Akademinin Etnografisi

2018-12-31
Universiteler kuresel duzeyde bircok degisim ve donusum surecinin etkisindedirler. Sanayi toplumundan bilgi toplumuna gecis sureci ayni zamanda Fordist uretim ve birikim modelinden esnek uretim ve birikim modeline (kuresellesen birikim ve uretim iliskilerine) gecisinde tarihselligini icermektedir. Gunumuzde universiteler bu sureclerin yarattigi talepleri karsilayan kurumsal yapilar olmakla beraber, yeniden uretim kosullarinin saglanmasinda da onemli roller ustlenmektedirler. Bu noktada universitenin tarihsel ve toplumsal konumuna dair su sorulari sorabiliriz: Bu surecler egitim ve arastirma faaliyetlerini gerceklestiren kurumlar olarak universite uzerinde ne tur talepler olusturmaktadir ve bu taleplerin universite bunyesinde gerceklestirdigi donusumler nelerdir? Bilimsel uretim surecleri ve akademik yasam bu donusumler altinda nasil sekillenmektedir? Kuresel ve yerellesme surecleri dogrultusunda yasanmakta olan donusum universitenin bir arastirma nesnesi olarak konumlandirilmasinin onemine de isaret etmektedir. Bu proje yukarida belirtilmis olan temel sorunlar etfafinda calismalar gerceklestirecektir.

Suggestions

Sovyet Sonrası Bakü’de Kadın Mühendisler: Ataerkillik ve Profesyonellik Arasında
Ergun Özbolat, Ayça; Ayata, Ayşe(2014-12-31)
Devlet sosyalizminin çöküşü ve Sovyet sonrası ekonomik yeniden yapılanmanın bu sosyal grup üzerinde önemli etkisi olmuştur. Özellikle de kadın mühendisler erkek mühendislere göre farklı bir biçimde etkilenmişlerdir. Sovyet sisteminde kadınlar profesyoneller ve mühendisler dahil olmak üzere işgücünün geniş bir kısmını oluşturmaktaydı. Dönüşüm döneminde kadınların çoğu endüstrideki işlerini kaybetmekle kalmadı, mesleğe dönüşleri de erkeklere göre daha zor olmuştur. Bu nedenle, önerilen bu proje dönüşüm kadın ...
Bilim Merkezleri’nde Sergilenen Deney Aletleri ile Öğrencilerin Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi ve Giderilmesi
Tahancalıo, Semra; Huvaj Sarıhan, Nejan; Şentürk, Eray(2014-12-31)
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler fen eğitiminin tüm uluslar için ne kadar önemli olduğunu günden güne ortaya koymaktadır. Bununla birlikte bir çok ilköğretim ve lise öğrencisi fen derslerinin sıkıcı, öğrenilmesi zor ve pratik olmadığını düşünmektedir (Barbmy, Kind ve Jones, 2008; Lyons, 2006). Pedretti 2004’te yayımlanan araştırma raporunda bu duruma şaşırmamamız gerektiğini, çünkü fen derslerinin ezberlenilmesi gereken, günlük hayatla ilişkisi kurulmayan bilgiler yığını şeklinde verildiğini ortaya koymuşt...
Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Türkiye’de Yükseköğretime Erişimi ve Yükseköğretim Düzeyindeki Deneyimleri
Kondakçı, Yaşar; Kaya Kaşıkcı, Sevgi; Keleş, Elif(2018-12-31)
Göçmen ve mültecilerin eğitim deneyimleri sosyal bilimlerin değişik alanlarında geniş bir şekilde çalışılmış olmasına rağmen yükseköğretim düzeyinde konu nispeten daha az çalışılmıştır. Yükseköğretim düzeyinde, mülteciler eğitim yaşamlarının önemli bir kısmını başka bir ülkede geçirdiklerinden, geldikleri ülkelerin eğitim sistemine erişimleri, hakim uygulamalara alışmaları ve yeni sistemde bir başarı yakalamaları zorlu olmaktadır. Bu çalışma göçmen, sığınmacı ve mültecilerin yükseköğrenime erişimleri ve yük...
Tenisçilerde ve spor yapmayanlarda sezinleme zamanı: Yorgunluk, uyarı hızı ve cinsiyet etkisi
Kirazcı, Sadettin; Devrilmez, Erhan; Golshaei, Bahman(2018-12-31)
Bu proje ile Tenis sporu yapan bireylerin karar verme süreçlerinden en önemlilerinden bir tanesi olan sezinleme ve reaksiyon zamanlarını etkileyen bazı değişkenlerin etkisi incelenecektir. Seçilen bu değişkenler yorgunluk, uyarı hızı ve cinsiyettir. Çalışma ile ayrıca spor yapmayanlar ile tenis sporu yapanlar kıyaslanacaktır.
Gençlerin Gelecek Beklentilerinde Sosyal Hareketlilik ve Zenginleşme Tahayyülleri
Kalaycıoğlu, Hediye Sibel(2017-12-31)
Son 20 yıldır Türkiye’de Gençlik üzerine yapılan kapsamlı pek çok araştırmanın sonuçları, gençliğin yükselme konusundaki beklentilerinde “para” ya verdiği önem tezini destekler niteliktedir. Bu araştırmalarda ortak sonuç olarak gençler gelecek için rahat ve konforlu bir hayat düşlemekte, en çok parasızlıktan ve işsizlikten korktuklarını belirtmektedirler. Önerilen araştırma ile görece daha donanımlı olan üniversite gençliğinin gelecek ufkunda yükselme ve zenginliğin nasıl tahayyül edilmekte olduğu anlaşılm...
Citation Formats
D. Göktürk Ağın, “Akademinin Etnografisi,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59665.