Üç boyutlu sanal dünyalar: eğitimciler için yol haritası

2013-01-25
Tokel, Saniye Tuğba
Gül, Abdülmenaf
Dünya çapında, üç boyutlu sanal dünya platformlarının kullanımı her geçen gün artmaktadır. Internet üzerinden çok kullanıcılı bir ortamda üç-boyutlu etkileşimin mümkün olduğu bu platformlar öğrenme-öğretme sürecine birçok fayda sağlamaktadır. Eğitimciler, araştırma ve geliştirmeye büyük miktarda zaman ve mali yatırım yaparak bu ortamların sunduğu imkânlardan yararlanmaya çalışmaktadır. Bu sunumun amacı, ülkemizde bu ortamları eğitim amaçlı kullanmak isteyen eğitimcilere bilgi vermek ve tasarım prensiplerini sunarak bir yol haritası oluşturulması amaçlanmaktadır.
XV. Akademik Bilişim Konferansı (2013)

Suggestions

Three Dimensional Virtual Worlds Research Trends and Future Directions
Tokel, Saniye Tuğba (2014-04-01)
Use of three-dimensional virtual world platforms has been increasing worldwide. These online multi-user spaces, where users move and interact in a simulated three-dimensional spaces, provide many opportunities for learning and teaching process. Educators worldwide have been experimenting to use these technologies by investing on research and development. The purpose of this study is to analyze research trends in three-dimensional virtual world literature. The results of the study will provide a roadmap to t...
Second life ODTÜ kampüsü
Tokel, Saniye Tuğba (İnternet Teknolojileri Derneği; 2011-02-04)
3D virtual worlds provide new opportunities in higher education. Many universities in the world have been using Second Life, commonly used 3D virtual world, for educational purposes and they have been offering courses, conducting meetings, seminars and conferences in their Second Life Campuses. In this study, Second Life METU Campus has been designed and developed. During 2010 Fall semester, METU Computer Education and Instructional Technology Department Teaching Methods Course has been delivered in a blend...
Students' experiences and perceptions of anxiety, motivation, and self-confidence in speaking English during task-based language learning activities in second life: the case of METU
Kamalı, Tuğba; Bulu, Saniye Tuğba; Department of Computer Education and Instructional Technology (2012)
3D virtual worlds are emerging distance education technologies that offer collaborative learning environments and provide effective ways to apply task-based activities. The aim of this case study was to examine the contribution of task-based language learning in 3D virtual worlds to speak English as a foreign language among university preparatory class students in terms of anxiety, motivation, and self-confidence. Therefore, different English speaking practice tasks/activities were designed in Second Life. ...
İşbirlikli Mimari Tasarım Eğitiminde Sanal Dünya Kullanımı
Gül, Leman Figen (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2011)
Üç Boyutlu (3B) sanal dünyaların işbirlikli tasarım eğitiminde gelişen bir bilişim aracı olarak kullanılması son yıllarda artan bir kabul görmeye başlamıştır. Bu makalede 3B sanal dünyaların mimari tasarım eğitiminde kullanımına dair bir atölye çalışması konu edilmiştir. Öğrenciler uzak coğrafyadaki takım arkadaşlarıyla birlikte sanal dünyada bir ev tasarlamışlardır. Newcastle Üniversitesi (Avustralya) ile Rangsit Üniversitesi’ndeki (Tayland) mimarlık öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilen bu sa...
DESIGN, DEVELOPMENT AND USABILITY OF A LOCATION-BASED GAME
Badali Naghadeh, Faraz; Çağıltay, Kürşat; Department of Modeling and Simulation (2022-9-02)
Location-based games (LBG) have been created with the aim of blending reality with the virtual world. At its core, LBGs utilize user location as the main element since they can be played almost anywhere. The LBGs have been reported to positively affect several aspects of the player’s life, such as increasing exercise, learning about the environment, and socialization. These characteristics have led to the implementation of location-based games in education, tourism, and even health-related fields. Many stud...
Citation Formats
S. T. Tokel and A. Gül, “Üç boyutlu sanal dünyalar: eğitimciler için yol haritası,” Antalya, Türkiye, 2013, p. 1119, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/84002.