Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Değerler eğitimi yoluyla Suriyeli sığınmacıların sosyal uyumu: Yarı deneysel bir çalışma
Date
2021-06-01
Author
Kaya, Özgür Salih
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
154
views
0
downloads
Cite This
Göçmenlerin göç ettikleri yerde hayata devam edebilmeleri için uyum sağlanması beklenmektedir. Bu nedenle göçmenlere sağlanan maddi desteğin yanı sıra göçmenlerin uyumuna yönelik yapılacak çalışmaların göçmenlerin sosyal uyum sürecini kolaylaştıracaktır. Dolayısıyla bu araştırmada Türkiye’ye göç eden ve Türkiye’de yaşamakta olan 18-30 yaş arasındaki Suriyeli sığınmacıların sosyal uyumunu artırmak amaçlanmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak yarısı Türk yarısı Suriyeli 46 katılımcıdan oluşan gruba bir müdahale programı uygulanmıştır. Katılımcıların belirlenmesi amacıyla ilana çıkılmıştır. Başvurular arasından yapılan görüşmeler sonucu katılımcılar belirlenmiştir. Katılımcıların 23’ü kadın 23’ü erkektir. Katılımcıların yaşları 18-30 arasında değişmekte olup yaş ortalaması 24.62’dir. Katılımcılara öncelikle temel değerler hakkında bilgi verilerek müdahale programı uygulanmıştır. Uygulanan müdahale programı Türk ve Suriyeli katılımcıların empati, benlik saygısı ve pozitif değerler yönünden gelişimine katkı sunmuştur. Deneysel müdahale öncesinde empati, benlik saygısı ve pozitif değerler Türk katılımcılar lehine iken; empati, benlik saygısı ve pozitif değerler müdahale sonrasında anlamlı fark göstermeyip katılımcılar arasındaki anlamlı fark ortadan kalkmıştır. Müdahale programı sosyal uyumu sağlamada farklı etnik gruplar arasında kullanılabilecek bir yöntem olmuştur. Müdahale programı empati, benlik saygısı ve pozitif değerlerin gelişimi yönünde etkili bir uygulama olmuştur.
Subject Keywords
Suriyeli göçmen
,
Sosyal uyum
,
Değerler eğitimi
,
Empati
,
Benlik saygısı
,
Yarı-deneysel çalışma
URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/spcd/issue/63337/692941
https://hdl.handle.net/11511/93348
Journal
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi
Collections
Department of Educational Sciences, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Online Embedding and Clustering of Evolving Data Streams
Zubaroğlu, Alaettin; Atalay, Mehmet Volkan; Department of Computer Engineering (2023-1-18)
Number of connected devices is steadily increasing and this trend is expected to continue in the near future. Connected devices continuously generate data streams and the data streams may often be high dimensional and contain concept drift. Real-time processing of data streams is arousing interest despite many challenges. When limited information is available about the data and its labels, unsupervised learning and particularly clustering becomes an important method of analysis. However, most clustering a...
Değişimi Ölçmek: Temel Tasarım Projeleri İçin Değerlendirme Ölçütleri
Özgen Koçyıldırım, Dalsu; Tönük Kruıthof, Damla (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Yeni teknolojilerin tasarımcının yetkinliklerini ve rolünü köklü olarak değiştireceği öngörülmekte ve buna bağlı olarak tasarım eğitiminin de yenilenmesi gerektiği anlaşılmaktadır. Orta Doğu Teknik Üniversitesinin Endüstriyel Tasarım Bölümünde bu değişim sürecinin ilk aşaması olarak birinci sınıflara verilen Temel Tasarım stüdyosuna dijital teknolojilerin entegre edilmesi planlanmıştır. Ancak, planlanan bu değişimin sonuçlarını ve öngörülen yararlarını bilimsel olarak ortaya koyabilmek için dijital araçları...
Protecting The Collectively Appreciated: Different Approaches To Aesthetics And Aesthetic Regulation In United States
Onaran , Korkut (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 1995)
Amerika Birleşik Devletlerinde çevrenin estetiğine ilişkin yasal çerçevenin yakın tarihini gözden geçirdiğimizde, farklı gelişmeler göze çarpmaktadır. Estetik nedenlerin öne sürüldüğü koruma yasaları hem sayısal olarak artmış, hem de içerikleri karmaşıklaşmıştır. Çevrenin korunmasını isteyen toplumsal irade güç kazanmakta ve kendini daha geniş tabanlarda dile getirmektedir. Ayrıca mahkemelerin kullandığı 'kamu yararı' kavramı genişletilmektedir. Özellikle 1956 yılında yer alan Berman-Parkcr duruşmasından so...
Ulaşım Politikalarının Geniş Ekonomik Etkileri: Kent Ölçeğinde Bir Uygulama
Erol, Işıl; Voyvoda, Ebru; Yılmaz, Özhan(2019)
Bu çalışmanın amacı ulaşım politikalarının uzun vadeli etkilerinin sosyal, ekonomik ve coğrafifarklılıkları dikkate alacak şekilde değerlendirilmesi amacıyla yenilikçi bir modelleme yaklaşımıgeliştirmektir. Bu yeni yaklaşım, farklı bireylerin/hanelerin arasındaki heterojenliği ve bubireylerin/hanelerin politikalar sonucu oluşan davranışsal değişimleri kavrayabilmek amacınıda içermektedir. Bu çerçevede, bu projede hanehalklarının farklı özelliklerine göre kurgulananbir ekonomik model (uygulanabilir genel den...
Özdüzenleyici öğrenme stratejileri ölçeğinin ÖÖSÖ geliştirilmesi ve geçerlik analizi
Kadıoğlu, Cansel; Kondakçı, Esen; Çapa Aydın, Yeşim (2011-01-01)
The purpose of this study was to develop a scale assessing high school students’use of self- regulatory strategies while studying.In the pilot study,the scale was administeredto 422 students. Eight factors were obtained through explanatory factor analysis: namely, motivation regulation, effort regulation, planning, attention focusing, summary strategy, highlighting strategy, using additional resources, and self-instruction. In the validation study, the 29-item final version of the scale was administered to...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. S. Kaya, “Değerler eğitimi yoluyla Suriyeli sığınmacıların sosyal uyumu: Yarı deneysel bir çalışma,”
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi
, vol. 21, no. 51, pp. 476–500, 2021, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/tr/pub/spcd/issue/63337/692941.