Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Ankara'da Özel Sektör Sosyal Sorumluluğu Kapsamında Devlet Tarafından Verilen Eğitime Yapılan Katkıların İncelenmesi.
Date
2009-12-31
Author
Kondakçı, Yaşar
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
168
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışma, Türkiye'de özel sektörün sosyal sorumluluk kapsamında devlet tarafından verilen eğitime yaptığı katkıları irdeleyecektir. Daha özel olarak, bu çalışma Ankara'da özel sektör kurumlarının devlet tarafından verilen eğitime yaptıkları katkıları etkileyen faktörleri, özel sektörün sosyal sorumluluğu çerçevesinde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu proje Ankara'da eğitim kurumlarına katkıda bulunan kurum ve kuruluşlara ulaşmayı hedeflemektedir. Proje kapsamında veri toplamı aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları ve internet anketi geliştirilmiştir. Devlet tarafından verilen eğitim hizmetinin finansmanı Türkiye'de ve dünyada hükümetler için her zaman zorlu bir konu olmuştur. Bu çalışma (1) Ankara'da özel sektör kuruluşlarının devlet tarafından verilen eğitimine yaptıkları katkıların niteliğine, (2) Ankara'daki özel sektör kuruluşlarının sosyal sorumluluk kavramına yaklaşımlarını, ve (3) Ankara'da özel sektör kuruluşlarının devlet tarafından verilen eğitimin finansmanına katkılarını etkileyen faktörleri ortaya çıkaracaktır. Çalışmanın kavramsal çerçevesinde önerilen sosyal sorumluluk kavramı iş yönetiminde sıklıkla kullanılan bir kavram olmasına karşın, eğitimin finansmanında çok sık kullanılan bir kavram değildir. Dolayısıyla çalışma öncelikle kavramsal boyutta sosyal sorumluk kavramını iş yönetimi alanında eğitim yönetimi alanına taşınmasına yardımcı olacaktır. Uygulamada ise bu tartışma devlet tarafından verilen eğitimin finansmanına katkı sağlamada yeni araçların geliştirilmesine yardımcı olacaktır. Bu katkıların yanında okul toplum bağlamında kuramsal ve uygulamaya yönelik katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Okulu etkileyen sosyal sorunlara (örnek, yoksulluk) yerel çözümler üretmede, toplum-okul arasında yeni işbirliği imkanları da ortaya çıkarılacaktır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59634
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Ankara Metropoliten Alanı’nda İmalat Sanayinin Yer Değiştirme Süreci Ve Özellikleri
Boston, Meryem; Erdoğan Aras , Fatma; Görer Tamer , Nilgün (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2010)
1980’lerde neo liberal politikaların uygulanmasına koşut olarak bir yandan firmalar arası rekabetin artması ve sanayinin yeniden yapılanması, diğer yandan da merkezi ve yerel otoritenin kentsel dönüşüm ve yenileme projeleri, firmaların yer değiştirme süreçlerini etkileyen dışsal dinamikler olarak günümüzde sanayi coğrafyasının yeniden şekillenmesine yol açmaktadır. Bu çalışma son dönemde firma yer değiştirme sürecine ilişkin artan ilgiye paralel olarak, Ankara imalat sanayinin yer değiştirme davranışları üz...
Ankarada'daki Okullarda Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma Durumları Ve Örgütsel Güven Duyguları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
Kondakçı, Yaşar(2010-12-31)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin değişime hazır olma durumları ve okullarda algıladıkları örgütsel güven arasındaki ilişkiyi incelemektir.Çalışmanın kapsamı değişime yönelik tutumlar ve okul örgütlerinde güven ile sınırlandırılmış olup okul yönetiminin ve öğretmenlerinin değerlendirmeleri kapsamında, kurumlardaki öğretmenlerin tutumlarının çıkarılması ve incelenmesi, çalışmanın ana eksenini oluşturmaktadır. Bu çalışma, ilişkisel (correla...
The roots of corruption in the Kyrgyz civil service
Djoroev, Erkinbek; Aksoy, Şinasi; Department of Political Science and Public Administration (2003)
This thesis analyzes the roots of corruption in the Kyrgyz civil service in terms of historico-political context. Nomenklatura system in the former Soviet Union and its corollary, patron-client relationship, are focused on as the main reasons for corruption. Transition reforms, such as privatization of state assets and liberalization of economy are suggested to be very sensitive points for corruption unless properly implemented. Further, high-level corruption in Kyrgyzstan is explained taking both the Sovie...
Ankara'da Gecekondu Dönüşüm Kapsamında Yapılan Toplu Konut Projelerinde Çocuk ve Kadınların Konut Memnuniyeti
Severcan, Yücel Can(2016-12-31)
Şehir planlaması yazınında kentsel dönüşüm alanındaki yayınların çoğunluğu bu süreçlerin sonunda dönüşüme uğrayan mekanların nitelikleri ve bu niteliklerin insan davranışlarına etkisi üzerinedir. Üzerinde yeterince araştırma yapılmamış diğer bir sorunsal ise kentsel dönüşümün hedef aldığı ve çoğunlukla gecekonduları ve yozlaşmakta olan mahalleleri kapsayan alanlardan ayrılmak durumunda bırakılan alt gelir gruplarına devlet eliyle üretilip sunulan toplu konut alanlarının, burada yaşamaya başlayan grupların i...
Ankara İli Bilgi İletişim Teknolojileri Sektörü Yenilik Kapasitesi ve Üniversite-Sanayi İşbirlikleri
Erdil, Erkan; Pamukcu, Mehmet Teoman; Akçomak, İbrahim Semih (Science And Technology Policies Research Center, Middle East Technical University (Ankara, Turkey), 2015)
Bu bölümde Ankara bölgesinin küresel düzeydeki rekabetçi pozisyonu açısından büyük önem taşıyan Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) sektörünün mevcut durumunun analiz edilerek, ArGe ve yenilik kapasitesini artırmaya yönelik etkin bir strateji ve politika analizinin hazırlanması amaçlanmıştır. Çalışmada ilk olarak Türkiye’de BİT sektörünün genel çerçevesi çizilmiş daha sonra da Ankara’da BİT sektöründe faaliyet gösteren paydaşların araştırma ve teknoloji geliştirme faaliyetlerinin sonuçla...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. Kondakçı, “Ankara’da Özel Sektör Sosyal Sorumluluğu Kapsamında Devlet Tarafından Verilen Eğitime Yapılan Katkıların İncelenmesi.,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59634.