Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Videos
Videos
Thesis submission
Thesis submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Contact us
Contact us
Türkiye de Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi nde Yapılan Çalışmaların Bölgelere Değişkenlere ve Örneklem Gruplarına Göre İçerik Analizi
Date
2016-09-30
Author
DEMİRCİ, SİNEM
CENGİZOĞLU, SEÇİL
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
10
views
0
downloads
Cite This
Erken çocukluk dönemindeki tecrübeler, beyin gelişiminde önemli bir yer tutmaktadır. Dolayısıyla, bilimle erken yaşta tanışma, çocukların beyin gelişimini ve bilime olan ilgisini etkilemektedir. Bu sebeple, okul öncesi dönemde hazırlanmış iyi bir fen eğitimi, hem çocukların gelecekteki akademik başarısı hem de toplumların bilimsel okur-yazar bireylere sahip olması açısından önemlidir. Mevcut çalışmanın amacı, ulusal alanyazınında okul öncesi dönemde fen eğitimi kapsamında yayınlanmış çalışmaları incelemek ve mevcut durumu ortaya koymaktır. Çalışmanın amacına uygun olarak içerik analizi yöntemi seçilmiştir. Ulusal alanyazını tarandığında 1997-2015 yılları arasında yayınlanmış 9 tez, 27 makale ve 21 konferans bildirisine ulaşılmıştır. Çalışmaların araştırma deseni, örneklemi, yapıldığı bölgeler ve kullanılan değişkenler frekans analiziyle raporlaştırılmıştır. Araştırma deseni tercihine bakıldığında, çoğunluk nicel araştırmaları tercih etmiştir. Ancak, nitel ve karma araştırma deseniyle yapılan çalışmaların sayısı da artmaktadır. Çalışmaların yarısından fazlası öğretmenlerle gerçekleştirilmiş ve en çok çalışma İç Anadolu Bölgesi’nde yürütülmüştür. Bazı bölgelerdeyse herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. En sık çalışılan değişkenlerse fen öğretimine karşı tutum ve bilim etkinliklerinin etkililiği üzerine olduğu söylenebilir. Mevcut çalışmanın bulguları yorumlandığında, genel olarak yeterli sayıda çalışmaya rastlanmamıştır. Özellikle diğer araştırma desenlerinin kullanımının yaygınlaşması, öğretmen adayları ve çocuklarla daha fazla araştırma yapılması ve diğer bölgelerimizin de eklenmesi okul öncesi dönemde fen eğitiminin etkililiği konusunda araştırmacılara ve program geliştirme çalışmalarına ışık tutacaktır.
Subject Keywords
Okul öncesi eğitimi,
,
fen bilgisi eğitimi,
,
içerik analizi
URI
https://hdl.handle.net/11511/84179
https://fead.org.tr/storage/congress/jqInWwxTZ1urepotszx3yHINoaL4RNN3lCeK9ghd.pdf
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Conference / Seminar
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. DEMİRCİ and S. CENGİZOĞLU, “Türkiye de Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi nde Yapılan Çalışmaların Bölgelere Değişkenlere ve Örneklem Gruplarına Göre İçerik Analizi,” presented at the 12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, (28 - 30 Eylül 2016), 2016, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/84179.