Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Kişisel ve Örgütsel Faktörlerin Lisansüstü Eğitimde Öğrenci Kaybı Üzerindeki Rolü: Tamam mı Devam mı?
Date
2018-12-31
Author
Gökalp, Gökçe
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
207
views
0
downloads
Cite This
Lisansüstü eğitimde öğrenci kaybının çok boyutlu incelenmesi ihtiyacından yola çıkan bu proje; kişisel ve örgütsel faktörlerin lisansüstü eğitimde öğrenci kaybındaki rolünü ortaya çıkaracak bir model geliştirmeyi ve test etmeyi ve öğrenci kaybını öğrencilerin ve öğretim üyelerinin gözünden incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, 2017 yılında belli ölçütlere göre ilan edilen araştırma üniversitelerinde yürütülecek çalışmanın araştırma soruları şu şekildedir:• Araştırma üniversitelerinde öğrenci kayıp oranı ortalaması son üç dönemde Yüksek Lisans ve Doktora için hangi düzeydedir?• Kişisel faktörler ve örgütsel faktörler öğrenci kaybı ile ilişkili midir? Kişisel faktörler (cinsiyet, yaş, medeni durum, analık/babalıkdönem, geçmiş performans) ve örgütsel faktörler (üniversite türü, kurum desteği, bölüm, örgüt iklimi) lisansüstü eğitimde kalıcılığı (persistence)ne derecede yordamaktadır? Kişisel faktörler (cinsiyet, yaş, medeni durum, analık/babalıkdönem, geçmiş performans) ve örgütsel faktörler (üniversite türü, kurum desteği, bölüm, örgüt iklimi) kurumsal ve amaçsal bağlılığın aracı etkisi ile lisansüstü eğitimden ayrılma niyetlerini ne derecede yordamaktadır.• Öğrenciler ve öğretim üyeleri öğrenci kaybını nasıl algılamaktadır Kalıcı olmayan öğrenciler (non-persistent) lisansüstü eğitimde neleri deneyimlemiştir? Kalıcı öğrenciler öğrenciler öğrenci kaybı ile ilgili ne düşünmektedir? Danıışmanlar ve enstitü yöneticileri
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/61595
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Ekonomik Büyüme, Tasarruflar Ve Reel Döviz Kuru.
Özmen, Erdal(2013-12-31)
Bu projede reel döviz kuru ekonomik büyüme ilişkisinde tasarrufların rolü incelenecektir. İktisat yazınında bugüne kadar yapılan çalışmalarda, reel döviz kurundaki değişmelerin ekonomik büyümeyi hangi yönde etkilediği konusunda yapılan çalışmalar henüz net bir sonuca ulaşabilmiş değildir. Özellikle bu etkinin hangi kanallarla oluştuğu konusu üzerinde yapılmış yeterli sayıda çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmada panel veri ekonometrik yöntemi kullanılacaktır. Ekonometrik analiz sonucunda devalüasyonun ekono...
Çok Boyutlu Duygusal İstismar Ölçeği’nin Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
Sümer, Zeynep(2013-12-28)
Flört şiddeti söz konusu olduğunda kullanılan en yaygın ölçeklerden biri olan Çatışma Yöntemleri Ölçeği-Gözden Geçirilmiş Formu (Straus, Hamby, Boney-McCoy ve Sugarman, 1996) psikolojik şiddetin ölçülmesinde eksik kalmaktadır. Ölçek fiziksel şiddeti ölçmek üzere geliştirilmiş, flört şiddetinin tek boyutlu değil çok boyutlu bir kavram olduğu (cinsel ve psikolojik boyut) eleştirileri üzerine yeniden gözden geçirilmiş ve eklemeler yapılmıştır. Ancak eklenen psikolojik ve cinsel şiddet boyutları, bu kavramları ...
60-72 Aylık Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sürdürülebilir Yaşam Çerçevesinde Çevrelerini Nasıl Algıladıklarının İncelenmesi
Olgan, Refika(2013-12-31)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının sürdürülebilir yaşam perspektifi açısından çevrelerini ve çevre-insan etkileşimini nasıl algıladıklarının incelenmesidir. Yapılacak olan araştırma kapsamında sürdürülebilir kalkınma için eğitim temelli bir program tasarımı yapılacak ve 60-72 aylık öğrenci grubuna sahip iki okul öncesi eğitim kurumunda uygulaması gerçekleştirilecektir. Tasarlanacak olan sürdürülebilir kalkınma için eğitim kapsamındaki 50 adet etkinlik yapılandırıcı yaklaşım temel alınarak ...
Türkiye’de Sınıfın Yaşanan Kültürel Kodları
Topal Yılmaz, Aylin; Avcı, Özgür(2017-12-31)
Bu araştırma projesi ilişkisel bir sınıf yaklaşımın daha açıklayıcı olacağı, özellikle toplumsal ve kültürel bir değişimin yaşandığı dönemlerde bu tür dinamik analizlerin önemli olduğu savını öne sürüyor. Türkiye’de sınıf kültürünün bir topolojisi çıkarmayı ve bu yapıyı Almanya, Brezilya ve Hindistan’da eşzamanlı olarak yapılması planlanan çalışmalarla karşılaştırmayı amaçlıyor.Bu araştırmada Bourdieu’nun geliştirdiği habitus kavramından yola çıkılarak yapılandırılacak olan görüşme formu kullanılarak kapsam...
Anasınıfı Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitimde Aile Birlikteliği, Aile Eğitimi ve Aile Katılımı Farkındalıklarının İncelenmesi
Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Erken çocukluk döneminde sağlanan kaliteli eğitim çocukların tüm alanlardaki gelişimleri üzerinde doğrudan ve kalıcı olumlu etkilere sahip olduğu için (Camilli ve diğerleri, 2010), okul öncesi dönemde bulunan çocukların öğrenmesi ve gelişiminde öğretmen son derece önemli bir role sahiptir (Barnett, 2004). Alan yazın eğitimde anahtar rol oynayan öğretmenlerin çeşitli rolleri olduğunu göstermektedir. Bunlardan bazıları eğitimde idareci, yönetici, başlatıcı, danışman ve kolaylaştırıcı rol üstlenmeleridir (Pet...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Gökalp, “Kişisel ve Örgütsel Faktörlerin Lisansüstü Eğitimde Öğrenci Kaybı Üzerindeki Rolü: Tamam mı Devam mı?,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61595.