Orta Sınıf ve Orta Alt Sınıftan Boşanmış Babaların Babalık Algı ve Pratikleri

2018-12-31
Bu çalışma, orta ve orta alt sınıftan eşinden ayrılmış ve çocuğu olan erkeklerin babalık algı ve pratiklerini incelemeyi amaçlamaktadır. Erkeklik ve babalık literatüründe 1980lerden itibaren boşanmış babaların deneyim ve algıları tartışılmaktadır (Furstenberg vd. 1983; Teachman, 1991; Umberson ve Williams, 1993; Arendell, 1995). Eşinden boşanmış babalara ilişkin haber, yorum ve tartışmalar son dönemde Türkiye kamuoyunda da artarak yer almaktadır. Erkeklerin sınıfsal pozisyonları babalık beklenti, norm ve algılarını şekillendirmekte ve boşanma deneyimi bu beklenti, norm ve algıların yeniden gözden geçirilmesi, eski eşle bazı müzakere, pazarlık yaşanmasına ve kimi zaman gerilim alanlarının ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Araştırmanın temel sorusu “Boşanma deneyimi babaların çocukları, ebeveynleri ve eski eşleri ile ilişkilerini nasıl dönüştürmüştür? Bu süreç erkeklik ve babalık algı ve pratiklerini nasıl şekillendirmektedir? Farklı toplumsal sınıf pozisyonları bu algı ve deneyimleri ve ilişkisellikleri nasıl etkilemektedir?” Boşanma sürecini yaşayan babaların bu süreci anlamlandırma, algı, ilişki, roller, beklenti ve hedeflerini anlamaya yönelik olan bu projede niteliksel araştırma teknikleri kullanılacaktır. Bu kapsamda, orta alt sınıftan 15, orta sınıftan 15 baba ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilecektir. Buna ek olarak, niteliksel araştırma yönteminin tekniklerinden olan “odak grup” uygulanacaktır.

Suggestions

Erken Çocukluk Döneminde Baba Katılımı: 4-6 Yaş Grubu Çocukların, Annelerin ve Babaların Baba Katılımına Yönelik Algılarının Karşılaştırılması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Baba katılım çalışmaları günümüze dek anne ve babaların baba katılımına yönelik farklı bakış açılarını anlamak amacıyla veriler toplamıştır ancak baba katılımının en yüksek olduğu belirtilen erken çocukluk dönemine dair yapılan çalışmalar çocuklar ile değil çocuklar için yapılmıştır. Diğer bir deyişle, erken çocukluk döneminde ki çocukların baba katılımına yönelik algılarını, hislerini ve düşüncelerini öğrenmeyi amaçlamış neredeyse hiç bir çalışmaya rastlanmamaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı erken ç...
Erken Çocukluk Döneminde Aktif Öğrenme Ortamlarının Yaratılması
Sevimli Çelik, Serap; Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Bilgisayar, video oyunları, televizyon, apartman hayatı ve okula servis ile ulaşım sonucunda aktif olmayan bir yaşam biçimi sürdüren günümüz çocukları için okul öncesi eğitim kurumları günlük hareketi desteklemede önemli bir role sahiptir. Okul ortamında fiziksel gelişimi desteklenen çocukların ileriki yaşamlarında fiziksel olarak daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürdürdükleri ve spora katılımlarının hareketsiz bir yaşam sürdüren çocuklara oranla daha yüksek olduğu vurgulanmaktadır (Gallahue & Ozmun, 2006)....
Antrenörlerin kullandıkları ve sporcuların algıladıkları öğretim stilleri
İnce, Mustafa Levent(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı, 14-18 yaş grubu sporcu antrenörlerinin kullandıkları ve sporcuların algıladıkları öğretim stillerini incelemektir. Bu amaçla Türkiye'nin çeşitli illerinde çalışan toplam 100 antrenör ve bunların çalıştırdığı 300 sporcuya "Öğretim Stilleri Kullanımı Anketi" uygulanacaktır. Ayrıca, anket bulgularına göre “antrenör merkezli” ve “sporcu merkezli” öğretim stili kullanımını vurgulayan 6 antrenör ve 16 sporcu ile “kritik olay inceleme” bakış açısıyla, görüşme yapılarak derinlemesine veri topl...
60-72 Aylık Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sürdürülebilir Yaşam Çerçevesinde Çevrelerini Nasıl Algıladıklarının İncelenmesi
Olgan, Refika(2013-12-31)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının sürdürülebilir yaşam perspektifi açısından çevrelerini ve çevre-insan etkileşimini nasıl algıladıklarının incelenmesidir. Yapılacak olan araştırma kapsamında sürdürülebilir kalkınma için eğitim temelli bir program tasarımı yapılacak ve 60-72 aylık öğrenci grubuna sahip iki okul öncesi eğitim kurumunda uygulaması gerçekleştirilecektir. Tasarlanacak olan sürdürülebilir kalkınma için eğitim kapsamındaki 50 adet etkinlik yapılandırıcı yaklaşım temel alınarak ...
Okul öncesi çocuklarının çevre-insan ilişkisi üzerine algıları: Boylamsal takip çalışması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Bu çalışma kapsamında, 2012 Güz döneminde 60-66 aylık okul öncesi dönem çocuklarına (N=18) uygulanan sürdürülebilir kalkınma için eğitim programının onların insan-çevre ilişkisi ile ilgili algılarına uygulamayı takip eden sene sonunda etkisinin hangi ölçüde devam ettiğini ortaya koymak amacıyla boylamsal takip çalışması yapılacaktır. Önerilen bu çalışma daha önce 2012 Güz döneminde tamamlanan eğitim programına katılan çocukları kapsayacak ve katılımcıların insan-çevre ilişkisine yönelik algılarını ortaya ko...
Citation Formats
F. U. Beşpınar Akgüner, “Orta Sınıf ve Orta Alt Sınıftan Boşanmış Babaların Babalık Algı ve Pratikleri,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/58682.