Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
İlhan Tekeli ve Selim İlkin’in Türkiye’de Yükseköğretim ile ilgili çalışmaları
Download
21.pdf
Date
2013-8-1
Author
Şenses, Fikret
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
2
views
19
downloads
Bu çalışma, Cumhuriyet dönemi iktisat tarihi başta olmak üzere, Türkiye’de sosyal bilim alanına çok büyük katkılarda bulunmuş olan İlhan Tekeli ve Selim İlkin’in yükseköğretim üzerindeki katkılarını, tarihsel bir bakış açısından, ana hatlarıyla incelemeyi ve onların çalışmaları açısından gözlem ve önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır. Tekeli ve İlkin’in katkıları doğrultusunda bu yazı, Türkiye yükseköğretim sisteminin Batı’daki emsallerine kıyasla çok daha kısa bir geçmişe sahip olduğuna ve son dönemdeki atılımına karşın kimi önemli sorunlarla karşı karşıya olduğuna dikkat çekmektedir. Temel sorun alanları arasında âni ve hızlı genişleme, zaman zaman baskıcı bir kimlik de kazanan merkezi denetim, liyakat yerine belirli dünya görüşü temelinde kadrolaşma, etik sorunlar, fırsat eşitsizliği, atama ve yükseltme ölçütlerine ilişkin sorunlar ön plana çıkarılmakta ve bunların çözümüne ilişkin öneriler geliştirilmektedir. Çalışma, 2007 tarihli YÖK Yükseköğretim Strateji Raporu temelinde dış dünyadaki gelişmeleri gözeten, ancak ülke koşullarını esas alan ve öncelikle belirlenen sorun alanlarına yönelik köklü bir reform çağrısı yapmaktadır.
Subject Keywords
Yükseköğretim tarihi
,
Yükseköğretim sorunları
,
Fırsat eşitliği
,
Özelleştirme
URI
http://www2.feas.metu.edu.tr/metusd/ojs/index.php/metusd/article/view/681
https://hdl.handle.net/11511/58430
Journal
ODTÜ Gelişme Dergisi
Collections
Department of Economics, Article