Akademik Girişimciler: Ankara'da Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde Motivasyon Faktörleri, Karşılaşılan Zorluklar ve Başarı Kriterleri

2021-08-01

Suggestions

Academic entrepreneurs: motivational aspects, challenges and success criteria in technology development zones in Ankara
Konaç, Enver Hakan; Pamukcu, Mehmet Teoman; Department of Science and Technology Policy Studies (2018)
Based on replies received to an online questionnaire and face-to-face interviews with academic entrepreneurs (AEs) active on a number of university-based technology development zones in Ankara, (i) motivational aspects of academics in starting their own businesses, (ii) the challenges they subsequently face in their business environment, and (iii) their success criteria as perceived by them were assessed. In light of the information generated by the questionnaire and interviews, the validity of six proposit...
Akademik dergilerin yayın kurullarında toplumsal cinsiyet temsiliyeti: Eğitim alanı örneği
Göktürk Ağın, Duygun (2022-02-01)
Bilimsel üretim süreçlerinde toplumsal cinsiyet, bilimsel üretkenlik, tanınırlık arasındaki ilişkiye yönelik mevcut literatür akademideki hiyerarşik yapılanmayı, bilimde tabakalaşmayı ve eşitsizlik biçimlerini tartışmaya açmaktadır. Bilimsel üretim süreçleri farklı eşitsizlik formlarını içermekte ve yeniden üretici mekanizmalar ile devamlılığını mümkün kılmaktadır. Bilimsel problemin tanımlanma sürecinin aktif ve sürekli öznelerinin kimler olduğu ve kimlerin temsiliyetinin bu süreçte varlığını tesis etmekte...
Akademik ilgi: Türkiye temsili örneklem üzerinden betimleyici bir çalışma
Aydoğdu, Ezgi; Doğan, Aysun; Şahin Acar, Başak; Tahiroğlu, Deniz; Kazak Berument, Sibel (2022-10-13)
GİRİŞ VE AMAÇ:Öğrencinin öğrenmek için sarf ettiği kendi çabası, kendi kendine araştırması ve öğrenme isteği olarak tanımlanan akademik ilgi okul performansını ve okula devam etmeyi belirleyen önemli bir faktördür. Birçok çalışma akademik ilgisi yüksek olan öğrencilerin derslerinde daha iyi performans gösterdiğini ve okulu bırakma ile akademik ilgi arasında ters yönlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu nedenle öğrencilerin akademik ilgisini etkileyen faktörleri anlamak akademik performansı artırmak ve oku...
Akademik danışmanlık uygulamasının değerlendirilmesi
Çapa Aydın, Yeşim; Güneri, Oya; Barutçu Yıldırım, Kadriye Funda (2016-04-24)
An investigation about sense of inclusion of nature and environmental motive concern for middle school students: a case of refugees and native students.
Bülbül, Ayşenur; Şahin, Elvan; Department of Elementary Science and Mathematics Education (2020)
Environmental problems are one of the most important problems that humanity faced. To address these problems, it is important to assess human-nature relationships and to understand the degree of people’s sense of inclusion with nature and what motivates individuals to concern about and protect the environment.This study aimed to investigate middle school students’ sense of inclusion of nature (i.e., to what extent they feel connected to nature), and to assess their environmental motive concerns (i.e., conce...
Citation Formats
M. T. Pamukcu, Akademik Girişimciler: Ankara’da Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde Motivasyon Faktörleri, Karşılaşılan Zorluklar ve Başarı Kriterleri. 2021.