Deniz Bilim Çalışmalarının Yönetim Stratejilerine Ve Toplum Bilime Yansıması

Download
2021-07-01
Deniz Bilimleri (Oşinografi) denizlerin geçmiş dönemleri, mevcut durumu ve geleceği dahil olmak üzere; denizlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik ve jeolojik özelliklerini araştıran, iklim kontrolündeki rolünden ekonomik kaynakların sürdürülebilir kullanımına denizleri bir bütün olarak inceleyen disiplinler arası bir bilim dalıdır. Deniz Bilimleri bir temel bilim dalı olduğu kadar, mühendislik ve teknoloji çalışmalarını da içermektedir.
YÖK Yüksek Öğretim Dergisi

Suggestions

Kıyı Mühendisliği Uygulamalarında Tasarım Dalgası ve Risk
Güler, Hasan Gökhan; Esen, Mustafa; Kirezci, Çağıl(2018-05-12)
Kıyı mühendisliği uygulamalarında öncelikli olarak dalgaların derin denizden yakın kıyıya doğru ilerlemesi çalışılmakta; yapılacak uygulamada kullanılacak ana tasarım parametrelerini bu çalışmalar sonucu elde edilen yakın kıyı tasarım dalga özellikleri ile gelgit, mevsimsel değişiklikler, küresel ısınmaya bağlı su seviyesi değişiklikleri, rüzgar ve dalga kabarması, barometrik etkiler ve Coriolis kuvveti dikkate alarak belirlenen tasarım su seviyesi oluşturmaktadır. Tasarım dalga özellikleri ve tasarım su se...
Mimarlık Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel-Mekânsal Becerileri Üzerine Bir Araştırma
Acar, Aktan; Ünver, Elif; Sosyal Acar, A. Şebnem (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2019-12-31)
Mimarlık eğitimi öğrencilerin görsel-mekânsal becerileri ve yetkinlikleri ile doğrudan ilişkilidir. Eğitimleri boyunca öğrencilerden mekânı zihinsel ve fiziksel olarak kurabilmek, düzenleyebilmek, döndürebilmek ve dönüştürebilmek için görsel-mekânsal becerilerini kullanmaları ve geliştirmeleri beklenmektedir. Bu çalışma mimarlık birinci sınıf öğrencilerinin, yükseköğrenim öncesinde aldıkları sanat eğitimi ile görselmekânsal becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır.Görsel-mekânsal becer...
Investigation of science teachers' topic-specific pedagogical content knowledge regarding climate, weather and seasons: from the dual perspective
Sağbilge, Kübra; Öztekin, Ceren; Department of Science Education (2022-2-10)
This study aimed to investigate experienced science teachers’ subject matter knowledge (SMK) containing syntactic and substantive knowledge and pedagogical content knowledge (PCK) regarding the seasons, weather and climate addressing the dual perspective. In this single case study, three science teachers who worked on public schools constituted the sample. Data were gathered via pre-interview, post-interview, classroom observations and teacher documents. Findings regarding teachers’ substantive knowledge i...
Havacılık ve Uzay Yapılarının Titreşimlerinin Piezoelektrik Malzemeler ve Uyum Sağlayan İleri Seviye Denetçiler ile Aktif Kontrolü
Şahin, Melin(2015-12-31)
Havacılık ve uzay yapıları, beklentilerini karşılayabilmeleri için birçok tasarım sürecinden geçmektedirler. Bu süreçte yapılar, çeşitli dış koşulların etkisi altında dinamik gerilimlere dayanabilecek, özellikle de hafif ve esnek olacak şekilde tasarlanırlar. Ancak hafif ve esnek yapıların üzerinde oluşan titreşimler, bu yapıların bütünlüğünü zaman içinde tehdit etmeye başlar. Bu nedenle yapıların dinamik davranışları hakkında bilgi sahibi olmak, gerektiğinde de bu davranışları kontrol edebilmek büyük öne...
Mikro hava aracının üç boyutlu kanat dizaynı ve üretimi
Kurtuluş, Dilek Funda(2010)
Kara, deniz, hava ve uzayda, yüksek yaşamsal tehlike içeren görevlerde insanın yerini alması veya maliyetlerin düşürülmesi amacıyla; insansız (uzaktan kumandalı veya otonom) araçlar teknoloji dünyasında önemli bir konuma gelmeye başlamıştır. Mikro hava araçları, insansız hava araçlarının 15 cm’den küçük modellerine verilen isimdir. Boyut 14 küçüldüğünden sabit kanatlarda kanadın alanı ile doğru orantılı olan kaldırma kuvveti yetersiz kalmış ve bu nedenle farklı kaldırma kuvveti yaratma teknikleri incelenme...
Citation Formats
B. Salihoğlu, E. Şahin, and D. Tezcan, “Deniz Bilim Çalışmalarının Yönetim Stratejilerine Ve Toplum Bilime Yansıması,” YÖK Yüksek Öğretim Dergisi, pp. 14–19, 2021, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/93584.