İmparatorluk başkentinden Cumhuriyet'in modern kentine: Henri Prost'un İstanbul planlaması (1936-1951)

2010-04-01
İmparatorluk Başkenti''nden Cumhuriyet''in Modern Kentine: Henri Prost''un İstanbul Planlaması (1936-1951) sergisi kapsamında hazırlanan katalog, Atatürk tarafından İstanbul''un Nazım Plan''ını oluşturmakla görevlendirilen ünlü mimar-şehirci Henri Prost''un çalışmalarına odaklanarak şehircilik tarihimize ışık tutuyor. Paris''teki 20. Yüzyıl Mimarlık Arşivleri Merkezi ve İstanbul Atatürk Kitaplığı''nda korunan özgün çizim, eskiz ve fotoğrafların ilk kez biraraya getirildiği yayında, Henri Prost''un hayatı, meslek yaşamı ve İstanbul serüveni ele alınırken, ünlü şehircinin kentin kendine özgü topografyası, dokusu ve mimari anıtlarını ne şekilde değerlendirdiği, kenti hangi çağdaş altyapılarla donatmayı hedeflediği, ulaşımın rahatlatılmasına yönelik geliştirdiği çözümler ve düzenlediği rekreasyon alanları da anlatılıyor.

Suggestions

Doğu Akdeniz Bölgesindeki Tsunami Tehlikesinin Belirlenmesi
Aydın, Baran; Kanoğlu, Utku(2018)
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Arastırma Kurumu (TÜBITAK) tarafından 3001 - Baslangıç Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenen bu proje çalısması ile DoguAkdeniz bölgesinin tsunami potansiyelinin belirlenebilmesi ve bölge için hazırlanacak tsunamirisk ve taskın haritaları için bir altyapı olusturulması amaçlanmıstır. Bu dogrultuda bölgeiçerisinde seçilen önemli kıyı noktaları için çesitli deprem senaryoları olusturulmus, budepremler sonucunda meydana gelecek olası bir tsunaminin kıyılarımı...
İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Mesleki Gelişim Yöntemleri Ve Bu Alandaki İhtiyaçları.
Seferoğlu, Gölge; Korkmazgil, Sibel(2015-12-31)
Kapsam Bu çalışma İngilizce öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını, kullandıkları yöntem ve teknikleri, bu alanda yaşadıkları sorunları ve hizmetiçi eğitim konusunda görüş ve önerilerini günümüz öğretmen eğitimi anlayışında değişen paradigmaları göz önünde bulundurup araştırarak ileride yapılacak eğitimler için öneriler sunmak amacıyla yürütülecektir. Çalışma kapsamında 2 farklı veri toplama aracı kullanılacaktır: 1. Geçerlik-güvenirlik ve pilot uygulama çalışmaları yapıldıktan sonra Türkiye Cumhuriyet...
Türkiye'de Modern Mimarlığın Sınırları: Dalokay ve Tekelioğlu
Güzer, Celal Abdi (Koç Üniversitesi VEKAM, 2020-01-01)
"Türkiye’de Modern Mimarlığın Sınırları: Dalokay ve Tekelioğlu" başlıklı bölümde1950'ler sonrasında Türkiye modern mimarlık ortamında öne çıkan mimarlar Vedat Dalokay ve Nejat Tekelioğlu'nun mimari yaklaşım yapıları üzerinden dönemin mimarlık anlayışı ve uluslararası ortamla kurduğu ilişki araştırılmakta ve değerlendirilmektedir.
How english language instructors coped with the onset of the pandemic and remote language teaching: a case study
Erkan, Gökçe; Balbay, Seher (2021-01-01)
This paper reports on the emergency remote education period of the instructors at the School of Foreign Languages of a Turkish state university. The university the study was conducted in, along with all other higher education institutions in Turkey, switched to online education with the sudden spread of the COVID 19 pandemic. To evaluate how the instructors dealt with this sudden transition, 110 participants teaching at the School of Foreign Languages completed an online survey at the end of the emergency r...
Predictors of English proficiency test performance: a case study
Yılmaz, Şermin; Berberoğlu,Giray; Department of Educational Sciences (2002)
The purpose of this study is to investigate a set of independent variables consisting of students' academic and social background, their performances in progress tests given throughout the 2000-2001 academic year, their learning styles, and their attitudes toward English in order to predict the performance of Başkent University Preparatory School students in the Proficiency Test, and in its grammar, reading and vocabulary sections.
Citation Formats
F. C. Bilsel, İmparatorluk başkentinden Cumhuriyet’in modern kentine: Henri Prost’un İstanbul planlaması (1936-1951). 2010.