Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Okul Öncesi ve Ortaokul Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Beslenme Düzenine İlişkin İnanç ve Davranışlarının İncelenmesi
Date
2017-12-31
Author
Şahin, Elvan
Doğrubak, Ayşe
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
49
views
0
downloads
Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleşmesi için takip edilecek yollardan biri olarak belirlenmiştir. Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve bu bağlamda yapılan ve yapılacak çalışmalar konusunda bireylerin bilinçlendirilmesi ve eğitilmesi görevini üstlenmekte ve bir katalizör olarak görülmektedir (Vladimirova & Le Blanc, 2015). Bu bağlamda sürdürülebilir beslenme eğitim çerçevesinde işlenerek öğrencilerin sürdürülebilir beslenme düzeni geliştirmeleri sağlanmalıdır (Şahin ve Teksöz, 2016). Bununla beraber sürdürülebilir beslenme düzeninin eğitim programlarında işlenmesi ve öğrencilerin bu düzenin bir parçası haline getirilebilmesi için öğretmenlerin sürdürülebilir beslenme düzenine ilişkin inanç ve davranışlarının olması önemlidir. Bu araştırmanın amacı Lea & Worsley (2008) tarafından kullanılan ‘Gıda ilişkili çevresel inanç ve davranışlar’ ölçeğinin Türkiye şartlarına adapte edilmesi, sürdürülebilir beslenme düzeni kapsamında geliştirilmesi ve geçerlilik ile güvenirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Daha özelde ise, geliştirilen ölçek ile okul öncesi ve fen bilgisi öğretmeni adaylarının sürdürülebilir beslenme düzenine ilişkin inanç ve davranışlarını belirlemektir.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
,
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/61587
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design