Okul Öncesi Çocuklar için "AKTİF BAŞLANGIÇ = AKTİF YAŞAM PROGRAMI" oluşturulması ve Etkinliğinin Araştırılması Okul Öncesi Çocuklar için "AKTİF BAŞLANGIÇ = AKTİF YAŞAM PROGRAMI" oluşturulması ve Etkinliğinin Araştırılması

2018-12-31
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim kurumları için “Aktif Başlangıç=Aktif Yaşam Programı” ‘nın oluşturulması ve bu programın etkinliğinin araştırmasıdır. Genellikle çocukların, okul öncesi eğitim kurumlarında günde yaklaşık olarak 8 ile 10 saat vakit harcadıkları düşünüldüğü zaman, fiziksel aktivite programlarının iyi organize edilmesi ve farklı programların denenerek, okul öncesi öğretmenlerin programlara dahil edilmesi gerektiği öne çıkmaktadır. Bundan yola çıkılarak, “Aktif Başlangıç=Aktif Yaşam Programı oluşturulması planlanmaktadır. Bu araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Okul Öncesi Eğitim Kurumları oluşturmaktadır. Araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim alan okul öncesi çocuklara ve öğretmenlere “Aktif yaşam=Aktif Başlangıç” programı uygulanacaktır. Program sırasında okul öncesi çocukların aktivite seviyeleri ölçülecektir. Aynı zamanda okul öncesi öğretmenlere bu program hakkında bilgiler sunularak, kendilerinin programı nasıl uygulaması gerektiği öğretilecektir. Araştırmada kullanılacak olan programın içeriği (aktivite kartları & müzik cd) ve materyalleri için ön çalışma yapılarak, programa son hali verilecektir. Bu araştırmanın sonucunda “Aktif Başlangıç=Aktif Yaşam Programının” etkinliğinin araştırılması ve programın yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.

Suggestions

okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan hareket eğitimi programlarının incelenmesidir.
Hürmeriç Altunsöz, Irmak; Yazıcı, Tuba(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan hareket eğitimi programlarının incelenmesidir. Okul öncesi eğitim kurumları hareket eğitimi programlarını düzenlerken birçok unsuru göz önüne almalıdırlar. Hareket eğitimi programının içeriği, süresi, kalitesi, kullanılacak olan iç ve dış mekânlar, ekipmanlar, programın değerlendirilmesi veya uygulanan programın MEB Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliğine olan uygunluğu veya hedeflenen kazanımlara ulaşılması gibi bir çok konu göz önünde bulund...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dış Mekân Oyunlarına Yönelik İnanışlarının İncelenmesi
Erden, Feyza; Yalçın, Fatma(2017-12-31)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan ve içeriğinde dış mekan oyunları ile ilgili teorik ve pratik bilgi ve becerileri içeren dersleri alan öğretmen adaylarının dış mekan oyunlarına ilişkin inanışlarındaki değişimi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan iki farklı dersin içeriği, dış mekan oyunlarıyla ilgili teorik bilgi ve uygulamayı kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Ç...
Okul Öncesi Dönem Çocuk Dergilerinde Yer alan Etkinliklerde Blişsel İstem Seviyelerinin Uygulamalı Olarak Incelenmesi
Ubuz, Behiye; Ata Aktürk, Aysun(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK] tarafından aylık olarak yayınlanan ve 36-72 aylık çocukları hedef alan Meraklı Minik isimli çocuk dergisindeki görevlerin bilişsel istemler açısından incelemektir. Ayrıca, farklı bilişsel istemler altında sınıflandırılan görevler 10-15 tane çocukla yüz yüze görüşme yapılarak test edilecektir. Bu bağlamda, bu çocuk dergisinin başlangıç yılı olan 2007’den itibaren 2017 yılının sonuna kadar yayınlanan 132 sayısı incelenecektir. Bu sa...
okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin “beden eğitimi ve oyunlar dersi” sonrası fiziksel aktivite ve hareket gelişimi algıları
Hürmeriç Altunsöz, Irmak(2013-12-31)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin “beden eğitimi ve oyunlar dersi” sonrası fiziksel aktivite ve hareket gelişimi algıları’nın değerlendirilmesidir. Bu araştırmanın örneklemini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği 2. sınıfında okuyan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin fiziksel aktivite ve motor gelişim algıları 2. Yarı yıl başında bir anket aracılığı ile ölçülecek ve Beden Eğitimi ve Oyunlar dersini aldıktan sonra 2. Yarı yılın sonunda yeniden öğrenci...
Okul öncesi çocuklarının çevre-insan ilişkisi üzerine algıları: Boylamsal takip çalışması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Bu çalışma kapsamında, 2012 Güz döneminde 60-66 aylık okul öncesi dönem çocuklarına (N=18) uygulanan sürdürülebilir kalkınma için eğitim programının onların insan-çevre ilişkisi ile ilgili algılarına uygulamayı takip eden sene sonunda etkisinin hangi ölçüde devam ettiğini ortaya koymak amacıyla boylamsal takip çalışması yapılacaktır. Önerilen bu çalışma daha önce 2012 Güz döneminde tamamlanan eğitim programına katılan çocukları kapsayacak ve katılımcıların insan-çevre ilişkisine yönelik algılarını ortaya ko...
Citation Formats
I. Hürmeriç Altunsöz, “Okul Öncesi Çocuklar için “AKTİF BAŞLANGIÇ = AKTİF YAŞAM PROGRAMI” oluşturulması ve Etkinliğinin Araştırılması Okul Öncesi Çocuklar için “AKTİF BAŞLANGIÇ = AKTİF YAŞAM PROGRAMI” oluşturulması ve Etkinliğinin Araştırılması,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59718.