Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Ortaöğretim Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Seviyeleri Eleştirel Düşünme Öğretimine İlişkin Tutumları Ve Özyeterlik Seviyeleri.
Date
2011-12-31
Author
Akar, Hanife
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
117
views
0
downloads
Cite This
KAPSAM Doktora tezi kapsamında yapılan bu çalışmanın amacı, mezun olmak üzere olan eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme seviyelerini ölçmek ve eleştirel düşünme öğretimi konusundaki tutumlarını ve öz-yeterlik seviyelerini saptamak ve bu boyutlar arasında ilişki olup olmadığını incelemektir. YÖNTEM Bu çalışmada veri, üç ayrı ölçekle (Eleştirel Düşünme Testi, Eleştirel Düşünme ve Öğretimine İlişkin Tutum Ölçeği, ve Eleştirel Düşünme Öğretimine İlişkin Öz-yeterlik Ölçeği) ve bir bilgi formuyla kesitsel tarama yöntemi kullanılarak toplancaktır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki devlet üniversitelerinin Eğitim Fakülteleri'ne bağlı aşağıda belirtilen bölümlerinde öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır: Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü; Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü; Bilgisayara ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü; Türkçe Eğitimi Bölümü; Yabancı Diller Eğitimi Bölümü. Çalışmanın örneklemini Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden seçilmiş devlet üniversitelerinde yukarıda belirtilen bölümlerde öğrenim gören 4. sınıf öğrencileridir. BEKLENTİ Önerilen bu çalışma, eleştirel düşünme düzeyi yüksek olan öğretmen adaylarının eleştirel düşünme öğretimine daha olumlu bakıp bakmadıkları, eleştirel düşünme öğretimine karşı olumlu tutum içerisinde olan öğretmen adaylarının eleştirel düşünme öğretimi konusundaki öz-yeterlik düzeylerinin yüksek olup olmadığı yönünde ek bilgi üretmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ile Türkiye'deki öğretmen adaylarının (i) eleştirel düşünme düzeyleri, (ii) eleştirel düşünme öğretimine yönelik tutumları ve (iii) eleştirel düşünme öğretimi konusundaki öz yeterlik seviyeleri betimlenecektir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/61473
Collections
Graduate School of Social Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Ortaöğretimde Fen ve Matematik Öğretimi Problemleri ve Öğretmen Yetiştirmeye Yönelik Öneriler
Demircioğlu, Hüsniye; Bulut, Safure; Yıldırım, Ali (1997-01-01)
Batıyla bütünleşmeyi amaçladığımız son yıllarda nitelikli insan gücü yetiştirmek, Milli Eğitim Bakanlığının ve öğretmen yetiştiren kurumların temel hedefi olmalıdır. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programlarımızı güncelleştirmek amacıyla 29 Mart 1995 tarihinde ODTÜ KOSGEB salonunda bir panel düzenlendi. Bu panele ODTÜ Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü mezunlarından ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi Fizik öğretmeni Me- diha Ulaştırıcı, Ankara TED Koleji Vakfı Özel Lisesi Matematik öğretmeni Yav...
The analyses of secondary education institutions students selection and placement test's verbal section with respect to item response theory models
Can, Seda; Berberoğlu, Halil Giray; Department of Educational Sciences (2003)
The purpose of this study is to analyze the Verbal Section (Turkish and Social Sciences subtests) of MONE- Secondary Education Institutions Student Selection and Placement Exam by using Item Response Theory. The results of the MONE- Secondary Education Institutions Student Selection and Placement Exam, which was administered in 2001, were used as the data in the study. The sample included 5585 examinees composed of 2693 (48.2%) male and 2892 (51.8%) female examinees. First of all, whether the assumptions of...
Ortaöğretim Kurumları Bileşenlerinin Öğrencilere Getirilen Kılık Kıyafet Serbestliği Hakkındaki Görüşleri
Taneri, Pervin Oya (2013-05-17)
Okullardaki kılık kıyafet yönetmelikleri tüm dünyada halen çok tartışılan ve henüz üzerinde uzlaşmaya varılamayan konulardan biridir. Pek çok araştırmada yetişkinlerin (öğretmen, veli, okul yöneticisi) görüşlerine yer verilirken, öğrencilerin bakış açısının göz ardı edildiği fark edilmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilk ve orta dereceli okullarda üniforma giyme zorunluluğunun 2012 yılında bir yönetmelikle kaldırılması sonrasında, öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin duygu ve düşüncelerini ortay...
Ortaöğretim Tasarım Eğitiminde Yaratıcılığın Desteklenmesi: İşlev Odaklı Sayısal Tasarım Platformu Önerisi
İrkin Gündüz, Nilay; Akbulut, Dilek (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Tasarlama, süreklilik arz eden, teknolojiyi ve yaratıcılığı içeren bir dönüşüm ve değişim sürecidir. Yaratıcılığı ve değişen teknolojiyi eğitim sistemine entegre etmek ve erişilebilir kılmak, bir zorunluluk haline gelmektedir. Orta öğretim seviyesinde yürütülen Teknoloji ve Tasarım dersinde de öğrencilerin tasarım problemlerinden hareketle özgün ürün üretmeleri ve düşüncelerini somutlaştırmaları beklenmektedir. Rutin tasarım eyleminde herhangi bir problem, defalarca aynı örnekler üzerinden çözülür. Ancak ru...
Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi
Baydar, Cenap; Bulut, Safure (2002-01-01)
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimi açısından önemini açıklayarak bu alanda yapılacak olan araştırmalara, hizmet öncesi ve hizmetiçi matematik Öğretmen eğitimi ile ilgili çalışmalara katkıda bulunmaktır. Çeşitli araştırmaların sonuçlarına göre öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançları hem matematik öğretimininin etkinliğini hem de kendi Öğrencilerinin aynı konularla ilgili inançlarının oluşmasını etki...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
H. Akar, “Ortaöğretim Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Seviyeleri Eleştirel Düşünme Öğretimine İlişkin Tutumları Ve Özyeterlik Seviyeleri.,” 2011. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61473.