Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
ÖĞRENCİLERİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE ÖĞRETMENLERİN FEN BİLGİSİ DERSİNDEKİ YAPILANDIRMACI UYGULAMALAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Date
2014-12-31
Author
Geban, Ömer
Tüysüz, Mustafa
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
256
views
0
downloads
Cite This
Yapılandırmacı öğrenme son yıllardaki en güçlü öğrenme teorilerinden birisidir (Ernest, 1993; Tobin, 1993). Piaget’nin genetik epistemolojisi yapılandırmacılığın oluşmasında önemli bir katkı sağlamıştır. Yapılandırmacılığa göre, bilgi öğrenciye transfer edilemez, öğrenci kendi bilgisini yapılandırır. Öğretmenler yapılandırmacı öğrenme ortamları yaratmadaki önemli bileşenlerdir. Bu yüzden, öğretmen eğitimi ve hizmet içi eğitimler öğretmen adaylarına ve öğretmenlere bu konuda gerekli bilgi ve becerileri vermeyi hedeflemektedir. Literatürde yapılandırmacı öğrenme ortamlarını inceleyen araştırmalar bulunmaktadır. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de müfredatlarda yerini almıştır. Türkiye’de 2004 yılı müfredat reformu çerçevesinde İlköğretim Fen Bilgisi dersi programı yeniden yapılandırılmıştır. Bu kapsamda İlköğretim Fen ve Teknoloji derslerinin programı yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ışığında düzenlenmiştir.Bu çalışmanın amacı ise, ilköğretim fen sınıfındaki yapılandırmacı uygulamayı hem öğretmen adaylarının, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin bakış açılarından incelemektir.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59628
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
Öğretmenlerin Tasarım Tabanlı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesinde İnteraktif Videoların Kullanımı
Yıldırım, İbrahim Soner; Alkış, Yunus; Çelik, Berkan(2017-12-31)
Tasarım süreci "tasarım zorlukları" olarak adlandırılan problem senaryolarıyla öğretilir (Creating Engagement through Innovation, n.d.). Bu yolla, öğretmenlerin, videoyu izlerken, etkileşimde bulunmaları, katılmaları, yanıt vermeleri ve etkin şekilde katılmaları gerekir (Cherrett, Wills, Price, Maynard, and Dror, 2009). Medina insanlar pasif olarak sunulan öğretim materyallerine maruz kaldıklarında, yaklaşık 10 dakika sonra kişilerin dikkat sürelerinin azaldığını önermiştir. Ayrıca, Renkl ilgili anlamlı det...
EĞİTİM FAKÜLTELERİNİN STEM EĞİTİMİNE HAZIR OLMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ
Geban, Ömer; Öztürk, Gökhan; Kılınç, Selçuk(2017-12-31)
Önerilen bilimsel araştırma projesi (BAP); Eğitim Fakültelerinin farklı bölümlerinin (Kimya, Fizik, Fen Bilgisi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri(BÖTE) vb.) eğitim durumunun STEM Eğitimine uygun öğretmen yetiştirme sürecine hazır olup olmadığının belirlenmesi üzerinedir. 6 Eylül 2016 tarihinde Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından STEM eğitimi raporu yayınlanmıştır ve eğitim sistemimizin STEM eğitimini de içine alacak şekilde revize edilmesi planlanmaktadır. Bu kapsamda Eğitim Fakültelerinin bu eğitimi...
Öğretim Dili İngilizce Olan Programlara Kayıtlı Öğrencilerin Akademik Yazma Özyeterlikleri: Akademik Okuma, Akademik Sosyalleşme ve Alan İlgisi Üzerine Bir Modelleme Çalışması
Çapa Aydın, Yeşim(2018-12-31)
Bu çalışmada, Üniversite öğrencilerinin İngilizce akademik yazma özyeterlikleri, İngilizce okumaya yönelik ilgileri, İngilizce akademik okuma özyeterlikleri, akademik sosyalleşme ve seçtikleri bölümün alan ilgisi arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile test edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili sınırları içerisinde öğretim dili İngilizce olan İktisadi İdari Bilimler Fakültesine bağlı programlarda eğitimlerini sürdüren lisans öğrencileri oluşturacaktır.
Öğretmen duyguları ve öğrenci duyguları: duygu düzenleme stratejileri, özyeterlik inançları, öğretmen tükenmişliği ve öğretimin niteliği nasıl ilişkililer?
Çapa Aydın, Yeşim(2018-12-31)
Önerilen bu tez çalışması ortaokul matematik öğretmenlerinin akademik duyguları, özyeterlik inançları, duygu düzenleme stratejileri, öğretmen tükenmişliği ve onların 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarı duyguları, matematik özyeterlik inançları, öğretimin niteliği ve duygu düzenleme stratejileri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemini rastgele örnekleme yoluyla seçilen Beyoğlu, Beşiktaş, Eyüp, Fatih, Kadıköy, Kartal, Kağıthane, Pendik, Üsküdar, Sarıyer, Maltepe ve Şişli il...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. Geban and M. Tüysüz, “ÖĞRENCİLERİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE ÖĞRETMENLERİN FEN BİLGİSİ DERSİNDEKİ YAPILANDIRMACI UYGULAMALAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59628.