Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan hareket eğitimi programlarının incelenmesidir.
Date
2016-12-31
Author
Hürmeriç Altunsöz, Irmak
Yazıcı, Tuba
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
304
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan hareket eğitimi programlarının incelenmesidir. Okul öncesi eğitim kurumları hareket eğitimi programlarını düzenlerken birçok unsuru göz önüne almalıdırlar. Hareket eğitimi programının içeriği, süresi, kalitesi, kullanılacak olan iç ve dış mekânlar, ekipmanlar, programın değerlendirilmesi veya uygulanan programın MEB Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliğine olan uygunluğu veya hedeflenen kazanımlara ulaşılması gibi bir çok konu göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Bu çalışma, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan hareket eğitimi (fiziksel aktivite veya spor zamanlarının) programlarının değerlendirilmesi ve ne tür programlar uygulandığına dair önemli bilgiler sağlayacaktır.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
,
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59716
Collections
Department of Physical Education and Sports, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Okul Öncesi Çocuklar için "AKTİF BAŞLANGIÇ = AKTİF YAŞAM PROGRAMI" oluşturulması ve Etkinliğinin Araştırılması Okul Öncesi Çocuklar için "AKTİF BAŞLANGIÇ = AKTİF YAŞAM PROGRAMI" oluşturulması ve Etkinliğinin Araştırılması
Hürmeriç Altunsöz, Irmak(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim kurumları için “Aktif Başlangıç=Aktif Yaşam Programı” ‘nın oluşturulması ve bu programın etkinliğinin araştırmasıdır. Genellikle çocukların, okul öncesi eğitim kurumlarında günde yaklaşık olarak 8 ile 10 saat vakit harcadıkları düşünüldüğü zaman, fiziksel aktivite programlarının iyi organize edilmesi ve farklı programların denenerek, okul öncesi öğretmenlerin programlara dahil edilmesi gerektiği öne çıkmaktadır. Bundan yola çıkılarak, “Aktif Başlangıç=Aktif Yaşam Pro...
okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin “beden eğitimi ve oyunlar dersi” sonrası fiziksel aktivite ve hareket gelişimi algıları
Hürmeriç Altunsöz, Irmak(2013-12-31)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin “beden eğitimi ve oyunlar dersi” sonrası fiziksel aktivite ve hareket gelişimi algıları’nın değerlendirilmesidir. Bu araştırmanın örneklemini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği 2. sınıfında okuyan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin fiziksel aktivite ve motor gelişim algıları 2. Yarı yıl başında bir anket aracılığı ile ölçülecek ve Beden Eğitimi ve Oyunlar dersini aldıktan sonra 2. Yarı yılın sonunda yeniden öğrenci...
Okul öncesi çocuklarının çevre-insan ilişkisi üzerine algıları: Boylamsal takip çalışması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Bu çalışma kapsamında, 2012 Güz döneminde 60-66 aylık okul öncesi dönem çocuklarına (N=18) uygulanan sürdürülebilir kalkınma için eğitim programının onların insan-çevre ilişkisi ile ilgili algılarına uygulamayı takip eden sene sonunda etkisinin hangi ölçüde devam ettiğini ortaya koymak amacıyla boylamsal takip çalışması yapılacaktır. Önerilen bu çalışma daha önce 2012 Güz döneminde tamamlanan eğitim programına katılan çocukları kapsayacak ve katılımcıların insan-çevre ilişkisine yönelik algılarını ortaya ko...
Okul Öncesi ve Ortaokul Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Beslenme Düzenine İlişkin İnanç ve Davranışlarının İncelenmesi
Şahin, Elvan(2017-12-31)
Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleşmesi için takip edilecek yollardan biri olarak belirlenmiştir. Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve bu bağlamda yapılan ve yapılacak çalışmalar konusunda bireylerin bilinçlendirilmesi ve eğitilmesi görevini üstlenmekte ve bir katalizör olarak görülmektedir (Vladimirova & Le Blanc, 2015). Bu bağlamda sürdürülebilir beslenme eğitim çerçevesinde işlenerek öğrencilerin sürdürülebilir beslenme düzeni gel...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dış Mekân Oyunlarına Yönelik İnanışlarının İncelenmesi
Erden, Feyza; Yalçın, Fatma(2017-12-31)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan ve içeriğinde dış mekan oyunları ile ilgili teorik ve pratik bilgi ve becerileri içeren dersleri alan öğretmen adaylarının dış mekan oyunlarına ilişkin inanışlarındaki değişimi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan iki farklı dersin içeriği, dış mekan oyunlarıyla ilgili teorik bilgi ve uygulamayı kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Ç...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
I. Hürmeriç Altunsöz and T. Yazıcı, “okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan hareket eğitimi programlarının incelenmesidir.,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59716.