Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Mühendis olmaya adım adım: çocuk evleri örneklemi
Date
2019-04-12
Author
Aydın, Ganime
Saka, Mehpare
Çakıroğlu, Jale
Ibiş Ercihan, Ezgi
Ozansak Topcu, Yeşim
Saruhan, Vildan
Özok Bulut, Nefise
Yörükoğlu Özbay, İmran
Korkmaz, Devran
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
434
views
0
downloads
Cite This
Yenilikçi, girişimci, sürdürülebilirlik, yaratıcılık, bilgi toplumu, teknoloji, sosyal medya, dijitalleşme 21. yüzyılın ülkeler arası ekonomik rekabette öne çıkan kavramlardır. Özellikle teknolojik alandaki yeniliklerin ekonomiye yansıması boyutunda özellikle uzak doğu ülkelerinin öne çıkması ülkelerin eğitim sistemlerinde bir takım yeniliklere gitmesini zorlayan bir faktör olmuştur. Bu bağlamda, öğrencilerin erken yaştan itibaren yaratıcı, yenilikçi, problem çözen, eleştirel düşünen, teknoloji okuryazarı, takım çalışmasına yatkın ve iletişim becerileri gelişmiş olarak yetiştirilmesini amaçlayan STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitim modeli öne çıkmıştır. Bir ülkenin ekonomik büyümesini, küresel rekabetini, yenilikçi özelliğini ve yaşam standartlarının artmasını sağlayabilecek geleceğin popüler mesleklerinin STEM alanındaki mesleklerin olacağı araştırmacılar tarafından ifade edilmektedir. STEM alanlarındaki mesleklere sahip bireylerinde sosyo–ekonomik düzeyi yüksek yaşam standardına sahip oldukları da dünya çapında bilinen bir gerçektir. Bu nedenle bu araştırmada, dezavantajlı grupta bulunan çocuk evlerinde kalan ilkokul 4 ve ortaokul 5, 6, 7, 8. sınıfa devam 60 öğrenciyle gerçekleşen STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) pratiklerinin öğrencilerin mühendislik tasarım süreçlerine, STEM tutumlarına ve gelecekteki meslek tercihlerine olan etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, TÜBİTAK tarafından desteklenen “Mühendis Olmaya Adım Adım” projesi kapsamında gerçekleşmiştir. Uygulamalar okul dışı ortamlarda fen ve mühendislik alanlarında uzman eğitmenler tarafından gerçekleşmiştir. 8 hafta sonunu içeren araştırma sorgulamaya dayalı ve grup çalışması şeklinde gerçekleşen uygulamalarda inşaat, uzay, kimya, yazılım, elektrik-elektronik, biyomedikal, tekstil, ziraat, makine, çevre mühendisliği ve mimarlık etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma da veri kaynağı olarak ön test ve son test olarak kullanılan STEM Tutum Ölçeği (Aydın, Saka, Guzey, 2017), mühendislik bilgi ölçeği (Aydın, Saka, Guzey, 2018) ve öğrenci hikâyeleri, proje değerlendirme formları kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları değerlendirme aşamasındadır
Subject Keywords
STEM
,
Mühendislik tasarım süreçleri
,
Mühendislik
,
Dezavantajlı öğrenciler
URI
http://2019.fmgtegitimikongresi.com/dosyalar/files/ozetler_v3.pdf
https://hdl.handle.net/11511/83892
Conference Name
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (2019)
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Strengths and weaknesses of problem-based learning in engineeriing education: students’ and tutors’ perspectives
Ateş, Özlem; Eryılmaz, Ali (2010-01-01)
This study aims to analyze the strengths and weaknesses of problem-based learning (PBL) implementations in engineering education and problems encountered in it from the perspectives of tutors and students. A case study design was employed in this study. To this end, four tutors, their five PBL modules, and fourteen students were selected. The data were collected by means of observations, interviews, and additional data sources. The results indicated that gaining engineer’s viewpoint and self confidence; imp...
Kuvvet-Geri-Beslemeli Haptik Cihazlar için Döner Manyetoreolojik Sönümleyici Geliştirilmesi
Taşcıoğlu, Yiğit; Konukseven, Erhan İlhan(2016)
Haptik arayüzlerde şeffaflığı azaltmadan empedans genişliğini arttırmak için akademikliteratürde en çok başvurulan yöntem, elektrik motorlarının sönümleyici ve fren gibi pasifcihazlarla birlikte kullanımıdır. Bu cihazların motorlara sadece büyük empedanslargerçeklenirken destek olmaları, küçük empedanslarda ise olabildiğince şeffaf olmalarıgerekmektedir. Bu amaç için tasarlanacak bir cihazın yüksek tork üretmesi, hafif ve küçükboyutlu olması, elektronik olarak kontrol edilebilmesi ve hızlı tepki vermesi ger...
Kablosuz Vücut Algılayıcı Ağları Ve Uzaktan Hasta Takip Sistemi
Gökçe, Mustafa; Kaya, İsmail; Özdemir, Tayfun; Kayıkçıoğlu, Temel; Yılmaz, Ali Özgür(2017)
Bu projede, kalp yetmezligi, yüksek tansiyon, diyabet ve kronik obstrüktif akciger hastalıgı(KOAH ) gibi kronik hastalıklara sahip hastaların uzaktan izlenmesi için günümüz bilgi vemobil iletisim teknolojilerini kullanan bir teletıp sisteminin gerçeklestirilmesi amaçlanmıstır.Çalısmanın baslangıcını 2010 yılında dünya saglık örgütü (WHO) nun tele-tıp alanındagereksinim duydugu arastırmalar ve aynı yıllarda Eric TOPOL un yaptıgı bir dizi konferans vekitap yayınları olusturmustur. Ancak son yıllarda bu alanda...
Uzaktan Kullanıcı Etkileşimli Yarı-Otonom İnsansız Kara Aracı Platformu
Ölmez, Hasan; Lahroodı, Mahmood; Gönüllü, Kasım Muhammet; Koku, Ahmet Buğra; Konukseven, Erhan İlhan; Hacınecipoğlu, Akif; Nazarabad, Mohamadi Yaser; Özütemiz, Buğra Kadri; Ghazıanı, Matin(2014)
İnsansız kara araçları (İKA) günümüzde devriye, sınır gözetleme, yasadışı sınır ihlallerini tespit etme, gözlem ve keşif yapma, hedef belirleme, arazi ve ortam haritalandırılması, faydalı yük iletimi, bomba imha, arama kurtarma ve toksik maddelerin tespiti ve taşınması gibi insanlar için zor ve tehlikeli görevlerde kullanılmaya başlanmıştır. Geçmiş senelerde bölümümüzde de İKA çalışmaları başlatılmış olup, bu proje öncesinde arazi şartlarında çalışmak üzere tasarlanmış bir İKA’nın üretimi tamamlanmıştır. Ge...
Yüksek Hassasiyetli Hibrit Robotik Çapak Alma Sistemi Geliştirilmesi
Konukseven, Erhan İlhan(2017)
Çapak giderme islemi için robotik yöntemler gelistirmeye yönelik projemizde ?çapak alma/taslama sürecinin modellenmesi?, ?çapak gidermeye yönelik kontrol sistemlerigelistirilme-si?, ?çapak gidermeye yönelik yörünge planlaması? ve ?gelistirilen yöntemlerinrobotik deney sistemleri üzerinde test edilmesi? ana baslıkları altındaki çalısmalar yeralmıstır. Öte yandan; bir endüstriyel robota uç-eyleyici olarak takılan bir paralel robottanolusan özel bir yapılandır-ma için insan kolu ve eli analojisi yapıldıgında ç...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Aydın et al., “Mühendis olmaya adım adım: çocuk evleri örneklemi,” presented at the Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (2019), İzmir, Türkiye, 2019, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://2019.fmgtegitimikongresi.com/dosyalar/files/ozetler_v3.pdf.