Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
3-6 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN ALET YAPIMI VE ALET İNOVASYONUNDA BİLİŞSEL, DİLSEL VE SOSYAL SÜREÇLERİN DENEYSEL BİR ARAŞTIRMASI
Date
2016-12-31
Author
Hohenberger, Annette Edeltraud
Gönül, Gökhan
Takmaz, Ece Kamer
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
116
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı 3-6 yaş arası çocukların alet yapımı (tool making) ve alet inovasyonu(tool innovation) süreçlerindeki bilişsel, dilsel ve sosyal faktörlerin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda deneysel bir çalışmayla bu süreçlerin araştırılması planlanmaktadır.
Subject Keywords
Antropoloji
,
Psikoloji
URI
https://hdl.handle.net/11511/61631
Collections
Graduate School of Informatics, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Erken Dönem Yaşam Stresinin Çocukların Kortizol Düzeyleri ve Bilişsel Becerileri Üzerindeki Etkisi: Mizacın Düzenleyici Rolü
Kazak Berument, Sibel(2018-12-31)
Erken dönem yaşam stresi (EYS), çocukların erken dönemde bir veya birden fazla risk faktörüne maruz kaldıkları, ancak onlarla başa çıkacak yeterli kaynağa sahip olmadıkları şeklinde tanımlanmaktadır (Pechtel & Pizzagalli, 2011). Yoksulluk, şiddet, ihmaller, fiziksel veya duygusal istismar, ve felaketler sıklıkla çalışılan erken yaşam stresi örnekleridir (Brown ve ark. 2009). EYS, kısa ve uzun vadede çocukların gelişimlerini olumsuz etkilemektedir (De Bellis, 2005; Lupien, McEwen, Gunnar ve Heim, 2009). Düşü...
İÇGÖRÜ MÜ SOSYAL ÖĞRENME Mİ? UYKU VE ARANIN ÇOCUKLARIN İNOVATİF PROBLEM ÇÖZME YETİSİNE ETKİSİ
Hohenberger, Annette Edeltraud; Gönül, Gökhan(2018-12-31)
Bu projenin amacı içgörü ve sosyal öğrenmeninçocukların inovatif problem çözme yetisine etkisini araştırmaktır.
Norm çatışma düzeyi ve grup kimliğiyle özdeşleşmenin muhalefet ve uymaya etkisi
Cingöz Ulu, Banu(2018-12-31)
Önerilen araştırma Packer ve arkadaşları tarafından geliştirilen “Norm Çatışması Modeline göre Muhalefet” ("Normative Conflict Model of Dissent") çerçevesinde, modelin Türkiye bağlamına uyarlanmasını ve belli başlı kültürel, bireysel ve durumsal etkenlerin incelenmesini hedefleyen uzun soluklu bir projenin ilk adımlarını oluşturacaktır. Bu araştırmanın üç temel amacı bulunmaktadır. Bunlardan ilki, norm çatışması modelinin önerdiği norm çatışması yaşama ve grupla özdeşleşme ilişkisinin Türkiye bağlamında ha...
Dürtüsellik ve Sürücülük
Özkan, Türker(2016-12-31)
Yürütülecek olan bu çalışmada katılımcıların hem genel hem de sürücülük bağlamına özel işlevsel ve işlevsiz dürtüsellik seviyeleri beyana dayalı ölçümler kullanılarak ölçülecek ve bu dört boyuttaki dürtüsellik düzeylerinin araç kullanma simülatöründe ölçülecek olan belirli sürücü davranışları ile aralarındaki ilişki incelenecektir. Bu sayede, genel işlevsel/işlevsiz dürtüselliğin sürücü davranışları ile ilişkisi, sürücülük bağlamına özel işlevsel ve işlevsiz dürtüsellik boyutlarının sürücü davranışlarıyla i...
Hız-Doğruluk Fonksiyonlarının Modellenmesi
Kılıç Özhan, Aslı(2018-12-31)
Psikoloji araştırmalarında sıklıkla karşılaşılan engellerden biri katılımcıların hızlı cevap vermek için cevabın doğruluğundan ödün vermeleridir. Bu olgu, hız- doğruluk ödünümü (speed-accuracy tradeoff) olarak adlandırılmaktadır. Psikoloji deneylerinde gözlemlenen bu eğilimi anlamak ve kontrol etmek için sınırlı sürede cevap yöntemi kullanılmaktadır. Sınırlı sürede cevap yönteminde katılımcılardan cevaplarını bir sinyal sesi duyduktan veya ekranda bir sinyal gördükten sonra vermeleri istenir. Genellikle, ce...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. E. Hohenberger, G. Gönül, and E. K. Takmaz, “3-6 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN ALET YAPIMI VE ALET İNOVASYONUNDA BİLİŞSEL, DİLSEL VE SOSYAL SÜREÇLERİN DENEYSEL BİR ARAŞTIRMASI,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61631.