Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Kişisel ve Örgütsel Faktörlerin Lisansüstü Eğitimde Öğrenci Kaybı Üzerindeki Rolü: Tamam mı Devam mı?
Date
2018-12-31
Author
Gökalp, Gökçe
Ertem, Hasan Yücel
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
2
views
0
downloads
Lisansüstü eğitimde öğrenci kaybının çok boyutlu incelenmesi ihtiyacından yola çıkan bu proje; kişisel ve örgütsel faktörlerin lisansüstü eğitimde öğrenci kaybındaki rolünü ortaya çıkaracak bir model geliştirmeyi ve test etmeyi ve öğrenci kaybını öğrencilerin ve öğretim üyelerinin gözünden incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, 2017 yılında belli ölçütlere göre ilan edilen araştırma üniversitelerinde yürütülecek çalışmanın araştırma soruları şu şekildedir:• Araştırma üniversitelerinde öğrenci kayıp oranı ortalaması son üç dönemde Yüksek Lisans ve Doktora için hangi düzeydedir?• Kişisel faktörler ve örgütsel faktörler öğrenci kaybı ile ilişkili midir? Kişisel faktörler (cinsiyet, yaş, medeni durum, analık/babalıkdönem, geçmiş performans) ve örgütsel faktörler (üniversite türü, kurum desteği, bölüm, örgüt iklimi) lisansüstü eğitimde kalıcılığı (persistence)ne derecede yordamaktadır? Kişisel faktörler (cinsiyet, yaş, medeni durum, analık/babalıkdönem, geçmiş performans) ve örgütsel faktörler (üniversite türü, kurum desteği, bölüm, örgüt iklimi) kurumsal ve amaçsal bağlılığın aracı etkisi ile lisansüstü eğitimden ayrılma niyetlerini ne derecede yordamaktadır.• Öğrenciler ve öğretim üyeleri öğrenci kaybını nasıl algılamaktadır Kalıcı olmayan öğrenciler (non-persistent) lisansüstü eğitimde neleri deneyimlemiştir? Kalıcı öğrenciler öğrenciler öğrenci kaybı ile ilgili ne düşünmektedir? Danıışmanlar ve enstitü yöneticileri
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/61595
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design