Örgütsel değişim sürecinde öğretmen duyguları

2020-11-01
Eğitim örgütlerinde değişimlerin duygu uyandıran süreçler olduğu araştırma sonuçlarıyla ortaya konmasına rağmen, duygular hem kuram hem de uygulamada hala geri plana atılmaktadır. Değişim sürecinde hissedilen duygular aslında uygulayıcıların değişime yönelik tutum ve davranışlarını şekillendirmesinde ve eğitim-öğretim odağını kaybetmeden mesleki kimliklerini korumasında oldukça önemli etkenlerdir. Ancak, duygularla ilgili yanlış inançlar, duygu yönetiminin bireysel ve kültürel bir yaklaşım gerektirmesi ve duyguların işleviyle ilgili bilgi eksikliği gibi sorunlar, değişim sürecinin çok önemli bir boyutu olan duygu boyutunun yok sayılmasıyla sonuçlanmaktadır. Bu bakımdan bu çalışmanın amacı, eğitimde değişim girişimleriyle ilgili öğretmenlerin deneyimlediği duyguların rolünü, bu duygularla ilgili hatalı yargıları ve ilişkili faktörleri literatür temelli bir tartışma ile ortaya koymaktır. Çalışmanın sonuçları değişim sürecinde öğretmen katılımının, desteğin ve açık iletişimin, bireysel özelliklerle birlikte öğretmenlerin değişime yönelik duyguları üzerinde oldukça önemli role sahip olduğunu ortaya koymuştur.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi

Suggestions

Matematik öğretmen eğitimcisi yeterlikleri: öğretmenlerin, doktora öğrencilerinin ve öğretmen eğitimcilerinin öncelikleri
Erbaş, Ayhan Kürşat; Kol, Murat; Çetinkaya, Bülent (null; 2017-05-14)
Problem Durumu Teknolojinin hızlı gelişimi ve bilimsel bilginin katlanarak artması toplumsal dinamiklerin, ihtiyaçların ve bireylerde olması gerektiği düşünülen niteliklerin değişmesine neden olmuştur. Esnek ve üretici düşünme, bulduğu çözümü gelecekte nerede kullanacağına dair öngörüye sahip olma, problem çözme, muhakeme etme, disiplinler arası bir yapı ile matematiksel düşünme gibi özellikler sahip olunması beklenen niteliklerin başında gelmektedir. Beklentilerdeki bu değişimler, okullarda verilen matemat...
Çağdaş Sanat ve Gündelik Milliyetçiliğin Eleştirisi
Çolak, Erdem (2022-12-01)
Gündelik milliyetçilik tartışmalarında, insan faaliyetlerini dikkate alan aşağıdan yukarıya milliyetçilik okumaları hem milliyetçilik hem de gündelik hayat çalışmalarına kayda değer bir dinamizm getirmiştir. Ancak gündelik milliyetçilik üzerine yapılan çalışmaların çoğu, sıradan insanların gündelik hayatta ulusal kimliklerini nasıl inşa ettiklerine odaklandığından, gündelik hayatta üretilen milliyetçilik eleştirilerinin üretim ve dağıtım ilişkilerini yeterince ele almamaktadır. Bu makale, dünyanın farklı ül...
Kurumsal değişim, örgütsel kimlikler ve örgütsel uygulamalar: Türk kamu bankalarının 2001 ekonomik krizi sonrası durumu
Özseven, Mustafa; Danışman, Ali (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2017-12)
Bu çalışma, Türkiye’de 2001 sonrası kamu bankalarının yönetiminde yaşanan dönüşümü kurumsal mantık perspektifiyle inceleyerek kurumsal değişim, örgütsel kimlikler ve örgütsel uygulamalar arasındaki ilişkiye açıklık getirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, kamu bankalarının örgütsel alanda ortaya çıkan kurumsal mantık değişimi sonrası ne tür örgütsel kimliklere sahip olduğu ve bunun örgütsel uygulamalarını nasıl şekillendirdiği anlaşılmaya çalışılmıştır. Yapılan doküman incelemeleri ve görüşmeler ile kodlam...
Organizasyonel değişimin bir parçası olarak Proje Yönetim Ofisi (PMO): Bir inşaat şirketinde PMO kurulumu ve operasyonları
Yıldız, Açelya Ecem; Tokdemir, Onur Behzat (null; 2014-11-08)
Değişken ve zorlu piyasa koşulları, gerçekleştirilen projelerde karşılaşılan operasyonel riskler ve organizasyon dâhilinde oluşan iletişim ve koordinasyon problemleri nedeniyle, günümüz iş dünyasında faaliyet gösteren birçok şirket söz konusu sorunları engellemek amacıyla çeşitli stratejiler benimsemektedir. Bu kapsamda, Proje Yönetim Ofisi (PMO) literatürde birçok yazar tarafından kurum içi ve dışı dinamiklere ilişkin risklerin kontrol edilebilmesi ve gerçekleştirilen projelere ilişkin gerekli yönetim stra...
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Yazılı Anlatımlarının Değerlendirilmesi
ULUSOY, MUSTAFA; Altun, Dilek (2018-12-01)
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yansıtıcı yazılı günlüklerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin Pedagojik Formasyon kursunda öğrenim gören 70 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarından Eğitim Bilimine Giriş dersindeki notlarını dört başlık altında yazmaları istenmiştir. On dört haftalık süreç boyunca 900 yansıtıcı günlük yazılmış ve içerdikleri düşüncenin düzeyini belirlemek için analiz edilerek sınıflandırılmışla...
Citation Formats
M. Zayim Kurtay, “Örgütsel değişim sürecinde öğretmen duyguları,” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, pp. 681–718, 2020, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/70050.