Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Ögretmen Adaylarinin Somut Materyal Ve Teknoloji Kullanarak Problem Çözme Stratejileri.
Date
2014-12-31
Author
Akyüz, Didem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
377
views
0
downloads
Cite This
Matematikle ilgili kavramlar çogu zaman soyut niteliktedir. Ögretmenin önemli görevlerinden biri de ögrencilerin bu soyut kavramlari anlayabilmeleri için matematigi hem somut hem de teknolojik materyallerle destekleyerek anlatmasidir. Özellikle matematik egitiminde somut materyallerin kullanimi ögrencilerin basarisini arttirmaktadir. Çünkü çogu zaman ögrenciler geometrik kavramlari hayal etmekte zorlanmakta ve günlük hayatla baglayamamaktadirlar. Gelistirilen bu somut materyallerle ögrenciler geometrik cisimleri sinifta görerek ve dokunarak algilayabilir ve ögretmen bu materyalleri kullanarak geometrik kavramlari ögretebilir. Günümüzde teknolojinin hizla gelismesi ve kullaniminin yayginlasmasi sonucu sadece somut materyalleri degil teknolojik materyaleri de kullanmak artik bir gereklilik olmustur. Yapilan arastirmalar ögrencilerin somuttan soyuta dogru matematiksel kavramlari anladiklarini göstermistir. Bu nedenle ögrenciler somut materyalleri kullanip temel kavramlari algiladiktan sonra ögretmen sinifta teknolojiyi kullanarak çok daha hizli bir sekilde ögrencilerin matematik kavramlari anlamalarina yardimci olucak örnekleri sinifta yapabilir ve ögrencilerin teknolojiyi kullanarak genelleme yapip, temel teoremlere ulasmalarina saglayabilir. Günümüzde matematik derslerinde kullanilan ve çogu çalisma tarafindan etkinligi kanitlanan teknoloji dinamik yazilim programlaridir. Fakat çogu ögretmen bu yazilim programlarini etkili bir sekilde kullanamamaktadir.Bunun yaninda dinamik yazilim programlarini destekleyen hesap makineleri de kullanilabilir. Bu çalismanin amaci, ögretmen adaylarinin matematik problemlerinin çözümünde somut araçlari ve teknolojiyi nasil kullandiklarini arastirmaktir. Bu kapsamda somut araç kullanimi ile desteklenen dinamik matematik programinin anlatidigi dersi alan ögrencilerle ders disinda bireysel olarak mülakat yapilarak onlara degisik matematik konularindan problemler verilecektir. Ögrencilere bu problemlerin çözümü sirasinda somut materyaller ve dinamik yazilim programini kullanabilecekleri bilgisayar temin edilecektir. Ögrencilerden matematiksorularinin çözümünde bu materyalleri kullanmalari istenecektir. Böylece ögrencilerin materyalleri ve bilgisayar programini matematik problemlerinin çözümünde nasil kullandiklari arastirilarak, hangi konularin problemlerinin çözümünde zorlandiklari ya da yanlis anlamalara sahip olduklari tespit edilecektir. Çalismanin devaminda bu elde edilen arastirma sonuçlarina göre dersin içerigi tekrardan yapilandirilarak ögretmenlerin eksik olduklari alanlarda daha çok etkinlikler yapilacaktir.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/61868
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğretmen Adaylarının Afet ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi
Boz, Yezdan; Erdur Baker, Özgür(2013-12-31)
İyi bir afet eğitiminin verilebilmesi için de ilk basamak öğretmen adaylarının afet ile ilgili kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması ile mümkündür. Öğrencilerin on bilgilerini, kavram yanılgılarını dikkate almadan yapılan eğitimin anlamlı öğrenmeye katkıda bulunmadığı açıktır. Bu çalışmanın amacı ise öğretmen adaylarının afet eğitimi ile ilgili kavram yanılgılarının üniversite eğitimi süresince ne gibi değişiklik gösterdiğini de tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, birinci sınıf öğrencilerinden başlay...
Öğretmen duyguları ve öğrenci duyguları: duygu düzenleme stratejileri, özyeterlik inançları, öğretmen tükenmişliği ve öğretimin niteliği nasıl ilişkililer?
Çapa Aydın, Yeşim(2018-12-31)
Önerilen bu tez çalışması ortaokul matematik öğretmenlerinin akademik duyguları, özyeterlik inançları, duygu düzenleme stratejileri, öğretmen tükenmişliği ve onların 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarı duyguları, matematik özyeterlik inançları, öğretimin niteliği ve duygu düzenleme stratejileri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemini rastgele örnekleme yoluyla seçilen Beyoğlu, Beşiktaş, Eyüp, Fatih, Kadıköy, Kartal, Kağıthane, Pendik, Üsküdar, Sarıyer, Maltepe ve Şişli il...
Öğretmenlerin Tasarım Tabanlı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesinde İnteraktif Videoların Kullanımı
Yıldırım, İbrahim Soner; Alkış, Yunus; Çelik, Berkan(2017-12-31)
Tasarım süreci "tasarım zorlukları" olarak adlandırılan problem senaryolarıyla öğretilir (Creating Engagement through Innovation, n.d.). Bu yolla, öğretmenlerin, videoyu izlerken, etkileşimde bulunmaları, katılmaları, yanıt vermeleri ve etkin şekilde katılmaları gerekir (Cherrett, Wills, Price, Maynard, and Dror, 2009). Medina insanlar pasif olarak sunulan öğretim materyallerine maruz kaldıklarında, yaklaşık 10 dakika sonra kişilerin dikkat sürelerinin azaldığını önermiştir. Ayrıca, Renkl ilgili anlamlı det...
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BİLGİ VE TUTUM TESTİ GELİŞTİRME
Teksöz, Gaye; Şahin, Elvan(2015-12-31)
İklim değişikliği oldukça yoğun hazırlanmış ilköğretim programına son yıllarda eklenen konuların arasında yer almaktadır. Ancak, bu konu için uygun görülen zaman ilköğretim öğrencilerinde anlamlı öğrenme sağlanması açısından yetersizdir. Ek olarak, iklim bilimi ve iklim değişikliğinin disiplinler arası yapıda olması ve medya tarafından aktarılan hatalı bilgiler de öğrencilerde kavram yanılgılarına sebep olmaktadır. Türkiye'nin 5. Ulusal İklim Değişikliği Raporunda belirtilen eğitim hedefleri doğrultusunda ...
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. Akyüz, “Ögretmen Adaylarinin Somut Materyal Ve Teknoloji Kullanarak Problem Çözme Stratejileri.,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61868.