Kayseri Ve Çevresindeki Tüflerin Uzun Dönemdeki Dayanimlarinin Belirlenmesi

2014-12-31
Kayseri ve yakin çevre bölgesinde yaygin olan tüflerin bölgedeki sayisiz tarihi eserde yüzyillardir basarili bir sekilde kullaniliyor olmasina karsin, standart özelliklerine bakildiginda düsük dayanimli çok gözenekli bir yapiya sahip olmasi dolaysisiyla uzun vaadeli bir performans gösteremeyecegine dair bilimsel önyargi mevcuttur. Gözlemlenen çesitli tarihi yapilarda halen mühendislik ömrünü devam ettirmesine karsin, tüfün mekanik özellikleri dikkate alindiginda dogal yapi tasi olarak uygun olmayan bir malzeme olarak gösterilmesi gibi tezat bir durum olusturmaktadir. Bu çalismanin amaci da, bugüne kadar kullanilan yada önerilen standartlarin farkliligina dayanarak yeni bir dayanim belirleme yöntemi yada uzun vadeli dayanimi belirleyecek yeni bir formül bulmaya yönelik olacaktir. Bu proje çalismasinda Kayseri bölgesinde bulunan tüflerin dayanimi ve bozunma mekanizmalari incelenecektir. Bozunma etkenleri, kayaçlarin ilksel özellikleri üzerinde hizli degisimlere sebep olup onlarin dayanimini azaltabilirler. Bu çalismada dayanim üzerinde etkili olan çesitli malzeme özellikleri (yogunluk, su emme, gözeneklilik ve doygunluk katsayisi, tek eksenli basma dayanimi, sonik hiz, islanma- kuruma, donma çözünme ve tuz etkisi gibi) incelenecektir. Daha sonra bu deney sonuçlari ve belirleyici faktörler arasinda çesitli istatistiksel yöntemler yardimiyla bir korelasyon bulunacaktir. Elde edilecek veriler, tarihi yapilarda kullanilan ayni özellikteki tüflerin performansi ile karsilastirilarak, uzun vade için dayaniklilik tahmini yapilacaktir. Bu yaklasim ile, tüfler için geçerli olmasi düsünülen bir degerlendirme standarti hazirlanacaktir.

Suggestions

Ankara Kalesi Çevresindeki Kaya Düşme Tehlikesinin İncelenmesi
Topal, Tamer; San, Nyein Ei(2015-12-31)
Kaya düşmesi insan hayatını etkileyen önemli doğal afetlerden birisidir. Kaya düşmesi, dik yamaçlardaki erozyonun neden olduğu doğal bir süreç olup, bağımsız bir bloğun ya da blokların serbest düşme, zıplama, yuvarlanma ya da kayma şeklinde aşağı doğru hareket etmesidir. Kaya düşmesine sebep olan başlıca nedenler depremler, yağış, donma-çözülme, fiziksel-kimyasal ayrışma ve süreksizliklerin varlığıdır. Açısal hız, geri sıçrama katsayısı, yüzey pürüzlülügü ve içsel sürtünme açısı kaya düşmesi analizlerinde k...
DİYARBAKIR KENT SURLARINDA KULLANILAN TAŞLARIN KORUMAYA YÖNELİK BOZUNMA MEKANİZMALARININ İNCELENMESİ
Topal, Tamer; Dursun, Felat(2016-12-31)
Çalışma konusu olan Diyarbakır Kent Surları, önemli tarihi ve kültürel varlıklar arasında yer almaktadır. Toplamda 82 burcu olan Diyarbakır Surlarının toplam uzunluğu yaklaşık olarak 6000 metre; sur duvarlarının yüksekliği 8-22 m, kalınlığı ise yaklaşık 0,8-5,25 m arasında değişmektedir.Kent Surları, günümüze değin sayısız müdahaleden geçmiş ve birçok bilimsel çalışmaya konu edilmiş olmasına rağmen, yapıda kullanılan malzemelerin davranışına, kökenine ve bozunma mekanizmalarına dair kapsamlı bir çalışma ne ...
TÜRKİYE’DEKİ KARAYOLU ŞEVLERİNDEKİ KAYAÇLARIN BOZUNMA MEKANİZMASININ BELİRLENMESİ
Topal, Tamer; Ersöz, Timur(2018-12-31)
Ulaşım faaliyetleri, kara taşımacılığında önemli bir rol oynamaktadır. Birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de karayolu, yük ve yolcu taşımacılığında en çok kullanılan ulaşım türüdür. Şevler, düzensiz veya belirli bir geometriye sahip eğimli yüzeylerdir. Duraylılık ise (stabilite), herhangi bir cismin, yerini/konumunu koruyabilmesi durumunu ifade eder. Karayollarındaki şevlerin duraylılığı, proje ömrü, araçların ve insanların güvenliği açısından büyük önem taşımaktadır. Karayolu güzergâhının seçimi aşamasınd...
Türk Linyitlerinin Çeşitli Biyokütleler ve Atık Manyezit Tozu ile Pulverize Yanma Özelliklerinin Düşey Borulu Fırında İncelenmesi
Kazanç Özerinç, Feyza(2018)
Bu projede, düsey borulu fırın kullanılarak iki adet biyokütle (zeytin kalıntısı ve bademkabugu) ile Türk linyitinin birlikte yakılmasının yanma verimliliginin artırılması ve gerekliverilerin endüstriye saglanması amaçlanmıstır. Partikül büyüklügünün etkisini arastırmak içinyakıtlar farklı boyut aralıklarına ögütülmüstür ve yakıtlar arasındaki etkilesimleri analiz etmekiçin farklı biyokütle / kömür oranlarında mekanik olarak karıstırılmıslardır. Düsey borulu fırındeneyleri yüksek sıcaklık (1000 ºC), yüksek ...
Kuvvet-Geri-Beslemeli Haptik Cihazlar için Döner Manyetoreolojik Sönümleyici Geliştirilmesi
Taşcıoğlu, Yiğit; Konukseven, Erhan İlhan(2016)
Haptik arayüzlerde şeffaflığı azaltmadan empedans genişliğini arttırmak için akademikliteratürde en çok başvurulan yöntem, elektrik motorlarının sönümleyici ve fren gibi pasifcihazlarla birlikte kullanımıdır. Bu cihazların motorlara sadece büyük empedanslargerçeklenirken destek olmaları, küçük empedanslarda ise olabildiğince şeffaf olmalarıgerekmektedir. Bu amaç için tasarlanacak bir cihazın yüksek tork üretmesi, hafif ve küçükboyutlu olması, elektronik olarak kontrol edilebilmesi ve hızlı tepki vermesi ger...
Citation Formats
T. Topal, “Kayseri Ve Çevresindeki Tüflerin Uzun Dönemdeki Dayanimlarinin Belirlenmesi,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59318.