6-9 Yaş Grubu Çocukların Ev İçi Hareketliliklerini Arttırmayı Hedefleyen Yardımcı Mobilya Tasarım Projesi

2022
Tekin, Betül
Curaoğlu, Füsun
Özaslan, Ali
Covid-19 Pandemisi nedeniyle uzun süreli evde zaman geçiren çocukların, fiziksel ve zihinsel gelişim süreçleri için gereksinim duydukları oyun aktiviteleri kısıtlanmıştır. Oysa çocuk oyunla gelişir. Özellikle altı-dokuz yaş arası çocukluklar için oyun önemli bir öğrenme aracıdır. Ayrıca oyuna teşvik edilen çocukların dikkat eksikliği probleminin azaldığı ve yaşam becerilerinde kişilik oluşumunun geliştiği gözlenmiştir. Bu çalışma Eskişehir Teknik Üniversitesi ile Çilek Mobilya A.Ş. arasında yürütülen Üniversite-Sanayi İşbirliğine dayalı, altı-dokuz yaş grubu çocukların ev içi hareketliliğini arttırmayı hedefleyen bir mobilya tasarım projesinin süreç ve sonuçlarını kapsamaktadır. Çalışma kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı kapsamında, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak yapılandırılmıştır. Proje içeriği önümüzdeki beş yıl vizyonunu kapsaması nedeniyle, kullanıcı gereksinim ve beklentilerini doğru tanımlamak için, araştırmada erken çocukluk dönemini de içerisine alarak, üç-altı yaş grubu ve altı-dokuz yaş grubu çocuklar olmak üzere iki farklı kullanıcı grubuyla çalışılmıştır. Elde edilen veriler evde, kapalı mekânda yaşayan çocukların farklı fiziksel eylemleri gerçekleştirmelerine yardımcı olacak bir mobilya birimine gereksinimleri olduğunu göstermiştir. Ürün tasarım süreci fiziksel hareket desteği ve oyun ilişkisine temellendirilirken, ürünün ayrıca çocukların dikkatlerinin sağlanmasına da destek olması öncelenmiştir.

Suggestions

4+4+4 Eğitim Sisteminde Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Zorluklar
Boz, Tuğba; Yıldırım, Ali (2014-01-01)
Bu çalışma, 2012 yılında yürürlüğe giren 4+4+4 yeni okul sisteminin ilkokul birinci sınıf düzeyinde getirdiği değişikliklerle öğretmenlerin karşılaştıkları zorlukları ve farklı demografik gruplarla olan ilişkisini ortaya çıkarmak veöğretmenlerin problemlerle başa çıkarken kullandıkları stratejileri saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler, 301 birinci sınıf öğretmeninden anket yoluyla toplanmıştır. Katılımcıların kişisel özellikleri ile uyum ve hazırlık çalışmalarının uygula...
Organik Fotoiletkenlerin Yük Oluşum ve Saçılım Mekanizmalarının THz Spektroskopi ile İncelenmesi
Esentürk, Okan(2015-12-31)
Birçok uygulama alanında (elektronik, plazmonik, optik/kızıl ötesi cihazlarda) gelecek vaat eden organik yarıiletkenler, yüksek taşıyıcı hareketliliği, optik geçirgenliği ve yüksek mekanik ve kimyasal stabilitesi ile fotovoltaik cihazlarda kullanılma potansiyeli gerçekten dikkat çekicidir. Son yıllarda özellikle organik güneş enerji hücreleri yenilenebilir enerji ihtiyacını karşılamaya yönelik ekonomik bir çözüm olması nedeniyle araştırma alanında yoğun ilgi görmektedir. Geniş ve eğimli alanlara uygulana bi...
Fiziksel Aktivite Odaklı Akıllı Telefon Uygulamalarında Kullanılan Davranış DeğiştirmeTeknikleri ve Sağlık Davranışı Teorilerinin İncelenmesi
Kuru, Hakan; İnce, Mustafa Levent (2017-05-12)
Akıllı telefonların sahip olduğu donanımların ve özelliklerin gelişmesi ile birlikte mobil uygulama mağazalarında bulunan fiziksel aktivite odaklı uygulamalarının sayısı da artmaktadır. Akıllı telefonlarda bulunan ivmeölçer, ortam ışığı sensörü, jiroskop, GPS, bluetooth, mikrofon, sıcaklık gibi sensörler, kullanıcıların fiziksel aktivitelerini takip edilebilmektedir. Bu sensörleri kullanan bazı fiziksel uygunluk uygulamaları ile kullanıcıların fiziksel aktivite davranışlarını geliştirmekte hedeflenmektedir ...
Beden Eğitimi Öğretmenleri için Kanıta ve Üniversite - MEB İşbirliğine Dayalı Bir Hizmet İçi Eğitim Uygulamasının Yaygınlaştırılması
İnce, Mustafa Levent; Hünük, Deniz; Yıldırım, İbrahim Soner; Çapa Aydın, Yeşim; Savucu, Yüksel; Erdoğan, Abdi; Öztürk, Mehmet Ata; Yanık, Mehmet; Tannehıll, Deborah; Ward, Phıllıp(2020-07-15)
Beden egitimi ögretmenleri için kanıta ve üniversite - MEB isbirligine dayalı bir hizmet içi egitim uygulamasının yaygınlastırılması Son yıllarda, ögretmenlerin mesleki gelisiminde üzerinde en çok durulan hizmet içi egitim yaklasımlarından biri ?Mesleki Ögrenme Grubu? (MÖG) uygulamalarıdır. MÖG, ögretmenlerin kendi meslekleri ile ilgili konularda, hiyerarsik olmayan bir ortamda, meslektasları ile düzenli olarak bir araya geldikleri ve karsılıklı etkilesimle mesleklerini daha iyi nasıl yapabileceklerin...
3-7 Yaş Çocukların Depresif Belirtileri İle Annelerinin Kapsayıcı İşlevleri Arasındaki İlişki
Zabcı, Neslihan; Erol, Elif (ODTÜ- AYNA Klinik Psikoloji Destek Ünitesi, 2021-10)
Amaç: Bu çalışmada annelerin kapsayıcılık işlevleri ile çocuklarında görülen depresif belirtiler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Yöntem: Çalışmanın katılımcılarını 331 aile oluşturmaktadır. Veri toplama araçları, Ebeveyn Çocuk Kapsayıcı İşlev Ölçeği (KİÖ), Çocuk Depresif Belirti Değerlendirme Ölçeği (ÇDBÖ) ve araştırmacılar tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formudur. Bulgular: Ölçekler arası sonuçları değerlendirmek amacıyla Regresyon analizleri, alt gruplar arası sonuçları değerlendirmek amacıyla ...
Citation Formats
B. Tekin, F. Curaoğlu, and A. Özaslan, “6-9 Yaş Grubu Çocukların Ev İçi Hareketliliklerini Arttırmayı Hedefleyen Yardımcı Mobilya Tasarım Projesi,” Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kültür ve Kongre Merkezi Ankara, Türkiye, 2022, p. 405, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://utak.metu.edu.tr/utak-2022/.