Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Sovyet Sonrası Dönemde Eğitimin Uluslararasılaşmasının Kimlikler Üzerindeki Etkisi: Azerbaycan ve Gürcistan Örnekleri
Date
2018-12-31
Author
Ergun Özbolat, Ayça
Kondakçı, Yaşar
Ayata, Ayşe
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
8
views
0
downloads
Önerilen projenin amacı Sovyet sonrası dönemde Azerbaycan ve Gürcistan’da eğitimin uluslararasılaşmasının kimlikler üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Söz konusu proje kapsamında Türkiye ve Batı’da (Avrupa ve Kuzey Amerika) öğrenim görmüş genç profesyonellerinin yurtdışında aldıkları eğitimin ulusal kimlik ve aidiyet, mesleki kimlikleri ve dünya görüşlerine olan etkisi incelenecektir. Araştırmasının örneklemini Sovyetler Birliği’nin dağılması ile birlikte lisans, yüksek lisans ve/veya doktoralarını yurtdışında yapmış farklı meslek gruplarından profesyoneller oluşturmaktadır. Uluslararası akademik yazın eğitimin uluslararasılaşmasını ağırlıklı olarak eğitim bilimleri perspektifinden değerlendirmekte, özellikle mesleki gelişim ve değişim örüntüleri üzerine odaklanmaktadır. Önerilen proje ile eğitimin uluslarararasılaşmasının siyasal ve sosyolojik boyutları incelenecek ve böylece disiplinlerarası bir yaklaşımla eğitimin Sovyet sonrası değişim ve dönüşüm süreçlerindeki rolü değerlendirilecektir. Önerilen proje kapsamında Azerbaycan ve Gürcistan örnekleri hem ayrı ayrı bir vaka çalışması olarak değerlendirilecek hem de eğitimin uluslararasılaşmasının kimlik oluşumuna etkisinin incelenmesi açısından karşılaştırmalı bir analiz yapılacaktır.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/61600
Collections
Department of Sociology, Project and Design