Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Akademik Girişimciler: Ankara'da Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde Motivasyon Faktörleri, Karşılaşılan Zorluklar ve Başarı Kriterleri
Date
2021-08-01
Author
Pamukcu, Mehmet Teoman
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
205
views
0
downloads
Cite This
URI
https://bilgiyay.com/kitap/turkiyede-yenilik-tabanli-girisimcilik/
https://hdl.handle.net/11511/92516
Relation
Türkiye'de Yenilik Tabanlı Girişimcilik
Collections
Graduate School of Social Sciences, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Academic entrepreneurs: motivational aspects, challenges and success criteria in technology development zones in Ankara
Konaç, Enver Hakan; Pamukcu, Mehmet Teoman; Department of Science and Technology Policy Studies (2018)
Based on replies received to an online questionnaire and face-to-face interviews with academic entrepreneurs (AEs) active on a number of university-based technology development zones in Ankara, (i) motivational aspects of academics in starting their own businesses, (ii) the challenges they subsequently face in their business environment, and (iii) their success criteria as perceived by them were assessed. In light of the information generated by the questionnaire and interviews, the validity of six proposit...
Akademik dergilerin yayın kurullarında toplumsal cinsiyet temsiliyeti: Eğitim alanı örneği
Göktürk Ağın, Duygun (2022-02-01)
Bilimsel üretim süreçlerinde toplumsal cinsiyet, bilimsel üretkenlik, tanınırlık arasındaki ilişkiye yönelik mevcut literatür akademideki hiyerarşik yapılanmayı, bilimde tabakalaşmayı ve eşitsizlik biçimlerini tartışmaya açmaktadır. Bilimsel üretim süreçleri farklı eşitsizlik formlarını içermekte ve yeniden üretici mekanizmalar ile devamlılığını mümkün kılmaktadır. Bilimsel problemin tanımlanma sürecinin aktif ve sürekli öznelerinin kimler olduğu ve kimlerin temsiliyetinin bu süreçte varlığını tesis etmekte...
Akademik ilgi: Türkiye temsili örneklem üzerinden betimleyici bir çalışma
Aydoğdu, Ezgi; Doğan, Aysun; Şahin Acar, Başak; Tahiroğlu, Deniz; Kazak Berument, Sibel (2022-10-13)
GİRİŞ VE AMAÇ:Öğrencinin öğrenmek için sarf ettiği kendi çabası, kendi kendine araştırması ve öğrenme isteği olarak tanımlanan akademik ilgi okul performansını ve okula devam etmeyi belirleyen önemli bir faktördür. Birçok çalışma akademik ilgisi yüksek olan öğrencilerin derslerinde daha iyi performans gösterdiğini ve okulu bırakma ile akademik ilgi arasında ters yönlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu nedenle öğrencilerin akademik ilgisini etkileyen faktörleri anlamak akademik performansı artırmak ve oku...
Akademik danışmanlık uygulamasının değerlendirilmesi
Çapa Aydın, Yeşim; Güneri, Oya; Barutçu Yıldırım, Kadriye Funda (2016-04-24)
An investigation about sense of inclusion of nature and environmental motive concern for middle school students: a case of refugees and native students.
Bülbül, Ayşenur; Şahin, Elvan; Department of Elementary Science and Mathematics Education (2020)
Environmental problems are one of the most important problems that humanity faced. To address these problems, it is important to assess human-nature relationships and to understand the degree of people’s sense of inclusion with nature and what motivates individuals to concern about and protect the environment.This study aimed to investigate middle school students’ sense of inclusion of nature (i.e., to what extent they feel connected to nature), and to assess their environmental motive concerns (i.e., conce...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. T. Pamukcu,
Akademik Girişimciler: Ankara’da Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde Motivasyon Faktörleri, Karşılaşılan Zorluklar ve Başarı Kriterleri
. 2021.