve öğretmen- öğrenci görüşlerinden faydalanılarak, küresel ısınma ile ilgili bazı kavram yanılgıları tespit edilmiştir ve bu kavram yanılgıları küresel ısınma kavram testinin içerisine ilave edilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları tamamlanarak pilot çalışma tamamlanmıştır.

Suggestions

Öğretmen Adaylarının Afet ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi
Boz, Yezdan; Erdur Baker, Özgür(2013-12-31)
İyi bir afet eğitiminin verilebilmesi için de ilk basamak öğretmen adaylarının afet ile ilgili kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması ile mümkündür. Öğrencilerin on bilgilerini, kavram yanılgılarını dikkate almadan yapılan eğitimin anlamlı öğrenmeye katkıda bulunmadığı açıktır. Bu çalışmanın amacı ise öğretmen adaylarının afet eğitimi ile ilgili kavram yanılgılarının üniversite eğitimi süresince ne gibi değişiklik gösterdiğini de tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, birinci sınıf öğrencilerinden başlay...
Öğretmen Adaylarının Masallardaki İkili Zıtlıkların Kültürü Kodlayıcı Özellikleri Hakkındaki Farkındalıklarını Ölçmek
Birlik, Nurten; Erdem, Özge; Tokdemir, Gökçe(2018-12-31)
Eğitimcilerin masallardaki ikili zıtlıkların işleyiş mekanizmalarını deşifre etmesi ve bu bağlamda pedagojik bir yönlendirme yapması çocukların psikolojik ve pedagojik gelişimleri açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, mezun olduktan sonra öğretmen olarak çalışmak üzere ODTÜ, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının masallardaki ikili zıtlıkların işlevsellikleri konusundaki farkındalıklarını ölçme amaçlanmaktadır. Bu proje ayrıca azımsanamayacak bir bölümü...
Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Deneyimlerinin Đncelenmesi
Akar, Hanife; Erden, Feyza (2010-01-01)
Classroom management is one of the crucial topics to be discussed in education. Classroom management refers to teaching and learning environments in which the physical setting is organized, procedures such as classroom rules and routines are set to monitor student behavior, and it provides students with optimum learning opportunities. This study is a qualitative study in which the researchers examined the classroom management behaviors of K-8 teachers with different credentials. Nineteen voluntary teachers ...
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanç Ve Özyeterlilik Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımını Kullanmaları Üzerine Bir Modelleme Çalışması.
Boz, Yezdan(2011-12-31)
Bu çalışmada, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile özyeterliklerinin ileride kendi sınıflarında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını kullanmaları üzerinde ne kadar etkili olduğu tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu çalışmanın örneklemini Ankara'daki üniversitelerde ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümünde okuyan 4. ve 5. sınıf üniversite öğrencileri oluşturacaktır. Ölçme araçları olarak, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Epist...
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
Citation Formats
Ö. Geban, “Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma İle İlgili Kavram Yanılgılarının Tesbiti Ve Bu Kavram Yanılgılarının Kavramsal Değişim Yaklaşımıyla Giderilmesi.,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59613.