Buluntu Veri: Tasarım Araştırmasında Fikir Geliştiriciler Olarak Çevrimiçi Videolar

2018
Eren, Gizem Hediye
Çalıştay, tasarım araştırmasının erken aşamalarında buluntu veri olarak çevrimiçi videolardan yararlanma yollarını ele alacaktır. Tasarım öğrencileri, tasarım sürecinin erken aşamalarında yeterince zengin bir arka plan oluşturmak için problem alanını keşfe ihtiyaç duyarlar. Tasarım araştırmasında kullanıcılara doğrudan erişimin güç olduğu ya da sakıncalar içerdiği durumlarda veya öğrencilerin sınırlı bilgiye ve deneyime sahip oldukları problem alanlarında, çevrimiçi videolar zengin bir destekleyici veri sağlarlar. Buluntu veri olarak çevrimiçi videolar, fikir geliştirmeyi sağlayan içgörüleri edinmede tasarımcıyı desteklerler. Çalıştayda, tasarım öğrencilerinden fikir geliştirmek için kullanıcılar tarafından oluşturulan çevrimiçi videoları tarama ve kullanma yollarını keşfetmeleri istenecektir. Amaç, kullanıcılar tarafından oluşturulan çevrimiçi videoları fikir geliştirmek için yorumlama yollarını deneyimlemek ve videolara yalnızca göz atmak yerine onları yapılandırılmış bir biçimde kullanmak için stratejiler geliştirmektir. Yürütücünün bu konuda yaptığı araştırmalar, çevrimiçi videoların öğrencileri, eldeki tasarım problemi hakkında daha derin ve güvenilir bilgi edinmeye ve sorgulamaya yönelttiğini göstermiştir. Çalıştayda ele alınacak problem alanıyla ilgili konuk bir uzman da bulunacak, çalıştayın belli aşamalarında öğrencilerin sorularını yanıtlayarak sürece katkı verecektir. Çalıştayda katılımcılara, tasarım araştırması ve fikir geliştirme için kullanıcılar tarafından oluşturulan çevrimiçi videolardan yararlanacakları bir problem tanımı ve proje yönergesi verilecektir. Çalıştayda yer alacak aktivitelerin aşamalar şöyledir: İlk olarak, katılımcılara çevrimiçi videoların tasarım araştırmasında kullanımı ile ilgili bilgilendirme yapılacak, çalışma grupları oluşturulacak ve proje yönergesi dağıtılacaktır. İkinci aşamada, video tarama ve izleme ve videolardan çıkarımları tartışıp konu hakkında konuk uzman eşliğinde, bir sunuş haline getirme çalışmaları yürütülecektir. Üçüncü aşama fikir geliştirme aşamasıdır. Son aşama ise katılımcıların video posterlerini ve fikir eskizlerini sunarak, her katılımcının farklı yorum ve yaklaşımları paylaşmalarını ve ilerideki tasarım projelerinde bunlardan faydalanabilmelerini amaçlar.

Suggestions

Tasarım Eğitimi Projelerinde Tasarım Araştırmasının Fikir Geliştirmeyle Bütünleştirilmesinde Eğitimcilerle Öğrenciler Arasındaki İşbirliği
Eren, Gizem Hediye; Korkut, Fatma; Burgazlı, Levent (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2016)
Tasarım eğitimi projelerinin erken aşamalarında gerçekleştirilen tasarım araştırması, öğrencilerin tasarım problemlerini yaratıcı bir şekilde ele almaya hazırlanmasında önemli bir rol oynar. Bir eğitim projesinde tasarım süreci, öğrencilerin eğitimcilerle birlikte katettikleri bir süreç olmasına rağmen tasarım araştırması ve fikir geliştirme ile ilgili yöntemler, daha çok öğrencilerin kullanımına yöneliktir; eğitimciler ve öğrenciler arasındaki iş birliğinin etkisi ve rolü çoğunlukla ihmal edilir. Acemi tas...
Esnek ve Uyarlanabilir Pişirme Platformları için Tasarım Önerileri:Sürdürülebilirlik için Açık Tasarım Yaklaşımı Odaklı Bir Eğitim Projesi
Doğan, Çağla (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Bu çalışma, tasarım eğitimine konu olan mutfak pratikleri odaklı, açık tasarım ve sürdürülebilirlik ölçütlerini içeren bir eğitim projesinin planlanma ve yürütülme süreçlerini sunar. Sonbahar 201 döneminde tamamlanan bu eğitim projesi, üçüncü yıl endüstriyel tasarım stüdyo dersinin, iki farklı bölümüne katılan toplam 48 tasarım öğrencisi, bir öğretim üyesi ve yarı zamanlı katkı veren bir eğitim asistanını kapsadı. On iki hafta olarak planlanan proje, temel aşamalarında ve değerlendirme süreçlerinde, öğrenc...
Tasarım Stüdyosu Eğitiminde Fikir Üretme Sürecinde Kullanılan Yöntemlerin ve Karşılaşılan Problemlerin Öğrenci Bakış Açısıyla İncelenmesi
Yurt, Yaprak Deniz; Özkan, Irmak; Töre Yargın, Gülşen (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Fikir üretme ve ilham arama aktivitelerini içeren tasarımın ilk aşamaları, henüz deneyim kazanmamış tasarım öğrencisi için karmaşık ve zor bir süreçtir. Bu aşamada öğrencinin eğitimciler tarafından yönlendirilmesi çok önemlidir. Alanda, fikir geliştirmeye yönelik birçok yöntem ve yönlendirme bulunsa da bunların eğitimde etkili bir şekilde uygulayabilmeleri için, öğrencilerin bunları nasıl kullandığı ve algıladığının anlaşılması ve fikir üretme sürecine dair olumlu ve olumsuz deneyimlerinin öğrenilmesi gerek...
Deneyim Yansıtma Modellemesi Çalıştayı: Yeni Güney Galler Üniversitesi Örneği
Turhan, Senem (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2016)
Bu çalışmada, araştırmacının doktora çalışmalarında geliştirdiği bir tasarım araştırması yöntemi olan Deneyim Yansıtma Modellemesi (DYM), doktora sonrası çalışma kapsamında Avustralya’nın Güney Yeni Galler Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümünde uygulandı. DYM, araştırma geleneğini tasarım eğitiminde yaygınlaştırarak, kullanıcı ihtiyaçlarını, deneyimlerini, beklentilerini ve tercihlerini farklı araç ve teknikler yardımıyla açığa çıkarmayı amaçlar. Çalışmada hedeflenen, farklı uygulama ve paydaşlarla yönt...
Döngüsel Ekonomi İçin Tasarım: Lisans Düzeyinde Endüstriyel Tasarım Öğrencileriyle Bir Vaka Çalışması
Sevgül, Özden; Eren, Gizem Hediye; Yavuzcan, H. Güçlü (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Doğrusal ekonomiden farklı olarak, ürünlerin ve hizmetlerin daha çok iç içe olduğu yeni bir paydaş ilişkisi arayışında olan döngüsel/dairesel ekonomi için tasarım yaklaşımının endüstri ürünleri tasarımcının sorumluluklarını doğrudan etkilediği söylenebilir. Son kullanıcı için ta sarlama eğiliminde olan geleneksel tasarım yaklaşımı, ürünün ötesinde bir ilişkiler ağı ve bir sistem tasarlamaya gereksinim duyan döngüsel ekonomi için tasarımda yetersizdir. Bu çalışma ile tasarım eğitiminde ürün odaklı kritik...
Citation Formats
G. H. Eren, “Buluntu Veri: Tasarım Araştırmasında Fikir Geliştiriciler Olarak Çevrimiçi Videolar,” Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kültür ve Kongre Merkezi Ankara, Türkiye, 2018, p. 662, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://utak.metu.edu.tr/utak-2018.