Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
ÜNİVERSİTELERDE BİLGİ ÜRETİMİNİN DÖNÜŞÜMÜ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ ÖRNEĞİ
Date
2015-12-31
Author
Birler, Reşide Ömür
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
260
views
0
downloads
Cite This
Yüksek öğretim yapılarını incelemekte olan literatürde yaygın bir biçimde üniversitelerin bilgi üretim süreçlerinin saf bilgi üretiminden piyasaya yönelik iktisadi fayda temelli bilgi üretimine dönüştüğü tartışilmaktadır. Türkiye örneğinde ise bu dönüşüm dile getirilmekle birlikte, dönüşümü doğrulayacak görgül araştırmaların sayısı oldukça azdır. Bu projenin amacı, süre giden bu tartışmalarda eksik olan görgül veri ve analizleri üretebilmek için Türkiye üniversitelerindeki durumu incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 3 üniversiteye (iki tanesi kamu ve diğeri vakıf üniversitesi olmak üzere) ve bu üniversitelerdeki mühendislik fakültelerine odaklanılacaktır. Araştırmanın özellikle üniversite-sanayi ilişkisini mercek altına alarak söz konusu dönüşümü ve dinamiklerini daha yakından inceleyebileceği düşünülmüştür. Bu sebepten ötürü teknokent alanına sahip üç üniversite belirlenmiştir. Araştırmacıların Ankara’da ikamet ediyor olmaları sebebiyle Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi mühendislik fakülteleri seçilen ilk kamu üniversitesi ve vakıf üniversitesi olacaktır. Sanayi üretiminin yoğunluğu göz önüne alınarak İstanbul çevresinden de İstanbul Teknik Üniversitesi ikinci kamu üniversitesi olarak seçilmiştir. Bu seçimler doğrultusunda gerek kamu-vakıf üniversiteleri arasında bir fark olup olmadığı incelenebilecek gerekse sanayi üretiminin yoğunluğunun bir fark arz edip etmediği gözlemlenebilecektir
Subject Keywords
Eğitim
,
Siyaset Bilimi
,
Sosyoloji
URI
https://hdl.handle.net/11511/61952
Collections
Department of Political Science and Public Administration, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
GENİŞLETİLMİŞ KARADENİZ BÖLGESİ ÜLKELERİNDE ETNİK VE DİNİ ÇEŞİTLİLİĞİN YÖNETİMİ VE BÖLGEYE ETKİLERİ: BULGARİSTAN, UKRAYNA, AZERBAYCAN VE GÜRCİSTAN ÖRNEKLERİ
Kahraman, Alter; Aydıngün, Ayşegül; Köksal, Pınar; Şahin, Fethi Kurtiy; Keskin, Serhat; Tokluoğlu, Ayşe Ceylan; Gürsoy Erdenay, Hazar Ege(2018-12-31)
Bu proje kapsamında yüzyıllardır bölgesel ve küresel aktörlerin etkin olmak istedikleri genişletilmiş Karadeniz bölgesinin dört ülkesi (Bulgaristan, Ukrayna, Gürcistan ve Azerbaycan) üzerine çalışılacaktır. Önerilen araştırmada, araştırma kapsamındaki dört ülkede yaşamakta olan azınlıkların durumları, bunlara yönelik devlet politikası, bu ülkelerdeki din-devlet ilişkisi ve sekülerleşme, etnik-dini çatışmalar ve bunların bölge güvenliğine etkisi incelenecektir.
AVRUPALILAŞMA ARACILIĞIYLA DEMOKRATİKLEŞME: GÜRCİSTAN’DAKİ SİYASİ ELİTLER ÖRNEĞİ
Ayata, Ayşe; Karadağ, Yelda(2015-12-31)
Önerilen projenin amacı, siyasal elitlerin karar alma sürecindeki rolünün Gürcistan’ın Sovyet sonrası demokratikleşme ve Avrupalılaşma ile olan ilişkisini analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda, Gürcistan’daki siyasi partilerin oluşum ve gelişim sürecini incelenecek ve siyasi elitlerin demokratikleşme sürecindeki katkıları ile ilgili alan çalışması yapılacaktır.Sovyet sonrası döneme ilişkin akademik literatür ağırlıklı olarak siyasi elitlerin demokratikleşme ve Avrupalılaşmadaki rolü, siyasal sistem analizi...
TURK SAGLIK SEKTORUNDE FINANSALLASMANIN GELISEN BOYUTLARI
Eren Vural, İpek(2015-12-31)
Bu çalışma 2003 yılından beri Sağlıkta Dönüşüm Programı çerçevesinde sağlık hizmetleri sunumunun ve finansmanının neoliberal yeniden yapılandırılması ile finans sermayesinin sağlık sektörüne artan eklemlenmesi arasındaki ilişkiyi inceleyecektir. Çalışma neoliberal yeniden yapılandırma politikaları çerçevesinde finans sermayesinin sağlık sektörüne eklemlenmesinin a) hangi alanlar/mekanizmalar dolayımı ile gerçekleştiğini, b)düzeyini ve etkinliğini c) siyasi ve sosyal sonuçlarını araştırmayı amaçlamaktadır.
Ankara'nın Pursaklar İlçesinde Siyasal Kimliklerin Oluşumu
Yıldırım, Erdoğan; Aydın, Mustafa Berkay; Bağçe, Samet(2015-12-31)
Bu çalışmanın amacı, Ankara’nın Pursaklar ilçesinde siyasal kimliklerin oluşumunu, hem ilçenin gelişimi ve kentleşme karakteristikleri hem de ilçede yaşayan nüfusun toplumsal profili ve kurumsal siyasetle geliştirdikleri ilişki ve bağlar üzerinden incelemektir. Bu bağlamda çalışma, bir kavramsal çerçevenin geliştirilmesini amaçlayan teorik bir araştırma ve Pursaklar ilçesinde gerçekleştirilecek ve kırk kişiyi kapsayacak derinlemesine görüşmelerden oluşan alan çalışması olmak üzere iki bölüm veya aşamadan ol...
Türkiye'deki Eğitim Politikalarını Anlamlandırmak: Son Değişiklikler Neyi Değiştiriyor?Kim Ne Söylüyor?
Alpan, Başak Zeynep(2015-12-31)
Bu proje, Türkiye’de yakın zamanda ilköğretim alanında yapılan hukuki değişikliklerin eğitimde ve toplumda yarattığı etkileri değerlendirmeyi hedefliyor. 1980’lerin sonlarından başlayarak küreselleşme kavramı, Türkiye’nin de içinde bulunduğu birçok coğrafyada eğitim politikalarını etkiledi. Küreselleşme sürecinin hızlı yayılması ve neo-liberal dönüşüm, okul finansmanı, eğitim sektöründe çalışanların hakları, müfredat geliştirilmesi, özelleştirme ve okul ve çevre ilişkileri gibi birçok alanda kökten değişimi...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
R. Ö. Birler, “ÜNİVERSİTELERDE BİLGİ ÜRETİMİNİN DÖNÜŞÜMÜ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ ÖRNEĞİ,” 2015. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61952.