Sovyet Sonrası Dönemde Eğitimin Uluslararasılaşmasının Kimlikler Üzerindeki Etkisi: Azerbaycan ve Gürcistan Örnekleri

2018-12-31
Önerilen projenin amacı Sovyet sonrası dönemde Azerbaycan ve Gürcistan’da eğitimin uluslararasılaşmasının kimlikler üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Söz konusu proje kapsamında Türkiye ve Batı’da (Avrupa ve Kuzey Amerika) öğrenim görmüş genç profesyonellerinin yurtdışında aldıkları eğitimin ulusal kimlik ve aidiyet, mesleki kimlikleri ve dünya görüşlerine olan etkisi incelenecektir. Araştırmasının örneklemini Sovyetler Birliği’nin dağılması ile birlikte lisans, yüksek lisans ve/veya doktoralarını yurtdışında yapmış farklı meslek gruplarından profesyoneller oluşturmaktadır. Uluslararası akademik yazın eğitimin uluslararasılaşmasını ağırlıklı olarak eğitim bilimleri perspektifinden değerlendirmekte, özellikle mesleki gelişim ve değişim örüntüleri üzerine odaklanmaktadır. Önerilen proje ile eğitimin uluslarararasılaşmasının siyasal ve sosyolojik boyutları incelenecek ve böylece disiplinlerarası bir yaklaşımla eğitimin Sovyet sonrası değişim ve dönüşüm süreçlerindeki rolü değerlendirilecektir. Önerilen proje kapsamında Azerbaycan ve Gürcistan örnekleri hem ayrı ayrı bir vaka çalışması olarak değerlendirilecek hem de eğitimin uluslararasılaşmasının kimlik oluşumuna etkisinin incelenmesi açısından karşılaştırmalı bir analiz yapılacaktır.

Suggestions

Kentsel Dönüşümün Mekana Yansıması: Bir Küresel Kent ve Bir Başkent Karşılaştırması
Topal Yılmaz, Aylin; Voyvoda, Ebru(2014-12-31)
Küresel kapitalizmin dünya ölçeğindeki hakimiyeti ve 1980’li yıllarda uygulanmaya başlanan neoliberal politikalarla ulusal ve uluslararası gayrimenkul sektörünce kentsel toprak rantının ve kentsel mekanın kendisinin en önemli sermaye birikim aracı haline geldiği gözlenmektedir. Bu süreç, kent mekanına dönük yoğun ilginin arttığı, küresel kentlerin ve yeni kentsel hiyerarşilerin belirginleştiği bir döneme işaret ederken, büyük kentsel altyapı yatırımları (ulaşım, baraj, vb.) ve büyük kentsel projelerin (alış...
Gezi Olayları ve Türkiye'nin Orta Doğu^'ya Yönelik Dış Politikası
Altunışık, Meliha; Göçer Akder, Derya(2015-12-31)
Toplumsal hareketlenmeler Uluslararası İlişkiler disiplini için iç siyaset ile uluslararası siyaset arasındaki çok katmanlı etkileşimi tartışmak adına çok uygun vakalar sağlar. Toplumsal hareketlerin sebepleri, zamanlamaları, gelişim süreçleri ve elbette sonuçları üzerinden bir ülkenin dış politikasının o ülkenin iç siyasi dinamiklerine nasıl etki ettiğini okumak mümkündür. Öte yandan toplumsal hareketlerin yarattığı değişimi ülkenin dış politikasına yansımalarıyla birlikte incelemek de önemlidir. Gezi Park...
Avrupa Birliği'nde sektörel istihdamın bölgesel yakınsaması: Mekansal veri analizi
Öcal, Nadir; Akçagün, Pelin(2015-12-31)
Bu projenin amacı, Avrupa Birliği ülkelerinde sektörel istihdamın yakınsama dinamiklerini mekânsal ilişkileri ve sektörel etkileşimleri de dikkate alarak analiz etmektir. Avrupa Birliği’nin kuruluş amacında ortaya konan “ülke düzeyinde yakınlaşma ve istihdamda birlik oluşturma” tezinin veriler ışığında test edilmesi sağlanacak; sanayi, tarım ve hizmet sektörlerinde ülkeler arası istihdam oranlarındaki farklılıklarının gerçekte azalıp azalmadığı ortaya konabilecektir. Bu çalışma, refah göstergesi olarak ele ...
Avrupa Birliği ve Filistin Meselesi
Tür Küçükkaya, Özlem; Sönmez, Esma Yağmur; Akcalı Yılmaz, Öznur(2018-12-31)
Bu projenin amacı Avrupa Birliği (AB)’nin dış politikasını Filistin meselesi üzerinden incelemektir. Proje çerçevesinde AB’nin Filistin meselesine karşı dış politikasının ve güvenlik politikasının dinamikleri incelenerek AB’yi bir dış politika aktörü yapacağına inanılan Lizbon Anlaşması’nın gerçekten de bunu başarıp başaramadığı araştırılacaktır. AB'nin İsrail-Filistin çatışmasındaki rolünün Lizbon Anlaşması öncesi ve sonrasındaki dönemler itibariyle karşılaştırılması ile birlikte AB’nin dış politika aktörl...
Erken Çocukluk Döneminde Aktif Öğrenme Ortamlarının Yaratılması
Sevimli Çelik, Serap; Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Bilgisayar, video oyunları, televizyon, apartman hayatı ve okula servis ile ulaşım sonucunda aktif olmayan bir yaşam biçimi sürdüren günümüz çocukları için okul öncesi eğitim kurumları günlük hareketi desteklemede önemli bir role sahiptir. Okul ortamında fiziksel gelişimi desteklenen çocukların ileriki yaşamlarında fiziksel olarak daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürdürdükleri ve spora katılımlarının hareketsiz bir yaşam sürdüren çocuklara oranla daha yüksek olduğu vurgulanmaktadır (Gallahue & Ozmun, 2006)....
Citation Formats
A. Ergun Özbolat, Y. Kondakçı, and A. Ayata, “Sovyet Sonrası Dönemde Eğitimin Uluslararasılaşmasının Kimlikler Üzerindeki Etkisi: Azerbaycan ve Gürcistan Örnekleri,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61600.