Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
YÜKSEK, ORTA VE DÜŞÜK PERFORMANSLI ACEMİ PROGRAMCILARIN HATA AYIKLAMA ESNASINDA BİLİŞSEL VE ÜSBİLİŞSEL SÜREÇLERİ NASIL FARKLILIK GÖSTERİR?: BİR GÖZ İZLEME ÇALIŞMASI.
Date
2018-12-31
Author
Yıldırım, Zahide
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
374
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışma, programlama öğretiminde hata ayıklama (debugging) sürecini düşük, orta ve yüksek programlama becerisi gösteren programlama dersi öğrencilerini temel alarak bilişsel ve üstbilişsel açıdan kapsamlı ve derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma ile programlama öğretimine yönelik bilişsel ve üstbilişsel süreçler derinlemesine incelenebileceğinden, farklı düzeylerdeki programlama öğrencilerine yönelik pedagojik araç ve yöntemlerin hazırlanmasına dair güçlü öneriler sunulabilecektir. Ayrıca elde edilecek bulgular doğrultusunda farklı performans gösteren öğrencilerin hata ayıklama becerisini geliştirmek amacıyla verilecek eğitime yönelik öğretim tasarımı oluşturulacaktır.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59746
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İlköğretim Öğrencilerinin Doğaya Bağlılıkları üzerine bir Çalışma
Şahin, Elvan(2014-12-31)
Bu çalışma kapsamında, ilköğretim öğrencilerinin doğaya bağlılıkları tespit edilecektir. Aynı zamanda çevreye yönelik tutum ve davranışları ile doğaya bağlılıkları arasındaki bağlantı incelenecektir. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılı 2. döneminde ilköğretim öğrencilerinin katılımı ile gerçekleşecektir. Araştırmacıların hazırlamakta olduğu maddeleri içeren ‘Doğaya Bağlılık Ölçeği’, Samsun il merkezinde yer alan devlet ve özel ortaokullarında sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanacaktır.
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BİLGİ VE TUTUM TESTİ GELİŞTİRME
Teksöz, Gaye; Şahin, Elvan(2015-12-31)
İklim değişikliği oldukça yoğun hazırlanmış ilköğretim programına son yıllarda eklenen konuların arasında yer almaktadır. Ancak, bu konu için uygun görülen zaman ilköğretim öğrencilerinde anlamlı öğrenme sağlanması açısından yetersizdir. Ek olarak, iklim bilimi ve iklim değişikliğinin disiplinler arası yapıda olması ve medya tarafından aktarılan hatalı bilgiler de öğrencilerde kavram yanılgılarına sebep olmaktadır. Türkiye'nin 5. Ulusal İklim Değişikliği Raporunda belirtilen eğitim hedefleri doğrultusunda ...
TÜRK ÇOCUK TELEVİZYONLARI REKLAM İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI
Şahin, Volkan(2017-12-31)
Bu araştırmanın amacı Türkiye’de çocuklara yönelik yayın yapan televizyonların reklam içeriklerinin konu ve format olarak ayrıntılı şekilde analiz edilmesidir. Bu araştırmada Türkiye’de en çok izlenen 11 çocuk televizyon kanalı Pazartesi-Pazar günleri arası 5:00-24:00 saatleri arası kaydedilecektir. Toplam 1493 saat televizyon yayını reklam içeriği yönünden analiz edilecektir. Araştırma Türkiye’de çocuklara yönelik televizyon içeriği üzerine yapılmış en geniş kapsamlı araştırma özelliği taşımaktadır. Dünya...
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMASI: BİR DURUM ÇALIŞMASI
Akar, Hanife; Yılmaz, Elanur(2017-12-31)
Türkiye’deki yükseköğretim kurumları küresel boyutta gerçekleşen uluslararasılaşma süreçlerinden dikkate değer bir şekilde etkilenmektedirler. Tüm bu yoğun etkiye karşın uluslararasılaşma sürecine ilişkin ortaya çıkan kurumsallaşma ihtiyaçlarını üniversitelerin ne ne derece karşıladıklarının ve bu konuda nasıl tutum geliştirdiklerinin araştırılması gerekli görülmektedir. Bu çalışmada, uluslararasılaşma, Türkiye bağlamında, uluslarasılaşmayı kurumsallaştırmış ya da bu hedefe yönelik çabaları olan iki yüksekö...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Z. Yıldırım, “YÜKSEK, ORTA VE DÜŞÜK PERFORMANSLI ACEMİ PROGRAMCILARIN HATA AYIKLAMA ESNASINDA BİLİŞSEL VE ÜSBİLİŞSEL SÜREÇLERİ NASIL FARKLILIK GÖSTERİR?: BİR GÖZ İZLEME ÇALIŞMASI.,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59746.