Hide/Show Apps

Zaman Temelli Görsel Anlatimin Ürün Algisina Etkisi

2014-12-31
Özgen Koçyıldırım, Dalsu
Coşkun, Aykut
Bakırlıoğlu, Yekta
Reklam sektörü, zaman temelli görsel anlatimlarin ürünün tanitilmasinda en yogun olarak kullanildigi alandir. Bu hareketli anlatimlarda, seçilmis olan belli bir hedef kitlesine göre, ürünün belli özellikleri öne çikarilarak, satilmasi hedeflenmektedir. Bu nedenle, ürünün kullanim sekli, simgeledigi yasam tarzi veya kullanicida uyandirdigi hisler gibi özelliklere odaklanarak, izleyiciler yönlendirilmektedir. Pazarlamaci, tasarimci veya yönetmek gibi bu konuda uzman kisiler, bu yönlendirmeyi basariyla gerçeklestirmek için renk, stil, müzik, hareket, yazi ve hikaye gibi farkli görsel iletisim araçlarini kullanmaktadirlar. Yönlendirme yapmadan, ürün hakkinda kapsamli ve dogru bilginin izleyiciye aktarilmasi hedeflendiginde, zaman temelli görsel anlatimlarin reklamlarindakinden daha farkli bir sekilde ele alinmasi gerektigi ortadadir. Ne miktarda bilginin ne sirayla aktarilacaginin belirlenmesinin yani sira, bu bilginin açik ve istenilen sekilde anlasilmasi için, yukarida bahsi geçen ayni görsel iletisim araçlarinin nasil kullanilmasi gerektigi de düsünülmelidir. Günümüzde zaman temelli anlatimlar bilgilendirme amaçli olarak da yogun olarak kullaniliyor olsa da, hareket ve hikaye gibi unsurlarin dahil olmasi ile, bu anlatimlardan nasil bir ürün algisi dogdugu tam olarak bilinmemektedir. Zaman temelli görsel anlatimlarin, geleneksel statik anlatimlara kiyasla ürünün algisinda nasil bir fark dogurdugu, bilgiyi istenen sekilde aktarip aktarmadiklari ve iletisim tasariminin, ürün tasariminin algilanmasinin önüne geçip geçmedigi incelenmesi gereken hususlardir. Yapilmasi önerilen arastirma araciligi ile, zaman temelli görsel anlatimin ürün tanitma amaçli kullanimlarinin sonuçlarina bakilarak, yayginlasmakta olan bu sunum ve bilgilendirme yönteminin endüstri ürünleri tasariminda daha bilinçli ve dogru sekilde uygulanmasi için bilimsel altyapi olusturulacaktir.