3 x 2 Hedef Yönelimi Anket Skorlarının Geçerlik Çalışması: Lise Örneklemi

2014-12-31
Başarı Hedefleri Kuramı zaman içinde değişmiş, farklı modeller ortaya atılmış ve her yeni modelle birlikte var olan ölçme araçları da gelişmiştir. Elliot, Murayama ve Pekrun (2011) tarafından üniversite öğrencileri ile çalışılarak geliştirilen altı boyutlu yapıya sahip 7’li Likert tipi 18 maddeli 3 x 2 Hedef Yönelimi Anketi’nin Türkçe’ye çevrilmesi ve adaptasyonu araştırmacılar tarafından anketi geliştirenlerin de yaptığı gibi üniversite düzeyinde “Eğitim Psikolojisi” dersi kapsamında yapılmıştır (Uzuntiryaki-Kondakçı ve Kadioglu, 2013). Türkçe’ye uyarlama çalışması altı faktörlü yapının Türkiye örneklemi için de geçerli olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışmanın amacı; daha önce araştırmacılar tarafından Türkçeye uyarlanan en güncel model olan 3 x 2 modeline (Elliot, Murayama ve Pekrun, 2011) göre geliştirilen Hedef Yönelimi Anketi’nin altı boyutlu yapısını lise düzeyinde kimya dersine uyarlayarak test etmek ve diğer değişkenlerle ilişkisini incelemektir.Veri toplama süreci iki aşamadan oluşacaktır. Birinci aşamada anketin pilot uygulaması yapılacaktır. İkinci aşamada ise lise öğrencilerinin hedef yönelimleri diğer ilgili değişkenlerle (kullandıkları öğrenme stratejileri, sınıf ortamı algıları ve sınıf öğrenme hedef yapısı) birlikte ölçülecektir. Çalışmanın örneklemini Ankara’nın farklı ilçelerindeki ortaöğretim kurumlarında Kimya derslerini alan 10. ve 11. sınıf öğrencileri oluşturacaktır. Çalışmada yaklaşık 2500 öğrenciden veri toplanması planlanmaktadır. Öğrencilere 3 x

Suggestions

Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konuların öğretimi konusunda öz-yeterlik inançlarının, karakter ve değer algılarının geliştirilmesi.
Yılmaz Tüzün, Özgül; Çakıroğlu, Jale(2016-12-31)
Bu çalışmada ilköğretim fen bilgisi öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının SBK konularını öğretmeye yönelik öz-yeterlik inançlarının, karakter ve değer algılarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma ELE 440 Science-Technology-Society dersinin öğrencileri ile gerçekleştirilecektir. Bu bağlamda öğrenciler sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik bir dizi teorik (ders için sunumlar ve uzman seminerleri) sunumlar yapılacak ve sınıf için etkinlikler ve öğretim uygulamalar yapılacaktır.
Online Ders Değerlendirme Anketi'ne Yönelik Öğrencilerin Görüşlerinin İncelenmesi.
Çapa Aydın, Yeşim(2013-07-01)
Üniversitemizde her dönem optik form kullanılarak uygulanan Ders Değerlendirme Anketleri, 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminden itibaren elektronik ortamda uygulanmaya başlanmıştır. Optik formdan elektronik ortama geçişin sebebi, anketlerin uygulanma ve değerlendirme aşamasında yaşanan sorunlar olarak açıklanmıştır. 2011-2012 Sonbahar döneminde Online Ders Değerlendirme Anketleri 6. kez uygulanacaktır. Buna rağmen, cevap oranının düşük olduğu 30 Kasım 2011 tarihinde yapılan Yöneticiler Toplantısı’n...
Okul öncesi dönem çocuklarının çözümü olmayan matematik problemlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Olgan, Refika(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem çocukları ile gerçek hayatta karşılaşabilecekleri ve çözümü olmayan matematik problemleri üzerinden sayı ayrışımı ve birleşimi nasıl yapacaklarının incelenmesinin yanında bu süreçte kullanacakları stratejilerin belirlenmesidir. Ayrıca, çocukların sayı ayrışımı ve birleşiminde kullanacakları ve ön koşul sayılan sözel sayma ve obje sayma düzeylerinin de belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın katılımcıları 60-72 aylık okul öncesi dönem çocukları (N=30) olacaktır. Bu ça...
ODTU-MOOC Altyapısı Oluşturma Projesi
Çağıltay, Kürşat(2014-12-31)
Gelişmiş üniversitelerde yayılmakta olan Massively Open Online Course - MOOC - çok sayıda öğrencinin açık derslere çevrim içi ulaşımını sağlayan sistemlerin altyapısının ODTÜ'de kurulmaya başlaması için proje önerilmektedir. Öncelikle Fizik ve Matematik dersleri için kurulacak sistem proje kapsamında test edilip genel kullanıma hazırlanacaktır.
Bilim Merkezleri’nde Sergilenen Deney Aletleri ile Öğrencilerin Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi ve Giderilmesi
Tahancalıo, Semra; Huvaj Sarıhan, Nejan; Şentürk, Eray(2014-12-31)
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler fen eğitiminin tüm uluslar için ne kadar önemli olduğunu günden güne ortaya koymaktadır. Bununla birlikte bir çok ilköğretim ve lise öğrencisi fen derslerinin sıkıcı, öğrenilmesi zor ve pratik olmadığını düşünmektedir (Barbmy, Kind ve Jones, 2008; Lyons, 2006). Pedretti 2004’te yayımlanan araştırma raporunda bu duruma şaşırmamamız gerektiğini, çünkü fen derslerinin ezberlenilmesi gereken, günlük hayatla ilişkisi kurulmayan bilgiler yığını şeklinde verildiğini ortaya koymuşt...
Citation Formats
E. Kondakçı, “3 x 2 Hedef Yönelimi Anket Skorlarının Geçerlik Çalışması: Lise Örneklemi,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59630.