Kaynağın Sunumunun ve Test Formatının Kaynak ve Tanıma Belleği Üzerindeki Etkisi (The Effects of Source Presentation and Test Format on Recognition Memory for Item and Source)

2018-12-31
Bazı araştırmacıların olası tehditlere karşı uyarısına rağmen (Dodson & Johnson, 1993; Marsh, Cook, & Hicks, 2006), literatürde kaynak denetleme test formatları birbirlerinin yerine alternatif olarak kullanılmaktadır. Bu durum literatürde eksiklik ve karışıklık yaratmaktadır. Çalışmanın amacı, en yaygın kullanılan iki test formatı; tek aşamalı ve iki aşamalı kaynak belleği testlerini, karşılaştırarak bu problematik kullanımı incelemektir. Dahası, kaynağın bloklar halinde veya karıştırılarak sunulması arasındaki fark şimdiye kadar sistematik olarak incelenmemiştir. Spesifik olarak, bu çalışmada test formatının ve kaynağın sunumunun kaynak ve tanıma belleği performansı üzerindeki etkisi araştırılacaktır. Tek aşamalı test formatında, iki aşamalı test formatına göre, daha az kaynak atfetme hatası ve yeni/çeldirici kelimelere karşı daha çok yanlış alarm beklenmektedir. Buna ek olarak, kaynak atfetme hatalarının, kaynağın bloklar halinde sunulduğu duruma nazaran, karıştırılarak sorulduğu durumda daha çok olması tahmin edilmektedir.

Suggestions

Hız-Doğruluk Fonksiyonlarının Modellenmesi
Kılıç Özhan, Aslı(2018-12-31)
Psikoloji araştırmalarında sıklıkla karşılaşılan engellerden biri katılımcıların hızlı cevap vermek için cevabın doğruluğundan ödün vermeleridir. Bu olgu, hız- doğruluk ödünümü (speed-accuracy tradeoff) olarak adlandırılmaktadır. Psikoloji deneylerinde gözlemlenen bu eğilimi anlamak ve kontrol etmek için sınırlı sürede cevap yöntemi kullanılmaktadır. Sınırlı sürede cevap yönteminde katılımcılardan cevaplarını bir sinyal sesi duyduktan veya ekranda bir sinyal gördükten sonra vermeleri istenir. Genellikle, ce...
Erken Dönem Yaşam Stresinin Çocukların Kortizol Düzeyleri ve Bilişsel Becerileri Üzerindeki Etkisi: Mizacın Düzenleyici Rolü
Kazak Berument, Sibel(2018-12-31)
Erken dönem yaşam stresi (EYS), çocukların erken dönemde bir veya birden fazla risk faktörüne maruz kaldıkları, ancak onlarla başa çıkacak yeterli kaynağa sahip olmadıkları şeklinde tanımlanmaktadır (Pechtel & Pizzagalli, 2011). Yoksulluk, şiddet, ihmaller, fiziksel veya duygusal istismar, ve felaketler sıklıkla çalışılan erken yaşam stresi örnekleridir (Brown ve ark. 2009). EYS, kısa ve uzun vadede çocukların gelişimlerini olumsuz etkilemektedir (De Bellis, 2005; Lupien, McEwen, Gunnar ve Heim, 2009). Düşü...
Anne Duyarlılığının Yaşamın İlk Yılında Öz-Düzenleme ile İlişkisi
Selçuk, Emre(2015-12-31)
Son yıllardaki çalışmalar erken yaşantıdaki çevresel etkilerin, özellikle ebeveyn davranışlarının ileriki yıllarda öz-düzenleme kapasitesine etki ettiğini göstermişse de bu ilişkinin altında yatan mekanizmalar halen tam olarak bilinmemektedir. Özellikle yaşamın ilk yılında öz-düzenlemenin öncüsü sayılabilecek davranışlar başta ebeveyn duyarlılığı olmak üzere çevresel faktörlerden nasıl etkilenmektedir? Bu etkilerin altında yatan fizyolojik mekanizma nedir? Önerilen çalışma, bu soruları cevaplamayı amaçlamak...
Anısal Bellek Süreçleri
Kılıç Özhan, Aslı(2016-12-31)
Bu çalışma, bellek güçlendirmede etkili olan faktörleri araştırmayı amaçlamaktadır. Liste gücü etkisi (list-stregth effect) bellekte güçlendirilen öğelerin zayıf öğeler üzerindeki etkisi olarak tanımlanırken, liste uzunluğu etkisi (list-length effect) çalışılan listeye eklenen öğelerin daha sonraki hatırlama üzerindeki etkisi olarak tanımlanmıştır. Bu iki etki mevcut bellek modellerinin test edilmesi açısından bellek literatüründe önem kazanmıştır. Önerilen çalışma bu iki etkinin birbirileri ile olan etkile...
Çocuğun mizacı ve doğa ile ilişkisinin duygu düzenleme ve içselleştirme problemleri üzerindeki etkisi: kortisol seviyesinin aracı rolü
Kazak Berument, Sibel(2018-12-31)
Literatürdeki pek çok çalışma, doğal çevrenin çocukların psikolojik iyilik halleri ve fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal ve benlik gelişimleri üzerinde önemli bir etkisi olduğunu göstermektedir (örn; Kuo ve Taylor, 2004; Taylor, Kuo ve Sullivan, 2001; Wells, 2000). Bu proje kapsamında çocukların algısal hassasiyetleri, doğa ile kurdukları bağ, stres düzeyleri, duygu düzenleme becerileri ve içselleştirme problemleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Öncelikli olarak, çocukların doğa ile kurdu...
Citation Formats
M. Mısırlısoy, “Kaynağın Sunumunun ve Test Formatının Kaynak ve Tanıma Belleği Üzerindeki Etkisi (The Effects of Source Presentation and Test Format on Recognition Memory for Item and Source),” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61590.