Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Türkiye’de Lise Öğrencilerinin Fizik Konularındaki Kavram Yanılgılarının Coğrafik Bölgelere göre Haritalanması
Date
2013-12-31
Author
Yıldırım, Ufuk
Eryurt, Kübra
Garip, Belkıs
Demirtaş, Dilber
Eryılmaz, Ali
Eraslan, Funda
Özdemir, Ömer Faruk
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
13
views
0
downloads
Bu çalışmanın amacı;1. Mekanik, basit elektrik devresi, geometrik optik ve kinematikte kullanılan grafiklerin yorumlanmasında karşılaşılan kavram yanılgılarını ölçen üç-aşamalı ölçüm araçları geliştirmek,2. Bu ölçüm araçlarını Türkiye’nin yedi coğrafik bölgesindeki 40 ilden seçilmiş 40823 lise öğrencisine uygulamak,3. Ve bu sonuçları analiz edip Türkiye’nin bu dört konuda kavram yanılgısal haritalarını oluşturmaktır.Bu çalışma alan yazınında bilinen kavram yanılgılarının yaygın olarak Türk öğrencilerinde olup olmadığını ölçeceğinden dolayı yeni bir kavram yanılgısı bulma planı yoktur. Fakat bu çalışmanın bu güne kadar yapılan çalışmalardan üç temel farklılığı vardır:1. Türkiye’deki bütün öğrencilere genelleme yapılabilecek şekilde bir örnekleme sahip olması.2. Bu ölçümün üç-aşamalı sorular ile yapılıyor olması,3. Aynı öğrencilere farklı testlerin de veriliyor olması. Böylelikle kavram yanılgıları arasında ilişki analizlerine elverişli olması.Bu çalışmanın sonuçları ülkedeki lise öğrencilerinin coğrafik bölgelere göre kavram yanılgısı haritasını çıkartacaktır. Bu harita bu bölgeler için kullanılacak öğretim programı, kitap, öğretmen seçimi, öğrencilerin tecrübe eksiklikleri için kullanılabilecek ve ülkemizin bir eğitim politikası oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.
Subject Keywords
Eğitim
,
İletişim
,
Eğitim
,
Tarihçe
,
Felsefe
URI
https://hdl.handle.net/11511/59627
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Project and Design