1980’ler Ankara’sında Tüketim Kültürünün Gelişimi

2016-12-31
Günümüz pazarlama literatürü gelişen pazarları (emerging markets) anlamanın önemini ortaya koymaktadır. Tarihsel ve antropolojik yaklaşımların bu bağlamları anlamada ve kuramsallaştırmada önemi vurgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı ise gelişen bir pazar olan Türk pazarını anlamak için Türk tüketim kültürünün tarihsel gelişimini çalışmaktır. 1980ler Türkiyesine özel sosyal, kültürel, ekonomik, ve politik dinamikler altında ve yerel ile küresel arasındaki etkileşimin etkisinde bir tüketim kültürünün nasıl oluştuğu ve kendine has özelliklerinin neler olduğu bu çalışmanın temel araştırma sorusudur. Araştırma ikinci kaynaklar ve sözlü tarih yöntemi kullanılarak çalışılacaktır.

Suggestions

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik Sorumlulukları Hakkında Algı Ve Görüşlerinin İncelenmesi.
Olgan, Refika(2013-12-31)
Mesleki etik kavramı günümüzde nadiren sorgulanan bir kavramdır. Farklı toplum yapıları ve kültürler göz önüne alındığında, farklı etik kurallarının oluşturulması ve kullanılması mesleki ve kültürel ön yargılara karşı ahlaki bir durumun ortadan kaldırılması demektir (Coombe & Newman, 1997). İşte bu noktada, kişinin erken yaş dönemlerinden itibaren kendi toplumunun geliştirdiği etik kurallar doğrultusunda yetişmesi ve ahlak gelişiminin desteklenmesi, ileriki dönemlerde karşılaştığı ikilemler karşısında probl...
Türkiye’de Sınıfın Yaşanan Kültürel Kodları
Topal Yılmaz, Aylin; Avcı, Özgür(2017-12-31)
Bu araştırma projesi ilişkisel bir sınıf yaklaşımın daha açıklayıcı olacağı, özellikle toplumsal ve kültürel bir değişimin yaşandığı dönemlerde bu tür dinamik analizlerin önemli olduğu savını öne sürüyor. Türkiye’de sınıf kültürünün bir topolojisi çıkarmayı ve bu yapıyı Almanya, Brezilya ve Hindistan’da eşzamanlı olarak yapılması planlanan çalışmalarla karşılaştırmayı amaçlıyor.Bu araştırmada Bourdieu’nun geliştirdiği habitus kavramından yola çıkılarak yapılandırılacak olan görüşme formu kullanılarak kapsam...
LGBTIQ Sosyal Hareketi, LGBTIQ Bireyler ve Türkiye’deki Kentsel Mekân arasındaki Karşılıklı Etkileşim
Rittersberger, Helga İda(2016-12-31)
Yeni sosyal hareketler literatürüne çok kısa süre önce eklemlenen sosyal sınıf boyutunun LGBTIQ ekseninde tartışılması sınırlı sayıda var olan bilgi kaynaklarını bir yenisini eklenmesine yardımcı olacak ve akılda bulunan bir çok soruya da yanıt verme olanağı sağlayacaktır. Bu hareketlerin biyopolitika ile olan ilişkileri nasıl? Türkiye’eki LGBTIQ hareketinin tüm kuralları yıkan ve ezberbozan bir yenilik getirmesi mümkün mü sorularına bu tezde uygulanacak görüşme akışıyla belki de yanıt bulabilecektir.Kent ...
Erken Çocukluk Döneminde Aktif Öğrenme Ortamlarının Yaratılması
Sevimli Çelik, Serap; Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Bilgisayar, video oyunları, televizyon, apartman hayatı ve okula servis ile ulaşım sonucunda aktif olmayan bir yaşam biçimi sürdüren günümüz çocukları için okul öncesi eğitim kurumları günlük hareketi desteklemede önemli bir role sahiptir. Okul ortamında fiziksel gelişimi desteklenen çocukların ileriki yaşamlarında fiziksel olarak daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürdürdükleri ve spora katılımlarının hareketsiz bir yaşam sürdüren çocuklara oranla daha yüksek olduğu vurgulanmaktadır (Gallahue & Ozmun, 2006)....
Kentsel Dönüşümün Mekana Yansıması: Bir Küresel Kent ve Bir Başkent Karşılaştırması
Topal Yılmaz, Aylin; Voyvoda, Ebru(2014-12-31)
Küresel kapitalizmin dünya ölçeğindeki hakimiyeti ve 1980’li yıllarda uygulanmaya başlanan neoliberal politikalarla ulusal ve uluslararası gayrimenkul sektörünce kentsel toprak rantının ve kentsel mekanın kendisinin en önemli sermaye birikim aracı haline geldiği gözlenmektedir. Bu süreç, kent mekanına dönük yoğun ilginin arttığı, küresel kentlerin ve yeni kentsel hiyerarşilerin belirginleştiği bir döneme işaret ederken, büyük kentsel altyapı yatırımları (ulaşım, baraj, vb.) ve büyük kentsel projelerin (alış...
Citation Formats
E. Karababa, “1980’ler Ankara’sında Tüketim Kültürünün Gelişimi,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59489.