Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
İlgi İçtümcelerini İliştirmede Karşılaşılan Belirsizliklerin İkinci Dilde Çözümlenmesi
Date
2014-12-31
Author
Kırkıcı, Bilal
Şafak, Duygu Fatma
Demir, Orhan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
7
views
0
downloads
Bu projede İngilizceyi ikinci dil olarak edinen Türkçe konuşucularının ilgi içtümcelerini iliştirmede karşılaştıkları anlam belirsizliklerini çözümlemelerinde kullandıkları stratejinin tespiti, bu stratejilerde anadildeki dilsel davranışların etkisinin sınanması ve ikinci dilde geliştirilen bu stratejilerin anadil konuşucularının aynı yapılara karşı gösterdikleri dilsel davranışlarla karşılaştırılması hedeflenmektedir. Ruhdilbilim alanında, birinci ve ikinci dil konuşucularının tümce işlemlemelerini konu alan birçok dillerarası çalışma yürütülmektedir ve belirsizlik çözümlemeleri ile ilgili deneysel çalışmalar bu süreci açıklamada araştırmacılara çok önemli bilgiler sağlamaktadır (Altman, 1998; Felser, Roberts, Marinis & Gross, 2003). Türkçeyi anadil olarak konuşan kişilerin, “The secretary (AÖ1) of the dean (AÖ2) who was on the balcony ” türü ilgi içtümcesi iliştirme belirsizliklerini çözümlemelerinde tercih ettikleri nihai iliştirme noktasının (AÖ1/AÖ2) ne olduğu, tercihlerini belirleyen temel unsurlar (anadil etkisi, sıklık vs.) ve bu tercihlerin İngilizce konuşucularının (anadil konuşucuları) ilgili anlam belirsizliklerini çözümlerken kullandığı stratejilerle ve belirleyici unsurlarla karşılaştırılması ikinci dilde işlemlemede Evrensel Tarayıcı’nın (Universal Parser) varlığı ve erişilebilirliğine ilişkin önemli bulgular ortaya koyabilir.
Subject Keywords
Dilbilim
URI
https://hdl.handle.net/11511/61894
Collections
Department of Foreign Language Education, Project and Design